Octavia Elegance Business - heb je velg- en interieur keuze?

mister9

Actief lid
Hallo,

Wij bestellen deze week de O2 Combi Elegance Businessline. Ben nu nog de laatste puntjes op de i aan het zetten.

Standaard wordt deze geleverd met 16 inch Proxima velgen. Kan ik deze nog aanpassen naar andere? 17 inch kan niet (ivm de 20 % regeling), maar op de foto in de folder lijkt me die proxima niet zo mooi. Horen die proxima bij het businessline pakket (dus take it or leave it), of kan ik dat veranderen.

Zelfde geldt voor de bekleding. Standaard wordt het shadow interieur geleverd, kan dat aanpepast worden naar bv Dynamic?

En dan een persoonlijke vraag: Welke velgen (16 inch dus :() vinden jullie mooi staan onder de O2 Combi? Of valt de Proxima in de praktijk mee?

Thanks!!

mister9

Actief lid
Heb al antwoord. Ik heb de dealer even gebeld. Voor andere met deze vragen:

Velgen:

De standaard velgen die eronder zitten, kunnen niet worden veranderd. Proxima dus.
Er kan geen andere 16 inch voor gekozen worden, en dus ook geen 17 inch (ivm de 20 % regeling)
Zelfs die Crateris die als optie in de folder stonden zijn niet te krijgen (staan inderdaad een streepje achter bij de elegance uitvoering, had ik niet gezien).
Vreemd genoeg kun je bij de 1.2 tsi, wel voor 17 inch velgen kiezen omdat dit geen greentech motor is (de 1.2 valt wat ruimer binnen de zuinigheidsmaatregelen en hebben dus wel marge voor de 17 inch, waar de 1.4 tsi die niet heeft).
De keuze wordt dan, dus minder motorkracht maar wel mooiere velgen, of meer power, en minder power en de Proxima wielen... Ik weet het wel...

Je kunt wel kiezen voor een zogenaamde direct-set. De auto komt met de standaard wielen, die worden bij kokkelink vervangen voor (bv) 17 inch. en de orignele wielen worden weer teruggestuurd naar fabriek. Maar deze de optie mag volgens de belastingdienst niet, en bij controle hang je.

We mogen natuurlijk wel zelf achteraf andere 16 inch velgen kopen en deze eronder laten zetten met onze banden.

Interieur:
Ik heb navraag gedaan ivm het dynamic interieur. Die was alleen te krijgen met het sportpakket, en die wat niet te krijgen op de elegance.

deusjevo

Forumguru
Interieur:
Ik heb navraag gedaan ivm het dynamic interieur. Die was alleen te krijgen met het sportpakket, en die wat niet te krijgen op de elegance.

Huhh, dat was bij mijn O2 1.2 TSI ook wel weer mogelijk, lijkt me dat ze inderdaad erg hebben lopen sleutelen aan de pakketten die leverbaar zijn.
Voor gebruik in NL mis je trouwens dat kleine beetje meer vermogen van 1.4 tov van de 1.2 TSI niet denk ik.
Vind de 1.2 TSI een heel fijne motor die naar behoren presteert.

r@l

Nieuw lid
Heb ook een 1.2 TSI Elegance BL en dus ook de proxima velgen.
Wilde in eerste instantie ook die velgen laten aanpassen naar 17".
Dit ging echter niet daar ze voor mij een voorraad auto (uit)gezocht hebben.

Achteraf (nu hij voor de deur staat) heb ik er zeker geen spijt van - dit 16" proxima zie er gewoon prima uit.
Verder ben ik zelf van mening dat je bij een 1.2 geen 225 17" moet monteren, daar wordt die m.i. zeer zenuwachtig van.

deusjevo

Forumguru
Verder ben ik zelf van mening dat je bij een 1.2 geen 225 17" moet monteren, daar wordt die m.i. zeer zenuwachtig van.

Huhh, die snap ik niet...
Zenuwachtiger omdat het een 1.2 met 17" is?
Nergens problemen mee, ik rij er tot volle tevredenheid mee rond.
Wat wel punt is is het hogere afrolgeluid van de banden met 17" wielen maar dat maakt niet uit of je nou een 1.2 - 1.4 of 1.8 hebt.

r@l

Nieuw lid
Wel mijn ervaring.
Een 1.2 blijft nu eenmaal lichter als een 2.0 TDI.
Ofwel er hangt minder gewicht op de voorwielen.
Mijn (persoonlijke) ervaring is dat dit minder prettig is - maar het blijft natuurlijk iets persoonlijks

CGO

Lid
Huhh, die snap ik niet...
Zenuwachtiger omdat het een 1.2 met 17" is?
Nergens problemen mee, ik rij er tot volle tevredenheid mee rond.
Wat wel punt is is het hogere afrolgeluid van de banden met 17" wielen maar dat maakt niet uit of je nou een 1.2 - 1.4 of 1.8 hebt.

Ik rij met 19 inch 225/35/19 (Velgen) banden en auto rijd perfect is zelfs niet testug en ook innd niet zenuwachtig,

Chris,

ppaddo

Lid
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik van zenuwachtigheid ook nog niets gemerkt heb op mijn 1.2 TSI EBL met 17 inch Pallas velgen (225/45/17). Enige wat ik gemerkt heb is dat mijn rechter achterband langzaam leeg loopt. daar wordt echter volgende week hopelijk wat aan gedaan :D

hemi24

Forumguru
De 17" is wel weer gevoeliger voor "cuppen", en als je een auto hebt om kilometers te maken is dat wel erg irritant!!!
Met de 16" (winter)banden gaat het in mijn geval een stuk beter...

onstabiel weggedrag lijkt me eerder een kwestie van uitlijnen of verkeerde bandenspanning, tenzij je de zijwindgevoeligheid bedoeld.

Robbie

Lid
Of valt de Proxima in de praktijk mee?

Ik heb vorige week ook de O2 Combi Elegance Businessline met Proxima velgen besteld, ik persoonlijk vind dit een van de mooiere 16" velgen van Skoda. Dat kwam in dit geval dus goed uit ;)
Kijk anders even in het Octavia II fotoalbum, hier staan ook verschillende foto's van de O2 combi met proxima velgen..

Bovenaan Onderaan