Octavia Elegance Businessline

Hallo,

Ik heb een vraagje, is sta op het punt een nieuwe lease auto te nemen, als vervanging van mijn huidige Octavia.
Nu kijk ik bij de businessline modellen en valt mij het volgende op;

op de businessline site staat bij het model dat er ESP in zit, in de brochure, prijslijst staat dat dit een optie is.

Wie weet het antwoord?

Op de website staat het bij mij ook als optie van 650 euro.

Bijlagen

• Businessline.jpg
    Businessline.jpg
    20,4 KB · Weergaven: 27

Spaced

Senior Member
Volgens mij is het alleen standaard i.c.m. een DSG versnellingsbak, indien uitgevoerd met een handbak is het een optie.

Inderdaad, dank voor de tip.

Ik kijk naar DSG, en als ik naar de handgeschakelde versie kijk wordt het inderdaad een optie, en bij DSG is het standaard.
Zo duidelijk staat het niet in de brochure.

Wasmachineman

Forumguru
Bij mij was het ook onduidelijk maar inderdaad met DSG heb je ook ESP.
Dus dan wordt de prijs van de DSG wel flink gedrukt met een flink bedrag.:xyxthumbs:

corsaar

Senior Member
Dus trek van de meerprijs van de DSG 650 euro af dat geeft
een juister beeld. Nu zit er weer een andere optie in verwerkt.

Wasmachineman

Forumguru
Zal wel weer te maken hebben dat ze de marge willen opschroeven vanuit de fabriek. Nu heb je verplicht ESP erbij. Toevallig wil ik graag ESP maar het merendeel van de kopers/leaserijders neemt het niet. DSG wilde ik altijd al en daarnaast had ik ESP ook aangevinkt als optie. Toen kwam ik er hier achter dat ESP "gratis" is.....

@Wasmachineman

Hoi.

Ik begrijp jouw redenering niet zo goed.

Kun je mij vertellen waarom het standaard maken van een optie bij aanschaf van een DSG-bak, margeverhogend werkt?

Wasmachineman

Forumguru
Omdat ESP bijna nooit besteld wordt stoppen ze het nu erbij als je de DSG bestelt. Zo gaat de prijs alweer omhoog van de auto terwijl de klant eigenlijk alleen de DSG wil hebben. Hoe meer er op een auto verkocht wordt hoe hoger de marge wordt.

corsaar

Senior Member
Hoe hoger de omzet wordt en in die omzet zit marge.
Maar ik denk dat je een DSG bij slippen niet snel ontkoppel
en dan is ESP bijzonder prettig voor de eerste correctie.

Rallye

Forumguru
Ik denk inderdaad dat het en technische achtergrond heeft, zoals Corsaar zegt. Ik vind het (bij een auto in deze klasse sowieso, maar eigenlijk bij alle auto's) belachelijk dat ESP niet standaard is. Ik zou het, was het bij mijn RS niet standaard geweest, als extra besteld hebben: je hoeft het maar één keer nodig te hebben......

Overigens als de redenering over hogere omzet is hogere winst juist zou zijn, waarom is ESP dan niet op alle auto's standaard?

Wasmachineman

Forumguru
De dealer wist er in elk geval geen antwoord op te geven...dus moeten we het hier maar uitzoeken. En vanwege een technische achtergrond dat er ESP nodig is klinkt ook plausibel.:winkie:

Bovenaan Onderaan