Octavia Greenline DSG ?

BlackMica

Nieuw lid
Weet iemand al wanneer de Greenline combi met DSG uitkomt aangezien je bij VW de de Golf 1.6 TDI 7-traps DSG kan bestellen die ook in de 20% bijtelling zit.

Wasmachineman

Forumguru
Bedankt Van Inkel !
Ik zie dat hij nog iets teveel uitstoot (123) heeft.
Even wat aanpassingen hopelijk en dan klaar voor de luie greenliner zoals ik !

vdijk

Lid
als je de folder goed leest, dan is de 1.6 TDI Greenline niet te bestellen met een DSG.

eigenlijk wel gek, want de golfjes zijn wel te bestellen met een DSG en een 20 % bijtelling

LJR

Nieuw lid
Je weet dat ze gaan komen he! 1.6 met DSG.jammer dat ik al zo vroeg moest bestellen.
Nog jammerder dat de leasemaatschappij even een paar weken de bestelling achter hield en ik nu moet wachten tot 7 jan.
Anders... tja... DSG is wel heel mooi natuurlijk.

BlackMica

Nieuw lid
Octavia Combi Greenline met DSG ??

Weet iemand al of/wanneer de Greenline combi met DSG uitkomt aangezien je bij VW de de Golf Variant 1.6 TDI 7-traps DSG kan bestellen die ook in de 20% bijtelling zit.

Wasmachineman

Forumguru
Ik hoop niet snel!:winkie:
Want ik krijg bijna mijn auto en die is gewoon 25% bijtelling. Ik heb er ook om gevraagd, niemand weet iets hierover te melden bij dealers of Pon. Maar hij komt wel alleen het kan nog zomaar even een paar jaar duren. Voor jou hoop ik dat de auto met dsg in 20% er wel snel komt natuurlijk en voor alle andere dsg liefhebbers. Anders maar gewoon de normale bestellen met dsg of de Greenline met 20%!! Keuzes en keuzes. Blij dat ik de mijne al heb gemaakt!

Wasmachineman

Forumguru
Jij mag benzine maar wij dus niet!:mad:
Ik ben deze bijtelling nu gewend dus houd ik maar zo.
Greenline Octavia met dsg en wat extra´s als xenon dan liggen de kaarten anders. Voorlopig kan dit niet en ben ik blij met de nieuwe die er straks over 1 week is!

LenK

Forumguru
Greenline betekent bij Skoda tot op heden dat je weinig te kiezen hebt. Ben bang dat dit onder druk van boven zo is en voorlopig niet gaat veranderen. Kannibalisme mag natuurlijk niet nog groter worden.

Wasmachineman

Forumguru
Klinkt logisch Lenk! Maar als de O2 GL dsg 20% er wel bij komt heeft VAG cq PON er een extra wagen bij om te strijden tegen andere fabrikanten. Maar voor intern in de groep is het kannibalisme. Een Audi A3 tdi is er trouwens ook al met dsg in 20%.

Darkside

Forumguru
Een VW variant 1.6TDI DSG weegt 1373 KG en heeft een co2 uitstoot van 113g.
De VW variant 1.6 TDI zonder DSG weegt 1352KG en heeft een co2 uitstoot van 109g
De octavia combi zonder dsg weegt 1285 en heeft 114gr co2 uitstoot.
Als alleen DSG er 4gr CO2 aan toevoegt zit je op 118gr. Wat dus 25% oplevert.

LenK

Forumguru
Als VW dat met een zwaardere auto haalt dan is het ff hobbyen bij Skoda om dat ook te halen.

Bovenaan Onderaan