Octavia Elegance (van een Seat Ibiza)

xoun

Lid
Na jarenlang Seat Ibiza gereden te hebben bleek dit op lange tochten toch te vermoeiend te zijn en wat meer ruimte en comfort zou ook wat prettiger zijn tijdens de 18000 km die ik per jaar rij. Ik heb flink wat rondgeneusd (Japanners, Italianen, Fransen), maar kwam uiteindelijk weer steeds bij de VAG familie terecht en de Octavia bleek steeds de beste papieren te hebben. In februari maar de stoute schoenen aangetrokken en op een zaterdag het halve land afgereden met een lijst met mogelijke slachtoffers in de hand. Om 2 uur 's middags mijn autootje gevonden. Een Octavia Elegance Hatchback uit april 2005 met flink wat kilometers op de teller, 110000 om precies te zijn, van buiten wat kleine schade, maar van binnen nog als nieuw. In het goud (beige metallic vind ik zo saai klinken), niet flitsend maar ik heb al gemerkt dat het ideaal is als je niet van autowassen houdt.

Ik heb er nu in 2,5 week bijna 600 kilometer mee gereden en wat een fijne auto. Ik ga volgende week een usb-mp3/ipod/bluetooth set inbouwen en dan is ie voorlopig helemaal af.

Ben helemaal tevreden met de keuze, het merk (lekker no nonsens) en ben ook erg blij met dit actieve forum waar over alles wel wat te vinden is.

Bovenaan Onderaan