Octavia I Combi tdi 130pk

Hallo,

Ik heb pas een Skoda Octavia combi uit 11-2006 gekocht. Het is een 1.9TDI die gechipped is naar circa 130 pk (dealer). Ik heb daar verschillende vragen over en vandaar dat ik hier lid ben geworden op dit forum.
Als eerste, misschien kan iemand mij dat vertellen, het is het oude model octavia met rechte grille, terwijl hij van eind 2006 is. Hoe zit dat precies? Waren die auto's "over" destijds?
Verder heb ik een pioneer speakersetje besteld, want het originele spul is niet veel soeps :super:

De Groeten

Erwin

Maarten

Forumguru
Hallo erwin, van harte welkom hier op dit leuke en leerzame forum!
Je zult hier veel antwoorden op je vragen vinden.

Het kan zomaar zijn dat jouw Octavia een model is dat inderdaad over was, of misschien een demo wagen is geweest.
Een andere verklaring zou ik zo even niet kunnen bedenken.

Luke

Forumguru
Heupla! Weer een nieuwe erbij :473:!
Heb je foto's van de wagen? Dat kan misschien wat verduidelijken.

Misschien is het een wagen die uit een ander land (dus van een andere markt) komt. Kijk hier bij ons in België naar Cardoen; die koopt stocks op uit 't buitenland en verkoopt ze hier. Maar als dat voertuigen zijn die al opgevolgd zijn door een nieuwer model kan 't zijn dat je inderdaad een nieuwe wagen met 0kms op de teller hebt, die tegelijk al "oud" is. En met mogelijke gevolgen dat de opties ook niet dezelfde zijn als hier.

Heupla! Weer een nieuwe erbij :473:!
Heb je foto's van de wagen? Dat kan misschien wat verduidelijken.

Misschien is het een wagen die uit een ander land (dus van een andere markt) komt. Kijk hier bij ons in België naar Cardoen; die koopt stocks op uit 't buitenland en verkoopt ze hier. Maar als dat voertuigen zijn die al opgevolgd zijn door een nieuwer model kan 't zijn dat je inderdaad een nieuwe wagen met 0kms op de teller hebt, die tegelijk al "oud" is. En met mogelijke gevolgen dat de opties ook niet dezelfde zijn als hier.

Ik probeer even wat foto's te uploaden. Het motorblok is volgens mij een AXR, wat volgens mij een nieuw type motor is.
De auto rijdt trouwens super, he. Het vierkante design blijft tijdloos. Velen noemen het saai, maar ik vind het geweldig :)

Bijlagen

• DSC_7455.JPG
    DSC_7455.JPG
    66,5 KB · Weergaven: 11
  • DSC_7456.JPG
    DSC_7456.JPG
    81,3 KB · Weergaven: 11
Bovenaan Onderaan