Octavia greenline besteld

Ik ben Geert, kom uit Belgie en heb gisteren een Octavia GreenLine (99g)
besteld. Levertermijn zou midden maart zijn.

Een storm blauwe CRTDI 1.6L 105pk 99g GL, met het pack "Ambiente GL GPS" en
met hoofdairbags. Veel opties zijn er op deze greenline helaas niet
mogelijk. MDI was bevoorbeeld niet mogelijk. En na het lezen op dit forum
heb ik serieus getwijfeld over de GPS (amundsen). Maar het gratis pack (Ambiente GreenLine)
had de Radio-cd swing, wat ik niet zo zag zitten (enkel MP3 via het branden van
de cdrom).

Nog een paar maand wachten, (en hopelijk is de levering nog op tijd voor de
15% eco korting (in Belgie))

Ik ben net te weten gekomen dat de auto in week 9 in produktie gaat.
Helaas moet ik binnenkort eerst nog met mijn 11 jaar oude wagen naar de keuring :(

Hetzer

Forumguru
Welkom op het forum en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!
Krijgen jullie de 15% eco korting van de dealer of van de staat??

Die 15% korting is van de staat, maar (dacht ik) wordt direct verrekend bij de betaling (maar enkel indien die korting nog geldig is op het moment van de levering, dus niet op het moment van de bestelling). Op mijn bestelbon staat dus de prijs waarvan de korting er al af is. En in kleine letters staat er:

"De ecologische premies worden toegekend op voorwaarde dat de klant en het voertuig beantwoorden aan de vereiste criteria en voor zover ze nog van toepassing zijn op de leveringsdatum, zelfs in geval van overschrijding van de leveringstermijn"

maw, Op een paar duizend euro na weet ik precies hoeveel ik moet betalen ...

karennnn

Nieuw lid
Wat zijn reguliere wachttijden nadat een Skoda Octavia eenmaal geproduceerd is in de fabriek?
Mijn nieuwe auto is gebouwd in week 3. De auto is op 25 januari gearriveerd bij Pon.
Wanneer zou ik mijn auto dan logischer wijs kunnen afhalen bij de dealer?

Behalve MDI zijn er geen accessoires die achteraf ingebouwd hoeven te worden.

Vandaag langs geweest bij de Skoda dealer. Productie week is nog altijd week 9 (= deze week), en rond 15 maart zou ik hem kunnen ophalen. Dan zou ik maar 5 dagen te overbruggen hebben. Mijn huidige wagen is niet door de keuring geraakt, en mag nog tot 10 maart verder rijden (Ik wil dus ook geen kosten meer doen om de 5 afgekeurde punten te laten maken)

Fabia

† In Memoriam
FF offtopic. Hoe werkt dat met de keuring, ik zie in belgie langs de snelweg een keuringsstation staan. Moet je daar met je voiture naar toe om te laten keuren?

@Fabia: je krijgt een "uitnodigings"-kaart, en dan moet je daarmee naar "de keuring". Ik ben naar Stekene geweest, en daar ligt die tussen een aantal bedrijven (industrie terrein). Daar moet je aanschuiven (soms meer dan 1 uur), en dan wordt je wagen gecontroleerd (uitlaatgassen, schokdempers, de lichten, dan gaat de auto omhoog en wordt er naar de banden, en het onderstel gekeken, en dan op de rollen is er nog een remtest). zie bvb http://www.sbat.be/
ps: ik heb gemerkt dat bij mijn voorganger de kofferruimte uitgebreid gecontroleerd werd op iets !?

Hij is er !
In de mooie "Storm Blue" kleur, het oude logo. alleen jammer van die 2 domme greenline stickers op de zijkant.
Nu de auto nog wat gewoon worden, want ik was daarnet stilgevallen ... midden op een kruispunt :(

hemi24

Forumguru
Veel rijplezier!!!

Het stilvallen is inderdaad wel een gevoelig puntje bij de 1.6TDI, komt deels door dat irritante verlagen van het stationair toerental bij (bijna) stilstand.

Bovenaan Onderaan