Octavia Ii Combi - Schade!

Trol

Lid
Beste,

Ik heb nu 2 maand mijn skoda en ben er zeer tevreden over.

Nu daarnet ging ik zo eens kijken onder de auto en zag ik toch redelijk veel schade! Mischien wat grof gereden op/of slechte ondergrond..

De schuine kant onderaan de wagen, die zo een beetje grof is zo, daar is langs de rechterkant het "zwart (ja tis ne zwarte)" weg.. en een klein puntje erin..

Is dit ook carroserie? Of is dit ander materiaal want het lijkt wel plastiek ofzo? In dat geval zit ik dus grandioos door de lak en kan dit beginnen roesten? Wat kost het me om zoiets te laten herstellen?

Pff.. doet ff pijn om mijn investering zo te moeten zien..

LenK

Forumguru
Je bedoelt onder de portieren. Reken maar dat daar metaal onder zit. Dat zijn de kokerbalken, essentieel voor de stevigheid van de auto.
Dat bobbelige is een beschermlaag tegen beschadigingen tegen opspattende steentjes. Dat heef bij jou dus niet geholpen.
De koets van de O2 is verzinkt dat helpt roestvorming tegen te gaan maar het kan niet roest vorming helemaal voorkomen. Reparatie is dus geboden. Of dat zo duur zal zijn betwijfel ik omdat het geen "schoonwerk" hoeft te worden. Het zit onder de auto en het oppervlak is niet glad.

Trol

Lid
Hoj, bedankt voor je reactie. Dat is minder goed nieuws.
Heb daarnet gebeld met de garage en morgen gaat de carrosier er eens een blik op werpen om te kijken hoeveel me dat moet kosten.

Idee vanaf hoeveel ik me in de zak laat zetten? Het is een putje (het zwart is weg en paar milimeter diep) maar is er niet door.. denk ik toch niet.

Spreken we dan over 200-300 euro? Of 500 en meer? Want heb geen idee wat in deze sector veel of weinig is.

Greetz,
Deef

ps: wordt dit eigenlijk ook gedekt door de verzekering? (omnium) Want ze hebben ook nog tegen m'n spiegel gezeten, dan kan ik beter ineens alle details maar in orde laten brengen.

Trol

Lid
hoj,

Net bij iemand geweest die voor en na wel wat met auto's doet. Dit hobbelig gedoe welke ik net omschreef zou een laag "rutex" (ofzoiets) zijn. Dus een soort rubberlaag. Ik zit er niet geheel door dus gwn overschilderen zou voldoende zijn.

Kan dit kloppen?

Bovenaan Onderaan