Octavia HB 2.0TDI Elegance attrative business:geluid en sportstoelen

robraba

Nieuw lid
Hallo allemaal,

binnenkort mag ik een nieuwe auto uitzoeken en dit wordt een octavia. Ik ben zelf nogal gesteld op de audiofuncties en het geluid. Nu is mijn vraag: hoe is het geluid van de standaard boxen bij de Attractive business en is er iemand die me kan vertellen hoe het optionele soundsystem voor de Audience klinkt?

Verder las ik dat de attractive business elegance ook standaard sportstoelen bevat, hoe is het comfort van deze stoelen tov de normale stoelen? Ik kan bijna bij geen enkele dealer hier in de buurt een octavia vinden die deze sportstoelen ingebouwd heeft.

Ik rijd een O2 BE met een Stream MP3 in combinatie met de speakers af-fabriek. Ik houd ook van een goed geluid. Ik vind het geluid via de standaard speakers meer dan goed klinken. Is voor mij geen enkele reden om tot vervanging van de speakers over te gaan.

vdijk

Lid
rij in ook in een BE uitvoering en hierin zitten 8 boxen. Het geluid is voor mij voldoende.
Ik heb geen idee wat de extra's zijn van het soundsysteem, denk dat je dan meer kunt regelen mbt bas, ect

JettaFreak

Actief lid
Sportstoelen zijn geweldig, ze geven overal meer steun. Zelfs met sportonderstel is op zich het comfort nog prima te noemen (ik rijd met name op de snelweg en ander fijn geasfalteerde wegen).

Groet,

JettaFreak

Ik vind het geluid niet voldoende. NOFI voor de rest. Maar als jij jezelf omschrijft als iemand die zich wat meer bezig houdt met geluid dan kan ik mij echt niet voorstellen dat je tevreden zult zijn met het doffe geluid. In volume vind ik het wel OK. Maar er zit teveel in het middengebied wat een beetje naar boven uitslaat. Zeg maar tot 10kHz. Dat stoort mij persoonlijk wel erg. Daarnaast valt de bass regelmatig weg bij sommige liedjes. Dat ligt gewoon aan die bout Stream. Ik vind het belachelijk dat je niet naar de radio kunt luisteren zonder je dood te ergeren aan het geluid. Contant geschakel tussen mono en stereo en tonen boven de 5kHz zijn zeldzaam dan... Zodra de wagen terug is gaan er andere speakers in. Het liefst ook een andere radio. De enige reden dat ik dat nog niet heb gedaan is PDC. Dan maar alleen de piepjes bedenk ik me nu.

LenK

Forumguru
Op een schaal van 0-10 geef ik mijn laatste 3 auto's de volgende punten voor audio

Octavia2 8 (8 standaard spreakers)
Octavia1 4 (8 speakers, voorste laagspeakers vervangen en nog steeds bijna geen bass)
Toledo2 7 (4 standaard speakers)

Ik heb een Audience en mijn toonregeling staat op.
Treble 0
Mid -9
Bass +2
Loudness On

Racer

Lid
Ik ben ook behebt met een Stream (met SoundSystem), maar het geluid vind ik meer dan prima! Echt genieten. Vol laag, voldoende hoog..... OK

Mijn enige ellende was de radio-ontvangst van de Stream, dat is echt drama in het kwadraat. Ik heb een 'haaievinnetje' en een extra antenne bij de voorruit. Nu mijn voorruit-antenne voor de 2de keer is vervangen (en de haaievin er alleen nog 'voor de sier' zit), is de ontvangst redelijk tot goed. Behalve in ons dorp dan.

SoundSystem is een aanrader wat mij betreft (mits het een optie is natuurlijk) en ik ben ook reuze blij met de Icelink voor de iPod (ook voor de momenten dat de radio-ontvangst @#^$ is).

Prettige feestdagen allemaal!

Ik vind het geluid niet voldoende. NOFI voor de rest. Maar als jij jezelf omschrijft als iemand die zich wat meer bezig houdt met geluid dan kan ik mij echt niet voorstellen dat je tevreden zult zijn met het doffe geluid. In volume vind ik het wel OK. Maar er zit teveel in het middengebied wat een beetje naar boven uitslaat. Zeg maar tot 10kHz. Dat stoort mij persoonlijk wel erg. Daarnaast valt de bass regelmatig weg bij sommige liedjes. Dat ligt gewoon aan die bout Stream. Ik vind het belachelijk dat je niet naar de radio kunt luisteren zonder je dood te ergeren aan het geluid. Contant geschakel tussen mono en stereo en tonen boven de 5kHz zijn zeldzaam dan... Zodra de wagen terug is gaan er andere speakers in. Het liefst ook een andere radio. De enige reden dat ik dat nog niet heb gedaan is PDC. Dan maar alleen de piepjes bedenk ik me nu.

Ik heb nu dus sinds 08-2007 mijn (lease) O2 BE met de Stream MP3. Deze Stream bevalt mij zo enorm goed, dat ik mij alle negatieve verhalen over de Stream (slechte radio-ontvangst, wegvallend geluid, slechte bas, etc.) gewoonweg niet voor kan stellen. Heb ik nu een lot uit de loterij?? Ik ben toch echt (zeer) kritisch. Of heeft iedereen, die een slechte Stream heeft, verzuimd om er in de garantieperiode werk van te maken......

Verder las ik dat de attractive business elegance ook standaard sportstoelen bevat.

He? Waar lees je dat dan, ik heb net even gecheckt op de site en op de pdf prijslijst gekeken, maar meer dan "In hoogte verstelbare voorstoelen met lendensteun" zie ik daar ook niet???

sitechris

Donateur
sound system is wel moeite van bijbestellen waard. Stuk minder dof dan de standaard versie. Sound system bevalt me prima, equalizer is ook leuk om mee te spelen.

robraba

Nieuw lid
precies! ik ben in bezit van een papieren prijslijst van de dealer waarin de sportstoelen als standaard voor de elegance attractive staan terwijl de site deze niet vermeldt. Toch hebben beide prijslijsten een datum van 1 oktober..... wie heeft er al een elegance attractive business en kan uitsluitsel bieden?

wbt de radio, ik denk dat ik deze gewoon eens zelf ga uitproberen, mag binnenkort tijdens een onderhoud van mijn golf als leenauto een skoda business edition (geen attractive helaas) meenemen.

precies! ik ben in bezit van een papieren prijslijst van de dealer waarin de sportstoelen als standaard voor de elegance attractive staan terwijl de site deze niet vermeldt. Toch hebben beide prijslijsten een datum van 1 oktober..... wie heeft er al een elegance attractive business en kan uitsluitsel bieden?

wbt de radio, ik denk dat ik deze gewoon eens zelf ga uitproberen, mag binnenkort tijdens een onderhoud van mijn golf als leenauto een skoda business edition (geen attractive helaas) meenemen.

Staan een aantal fouten in de Attractive Business prijslijst te weten:
Schuifdak niet standaard op Elegance, Half leder half stof niet standaard op Elegance, Sportstoelen niet standaard, jammer maar helaas.

LenK

Forumguru
Staan een aantal fouten in de Attractive Business prijslijst te weten:
Schuifdak niet standaard op Elegance, Half leder half stof niet standaard op Elegance, Sportstoelen niet standaard, jammer maar helaas.
Staat er in de footer dan "aan deze folder kunnen geen rechten worden ontleend"?
Anders kun je nog mooie discussies krijgen bij aflevering.
Als je er op rekent (op basis van een folder of prijslijst) dat een bepaalde optie er op zit en die blijkt er niet op te zitten, wat dan? Ze kunnen zich niet beroepen op een kennelijke fout (zoals Otto met zijn LCD tv voor een veel te laag bedrag).
Het is niet gebruikelijk om alle standaard opties in de offerte te zetten, maar de naam van de uitvoering, dus je moet er wel van uit kunnen gaan dat daarvan de documentatie klopt!

Ik heb er zojuist een besteld en kan je met zekerheid zeggen dat bovengenoemde optie's niet bij het Attractive Business pakket horen. Het zijn drukfouten waar ik ook mijn ongenoegen over geuit heb, maar wat kan je doen?

Kennelijk typisch voor Skoda Nederland. Op de website staat nog steeds in de Elegance AB uitrusting de Nexus terwijl vanaf week 45 de Columbus wordt ingebouwd.
Ik heb een papieren prijslijst d.d. 15 september 2007 en daar wordt niet vermeld dat sportstoelen standaard zijn, maar 'in hoogte verstelbare voorstoelen met lendesteun' that's all. Sterker nog: zelfs als optie waren ze niet te bestellen.

Heeft trouwens iemand nog duidelijkheid gekregen over de looptijd van dit actie model? Ik zag opmerkingen dat die tot 31-12 liep, maar ook dat de AB de BE gaat vervangen, of is dit ook weer typisch gevalletje Skoda Nederland?

robraba

Nieuw lid
bij de dealer wisten ze me te vertellen dat de "actie" gewoon doorliep en dat ik me geen zorgen hoefde te maken (ik kan pas over ca. 2 mnd gaan bestellen). Maar goed, ik ben er al achter dat de auto's heel goed zijn maar op het gebied van informatieverschaffing nog het eea te leren valt door Skoda ;). Vraag me trouwens af of de sportstoelen achteraf nog in te buowen zijn (kunnen ze niet een normale elegance bestellen voor de showroom en de stoelen verwisselen ;)). Ik ben 2.00 m dus mij lijken deze sportstoeltjes een must bij 90.000 km/jaar.

Die sportstoelen zijn vast wel achteraf te monteren, maar dan moet je wel de volle mep betalen ben ik bang. Ik zou het eens met de dealer opnemen. Ik vond de standaard stoel trouwens best wel goed zitten (was ik nog gewend van een vorige Golf 4) en ik vermoed dat de sportstoelen alleen meer zijdelingse steun geven wat dan alleen handig is bij hoog tempo door de bochten en rotondes. Ik tuf nu in een Focus rond met van die stoelen en vind dat ik teveel wordt ingeklemd bij de rug.
Mijn auto wordt zeer binnenkort besteld (lease contract is gisteren getekend) dus ik ga ervan uit dat als jij 'm mag bestellen ik 'm net mag rijden.

___JC___

Forumguru
De sportstoelen zijn wat mij betreft echt een must! Ik ben 2.10m en op de normale stoelen zit ik gewoon niet lekker. Weinig tot geen steun.

Soundsystem is top maar de plaats van de boxen is niet optimaal. De boxen laten de deurpanelen trillen en das knap irritant. MDF zou dat probleem wel oplossen maar of dat in de deuren gemaakt kan worden durf ik niet te zeggen.

Bovenaan Onderaan