Octavia en Leaseplan

miel

Actief lid
Heeft iemand ervaring met korting bij het bestellen van een leaseauto bij leaseplan? Wil een octavia gaan bestellen maar krijg van meerdere dealers te horen dat er bij leaseplan niks mogelijk is..... (qua korting, opties, enz enz...) omdat leaseplan zelf dus al een hoge korting eist..

bij VW was er wel vanalles mogelijk...

Iemand tips/advies?

nomad

Senior Member
Weinig tips helaas. Ik zie alleen wel dat dezelfde auto bij ING Carlease bijna 35 euro in de maand goedkoper is...
Keuze gauw gemaakt lijkt me.

Was je VW ook via Leasplan? M'n vrouw heeft net een nieuwe Laguna Estate besteld via Leaseplan, ze heeft nog een balletje opgegooid dat de dealer waar ze de proefrit heeft gemaakt met alle kortingen mee wilde doen, maar niks hoor, gewoon de dealer die zij aanwijzen (= lees waar ze de meeste korting krijgen, ze alle zaken mee doen)

bat

Lid
Is het niet zo dat je bij eigen keuze dealer meer betaalt per maand? Dan kun je wel wat kunnen regelen met je dealer, maar dan moet je al heel wat kunnen regelen wil je het prijsverschil per maand weer goed maken...

Mijn vrouw had die keuze niet, maar dat kan natuurlijk ook liggen aan de afspraken die het bedrijf met Leaseplan heeft gemaakt.

Steve

Senior Member
Ik zit ook via leaseplan en er is helaas niks mogelijk bij ons.
Alles gaat via centrale inkoop en zelfs met de dealers ben ik op 5 punten in Nederland aangewezen met de aanschaf.
Leuke extra`s is er dan ook niet meer bij al kreeg ik toch een luxe kentekenplaat los gepeuterd :)

Onderhoud mag dan weer wel bij de dealer op de hoek.

miel

Actief lid
Was je VW ook via Leasplan? M'n vrouw heeft net een nieuwe Laguna Estate besteld via Leaseplan, ze heeft nog een balletje opgegooid dat de dealer waar ze de proefrit heeft gemaakt met alle kortingen mee wilde doen, maar niks hoor, gewoon de dealer die zij aanwijzen (= lees waar ze de meeste korting krijgen, ze alle zaken mee doen)
Bij VW kon ik zelf kiezen: eigen dealer OF centrale inkoop..

Bij Skoda schijn ik geen keuze te hebben..

Die laguna estate heb ik ook gezien..... misschien ook nog wel enigszins interessant, al vind ik renault niks....

pufpuf8

Nieuw lid
Ik heb mijn Octavia via leaseplan. Mocht zelf de dealer uitzoeken, alleen is deze gewoon het doorgeefluik voor Pon.Ik begreep dat zij enkel een vergoeding voor doorgifte ontvangen. Ik heb er de dvd voor de Columbus bijgesnoept :D (245 pleuri). Ligt een beetje aan de dealer denk ik. Mijn dealer was heel flexibel en klantgericht.

miel

Actief lid
Ik heb mijn Octavia via leaseplan. Mocht zelf de dealer uitzoeken, alleen is deze gewoon het doorgeefluik voor Pon.Ik begreep dat zij enkel een vergoeding voor doorgifte ontvangen. Ik heb er de dvd voor de Columbus bijgesnoept :D (245 pleuri). Ligt een beetje aan de dealer denk ik. Mijn dealer was heel flexibel en klantgericht.
beide dealers plaatsen gratis een kopie van de dvd op de harddisk van de columbus.... dus dat zit er dan ook bij...

bat

Lid
Als hij vervolgens het onderhoud mag doen, zal hij dit graag voor je regelen...

nomad

Senior Member
Ligt een beetje aan de dealer denk ik. Mijn dealer was heel flexibel en klantgericht.

Dan heb je het getroffen. De mijne gaf een paar grijpstuivers korting. Gelukkig zijn er andere dealers die wel begrijpen hoe het spel gespeeld wordt en hun klantvriendelijkheid laten blijken door wel terug te bellen als je daarom vraagt.

higgy

Forumguru
Dan heb je het getroffen. De mijne gaf een paar grijpstuivers korting. Gelukkig zijn er andere dealers die wel begrijpen hoe het spel gespeeld wordt en hun klantvriendelijkheid laten blijken door wel terug te bellen als je daarom vraagt.
Joh, wat een rotdealer had jij dan zeg! ;)

pufpuf8

Nieuw lid

Ik werd na 2 weken ook nog even gebeld :623: of alles naar wens was en of ik nog vragen of problemen had. Een fles motorolie mocht hij niet meegeven bij aflevering, maar als ik na een week of twee nog even langs zou rijden dan was dit zo geregeld... Zo kan het dus ook. Zoals ik al zei, heel klantvriendelijk :aangenaam:

Frankie

Actief lid
Mijn huidige O2 komt van Leaseplan. De eerste was van ALD. Bij de tweede waren alleen Leaseplan en ING in de race voor een contract. Toendertijd (2e kwartaal vorig jaar) was Leaseplan steeds zo'n €40 p/m goedkoper (met alle opgevraagde varianten), dus zoals je ziet, alles is relatief... Het is van zoveel factoren afhankelijk; goede onderhandelaar of niet, hoeveel auto's kan de maatschappij potentieel leveren etc etc etc... Ik heb mijn 17" velgen zo bijna zonder meerprijs gekregen.
Daarbij moet ik wel vermelden dat de huidige (Skoda) bestellers bij ons (2 recente AttractiveBE's waarvan 1 geleverd) wel weer via ING gaan. Maar dit was omdat ING onze klandizie(?) niet, geheel, kwijt wilt en niet omdat ze per definitie goedkoper zijn..

Hebben nu al 7 O2's hier bij ons rijden. Inclusief mijn eerste zijn dat in totaal al 8 O2's..

Ten slotte: bij Leaseplan mocht ik wel degelijk de dealer aangegeven !! Als je wagenparkbeheerder, of jezejf, het niet lukt om zoiets af te spreken betekent dit niet meteen dat het ook helemaal niet kan !!!

Vandaag b.v. nieuwe banden ontvangen. 'Moesten' eerst Bridgestone's worden, maar na enig aandringen en bellen naar Leasemaatschappij mochtenhet toch Conti's worden..

miel

Actief lid
Ik ben benieuwd... ik weet wat de O2 moet kosten... maar wacht nog een weekje of er nog een andere leasemaatschappij in beeld komt. Maar van de andere kant wil ik ook gewoon bestellen en rijden... ik haat wachten...

Ernie01

Nieuw lid
Leaseplan heeft voor Skoda vrije dealer keuze, gaat via Pon idd. De dealer van mij (Martin Schilder Alkmaar) had voor het bestellen grote beloften dat als het via hem ging er wel dingen te regelen waren, maar na bestellen kon in ene niets, omdat Leaseplan hele scherpe afspraken met Pon had gemaakt. Snap best dat er bij een automobielbedrijf wat verdiend moet worden, maar van te voren was bekend dat het leasplan werd en houdt dan je mond dicht.

Zelfs toen ik daarna voor mijn audio/navigatie systeem een zwanenhals microfoon nodig had en ik voorstelde om de kosten te delen (Leaseplan wist me te melden dat een zwanenhals meegeleased had moeten worden. De eigenlijke microfoon deed het namelijk voor geen meter), werd er weer eens aangehaald dat er niets te verdienen viel bij Leaseplan.

Dus hier werkte de dealer dus gewoon niet mee, omdat ik van een kennis vernomen heb (veel later pas overigens) dat hij bij zijn O2 de trekhaak heeft gekregen bij zijn dealer en hij least ook via Leaseplan. Het enige wat hij daarvoor zou moeten doen is het onderhoud bij deze garage doen. Kijk en dan zegt natuurlijk iedereen ja. Omdat het een goed garage bedrijf is doet hij dat dan ook.

Mijn conclusie nogmaals: er zit volgens mij wel wat rek in bij Leaseplan, hoewel niet al te veel, maar verwacht niets van Martin Schilder in Alkmaar. Behalve dat ze je voorliegen.

Bovenaan Onderaan