Octavia II 1.9 Tdi (2006) met 320000 km stelt zich voor.

Sinds zo'n zes jaar rijd ik in een Skoda Octavia 1.9 Tdi combi uit 2006. Bij de dealer gekocht met 115000 op de teller. Zelf heb ik ivm caravan hulpveren laten plaatsen. Enige km later ook laten chiptunen waarbij tegelijk een vast vliegwiel is geplaatst. Naar het reguliere onderhoud heb ik eigenlijk alleen de turbo bij ruim 2 ton moeten vervangen. Met andere woorden een heel tevreden Octavia rijder.

Maar ja 10 jaar oud en ruim 320000 op de teller. Dan gaan mijn gedachten weleens naar een jonger exemplaar (Octavia 1.6 Tdi om deze vervolgens weer te tunen) van 2011 of 2012. In mijn zoektocht naar advies of het verstandig is een keer afscheid te nemen ben ik bij dit forum gekomen.

Alle opmerkingen en advies zijn welkom.

Arreslee

Senior Member
Welkom op dit forum en om op je vraag in te haken.

Mijn auto 1.9 tdi is van 2005 en heeft er inmiddels 450.000 km op zitten.

Er zijn het afgelopen jaar wel een aantal zaken aangepakt, maar een turbo vervanging, nee die nog niet.

Is het verstandig om door te rijden, dat blijft persoonlijk.
Ja het is een heerlijke auto, heb ik vertrouwen in een 1.6 blok. Ik persoonlijk zie dat downsizen niet zo zitten.
Maar de toekomst zal het leren.

Trouwens heb je tijdens je tuning ook gelijk je EGR laten weg programmeren ?
Mocht dat het geval zijn, dan heb je ook geen last meer van de EGR, dit is toch ook een bron van problemen gebleken.

Hoe dan ook, veel wijsheid met je keuze.

Groeten,
Edwin

Bovenaan Onderaan