Octavia + double din

zyx

Nieuw lid
Hi,

Ik krijg binnenkort mijn nieuwe Octavia RS en ben van plan de standaard radio te vervangen met een double-din pioneer. Omdat ik hier verder geen forum posts over kon vinden stel ik mijn vraag :)

Heb ik een speciaal ombouw setje nodig om de standaard radio sloten geschik te maken voor double-din unit? Zijn er mensen die dit al eens eerder gedaan hebben? Tips, etc?

Alvast bedankt!

Groeten,
Z

jurjen

Lid
Volgens mij heb je een speciaal inbouwframe nodig om een (double) din radio te plaatsen. Er zit standaard niets van dien aard in de auto. Ik heb voor een inbouwframe enkel din iets van 120 euro betaald.

Rayzman

Actief lid
Pioneer heeft zo'n inbouwframe en die kan je gewoon bestellen bij je skoda dealer.
Hebben ze bij mij ook ingebouwd.

Als we het toch over frames hebben, weet iemand of zo'n frame ook in andere kleuren dan zilvergrijs beschikbaar is, bijvoorbeeld een ivory frame? Dat zou leuk bij de rest van het interieur passen.

Ernie01

Nieuw lid
Ik zelf heb de Pioneer HD3BT (nu tijdelijk de 3BT omdat de HD versie in Backorder is. Ik zou persoonlijk nie tde alu ombouw nemen (kwestie van smaak) omdat je daarnaast toch een zwarte rand om de pioneer hebt. Het inbouwframe is standaard bij de levering van de Pioneer. Ik heb dit systeem genomen op aanraden van de dealer omdat deze meer functionaliteit heeft en beter van kwaliteit is dan de standaard navi versie van skoda. Welliswaar is die mooier qua layout (knoppen naast het scherm). Zal van de week even foto maken, maar het is zeer zeker een aanrader. BT telefoon, radio, cd, navigatie, dvdspeler en gescheiden unit vor schermpjes achter aan te sluiten. optionele Ipod aansluiting en optionele usb aansluiting. Waarschijnlijk komt er bij mij nog een tv tuner achter.

Koen

Nieuw lid
Ik zelf heb de Pioneer HD3BT (nu tijdelijk de 3BT omdat de HD versie in Backorder is. Ik zou persoonlijk nie tde alu ombouw nemen (kwestie van smaak) omdat je daarnaast toch een zwarte rand om de pioneer hebt. Het inbouwframe is standaard bij de levering van de Pioneer. Ik heb dit systeem genomen op aanraden van de dealer omdat deze meer functionaliteit heeft en beter van kwaliteit is dan de standaard navi versie van skoda. Welliswaar is die mooier qua layout (knoppen naast het scherm). Zal van de week even foto maken, maar het is zeer zeker een aanrader. BT telefoon, radio, cd, navigatie, dvdspeler en gescheiden unit vor schermpjes achter aan te sluiten. optionele Ipod aansluiting en optionele usb aansluiting. Waarschijnlijk komt er bij mij nog een tv tuner achter.

Ernie,

Nu je de HD3BT hebt, werken dan de knoppen op je stuur nog wel?? Ben nog aan het twijfelen tussen BE en elegance en wil graag de HD3BT. Het gaat in ieder geval een zwart HB worden. 2.0 HDI DSG

Koen

Ernie01

Nieuw lid
Ikzelf heb geen knoppen op mijn stuur. Maar ik geloof wel dat die te combineren zijn. Dat moet je anders even navragen. Volgens mij is dat een optionele adapter of zo van iets van 50 euries.

Bovenaan Onderaan