Octavia Greenline Business Combi wel 25% bijtelling??

boldhead

Nieuw lid
Hallo,

Ik rij in een Octavia greenline Business Combi van 2 maanden oud. Nu kreeg ik gisteren van onze wagenparkbeheerder te horen dat hij van ING carlease had doorgekregen dat de auto geen 20% bijtelling heeft zoals Skoda zegt, maar 25%. ING hangt een heel verhaal op over het RDW die de uitstoot heeft gemeten en vast heeft gesteld op 123 gr/km ipv de beloofde 114 gr/km. Volgens hun is Skoda fout geweest met de reclame en voorlichting en heb ik gewoon pech en zal ik 25% bijtelling moeten betalen.
Ik ben wat gaan googelen en kan hier verder helemaal niks over vinden. Op zich wel gek als een auto die verkocht wordt alszijnde 20 procent bijtelling dat niet blijkt te zijn. Dealer gebeld, wist ook van niks. Die zou de importeur gaan bellen en daar zou ik nog van horen.

Mijn vraag is, zijn hier mensen die dezelfde auto hebben en wel gewoon 20% bijtelling hebben??

Darkside

Forumguru
Dat is toch zeker niet te hopen voor je. Ik heb hier over nog niets gehoord.
Zover ik weet valt de greenline gewoon in de 20% categorie.
Heb je zelf al uitgerekend wat je op dit moment betaald voor de auto. Zijn er over de 2 maanden wel 20% gerekend?
Maar je zou contact op kunnen nemen met het RDW om dit te bevestigen. En zeker niet zomaar mee akoord gaan. Er zullen vele mensen gedupeerd zijn als dit waar is en het zal vast en zeker in het nieuws komen.

boldhead

Nieuw lid
Ik wist niet dat je ze zelf op kon halen. Gedaan en daar staat inderdaad gewoon de 114 gr/km uitstoot.
Lijkt op een blunder van ING. Printje gemaakt en bij de wagenparkbeheerder neergelegd, mag hij het gaan uitvechten met ze....

Darkside

Forumguru
idd gewoon neerleggen en goed je loonstrookje in de gaten houden.
Misschien waren ze in de war met een superb greenline?

hemi24

Forumguru
123g/km is de uitstoot van een O2 1.6TDI met DSG;

GL doet 114 en overige uitvoeringen met handbak doen 119

Klinkt een beetje alsof ING eromheen probeert te l#llen om hun eigen fout te verdoezelen...

EricNL

Nieuw lid
Hallo,

Ik rij in een Octavia greenline Business Combi van 2 maanden oud. Nu kreeg ik gisteren van onze wagenparkbeheerder te horen dat hij van ING carlease had doorgekregen dat de auto geen 20% bijtelling heeft zoals Skoda zegt, maar 25%. ING hangt een heel verhaal op over het RDW die de uitstoot heeft gemeten en vast heeft gesteld op 123 gr/km ipv de beloofde 114 gr/km. Volgens hun is Skoda fout geweest met de reclame en voorlichting en heb ik gewoon pech en zal ik 25% bijtelling moeten betalen.
Ik ben wat gaan googelen en kan hier verder helemaal niks over vinden. Op zich wel gek als een auto die verkocht wordt alszijnde 20 procent bijtelling dat niet blijkt te zijn. Dealer gebeld, wist ook van niks. Die zou de importeur gaan bellen en daar zou ik nog van horen.

Mijn vraag is, zijn hier mensen die dezelfde auto hebben en wel gewoon 20% bijtelling hebben??

Het is de grootste kolder wat ING je op je mouw probeert te spelden. Ik heb sinds eind juli een Octavia 1.6 TDI Combi Greenline Businessline en heb 20% bijtelling. Heb je zelf wel eens een kentekencheck gedaan op rdw.nl? Als ik mijn kenteken check geeft ie bij "Verbruik & Milieu" gewoon 114gr/km aan. Als blijkt dat bij jou wagen een hogere waarde staat, hebben ze misschien wel een andere versie de Greenline Businessline geleverd?

Ik zou hier in ieder geval geen genoegen mee nemen!

Bovenaan Onderaan