Octavia Elegance Business - inbraak gevoelig?

mister9

Actief lid
Hallo,

Ik heb een vraagje. We zitten eraan te denken om de Octavia Elegance Business te nemen voor de lease. Hierin zit o.a. het columbus navigatie systeem? Is dit in de praktijk een grote magneet voor inbrekers, die het navigatiesysteem als doel hebben? Of valt dit in de praktijk mee?

MarcoO2

Forumguru
Lees dit topic maar eens door, of gebruik de zoekfunctie... maar laat je ook niet te bang maken. Al die diefstallen hebben mij er in ieder geval neit van weerhouden om op mijn nieuwe auto gewoon weer een Columbus te bestellen.

mister9

Actief lid
"Al die diefstallen hebben mij er in ieder geval neit van weerhouden om op mijn nieuwe auto gewoon weer een Columbus te bestellen."

En hoe lang gaat dat al goed? Of heb je m nog niet?

hemi24

Forumguru
Mijn dealer zet er gratis een Pioneer AVIC-F930BT voor in de plaats.

Wat je noemt gratis: vervolgens verkoopt hij de Columbus los aan een andere klant voor 1500 a 1800 euro... Wie is er nu de boef?!?

@Mister9: Ik durf het bijna niet hardop te zeggen, maar het gaat al 130.000 km goed..!

MarcoO2

Forumguru
"Al die diefstallen hebben mij er in ieder geval neit van weerhouden om op mijn nieuwe auto gewoon weer een Columbus te bestellen."

En hoe lang gaat dat al goed? Of heb je m nog niet?
Het gaat met mijn huidige Octavia al drie jaar goed... de nieuwe krijg ik in januari.

nomad

Senior Member
Ja hier ook ! Vorige auto na 3 jaar ingeleverd. Wel 1 poging tot inbraak, maar goed alarm doet wonderen. Dus alleen een kapotte ruit.

Skodadude

Actief lid
Het zal per provincie/stad/wijk wel verschillen wat er word opengebroken.
Uiteraard is Columbus wat gevoeliger voor diefstal, omdat de markt (alle Vag auto's)zo groot is.
In de afgelopen 10 jaar is er (volgens mij) bij ons in de straat nog geen auto opengebroken.
Dit weekend lag van een Passat station verderop de ruit van het voorportier eruit, zat alleen geen RNS of soortgelijk systeem in, maar een afgekloven (pardon my language Bart) Kenwood radio/cd speler.
Deze was er in ieder geval uitgetrokken, maar dit zal geen glimlach op de dief zijn gezicht hebben gegeven.

Wat betreft navilock, je hoort berichten dat ze met een accuzaag het hele dashboard slopen, reden voor mijn leasemaatschappij om dit niet aan te bevelen.

Cordoba

Forumguru
Vaak is het behalve afhankelijk van de plaats, ook nog afhankelijk van de periode: als het in grote aantallen gebeurt, zijn het vaak bendes die van de ene naar de andere regio trekken. Zoals bijvoorbeeld een jaar terug toen er in de regio Eindhoven veel auto waren, waar een stuk plaat uit was geknipt om eerst het alarm uit te schakelen en vervolgens de navigatie eruit halen.

Falcon

Donateur
Ik zou persoonlijk het niet laten om hem te bestellen. Zolang je het maar goed heb afgedekt met een verzekering. Het genot van de RNS510 is gewoon groot. Zeker met de laatste firmwares waar je gewoon in het Nederlands tegen je auto kan lullen (en nog werkt ook), is het simpelweg het beste apparaat op de markt today.

Wel zou ik RSS feeds via je telefoon internet abbo interresant vinden, om zo bijvoorbeeld de flitsmeldingen binnen te krijgen.

Sparkie

Forumguru
Wat je noemt gratis: vervolgens verkoopt hij de Columbus los aan een andere klant voor 1500 a 1800 euro... Wie is er nu de boef?!?
Wat hij ermee doet moet hij weten. Wat ik zeker weet is dat ik GEEN Columbus in de auto wil voor de volgende redenen:
- Diefstalgevoelig
- Tot voor kort waren er geen updates beschikbaar en reed je met 2 jaar oude kaarten. De kans is groot dat je de komende twee jaar weer zonder updates zit.

@Skodadude:
Woon jij toevallig in Nieuwerkerk? Daar heeft men maandagochtend rond half vier geprobeerd de RNS510 uit de Passat van een collega te jatten. Zijn vrouw werd wakker en nadat hij keihard OPROTTEN NOU! riep koos de dader het hazenpad. Inmiddels lag de ruit er al uit en was hij bezig de radio te demonteren. Raar dat het alarm pas afging toen de dader de auto ontvluchtte.

mister9

Actief lid
Ik vraag me af of ik, na al die verhalen, nog fatsoenlijk in bed kan liggen ivm diefstal van de navi. Heb nu een fabia combi, met gewoon een normale radio, nooit zorgen natuurlijk. Maar als ik straks alleen nog maar uit mijn raam aan het kijken ben, geniet ik niet echt van de nieuwe auto natuurlijk...

Skodadude

Actief lid
Als je uit het raam kijkt, zie je die mooie nieuwe auto staan, wat een plaatje is het toch.
Tijdens het rijden (wat een genot) denk je toch ook niet constant, wat als er een onverlaat niet oplet en zijn barrel in mijn nieuwe bolide parkeert?
De kans dat er niets gebeurd is nog altijd vele malen groter dan dat er wel wat gebeurd.
Geniet van alle mooie dingen om je heen, en dus niet alleen je (mooie) Skoda.

mister9

Actief lid
Da's waar.

Hoe is het alarm eigenlijk van de Elegance. Heeft iemand daar ervaring mee. Het wordt omschreven als: Alarm met interieursensor, extra sirene en hellingshoekdetectie (SCM klasse III goedgekeurd). Begint deze direct te loeien als iemand een ruit intikt. Want dit schrikt ook wel iets af. En dan misschien in combinatie met een Navi-lock ofzo...

Bovenaan Onderaan