pechvogeltje
Nieuw lid
Januari 2010 nieuw gekocht. Mooie en heerlijke auto!
Vanaf begin 2012, net na verlopen garantie en ca. 100.000 km gelopen, ontstaan toch opeens de nodige problemen.
EGR-cooler kapot gehad (100.000km)!
Airco-pomp kapot gehad (117.000km)!
En nu de waterpomp kapot... (129.000km)! Dit komt aan het licht bij de eerste APK, auto nog geen drie jaar oud.
Nu adviseert de dealer dan ook meteen de distributieriem te vervangen (hij moet toch los...). Hoeft eigenlijk pas bij 210.000, maar als 'ie er één keer af gaat is het beter om te vervangen, aldus de dealer.
Vervangen van de EGR cooler heb ik deels zelf betaald. De Airco-pomp is geheel coulance-halve vergoed. Nu heb ik geen recht op coulance volgens de dealer.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn met vergelijkbare problemen?
Of dat iemand een handige / verstandige tip heeft om misschien nog iets van de kosten vergoed te krijgen?
Op dit moment ben ik geen grote fan van Skoda meer... Dit kon wel eens de 1e en laatste zijn geweest!
Vanaf begin 2012, net na verlopen garantie en ca. 100.000 km gelopen, ontstaan toch opeens de nodige problemen.
EGR-cooler kapot gehad (100.000km)!
Airco-pomp kapot gehad (117.000km)!
En nu de waterpomp kapot... (129.000km)! Dit komt aan het licht bij de eerste APK, auto nog geen drie jaar oud.
Nu adviseert de dealer dan ook meteen de distributieriem te vervangen (hij moet toch los...). Hoeft eigenlijk pas bij 210.000, maar als 'ie er één keer af gaat is het beter om te vervangen, aldus de dealer.
Vervangen van de EGR cooler heb ik deels zelf betaald. De Airco-pomp is geheel coulance-halve vergoed. Nu heb ik geen recht op coulance volgens de dealer.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn met vergelijkbare problemen?
Of dat iemand een handige / verstandige tip heeft om misschien nog iets van de kosten vergoed te krijgen?
Op dit moment ben ik geen grote fan van Skoda meer... Dit kon wel eens de 1e en laatste zijn geweest!