Octavia II Combi uitzoeken...

Hoi,
Ik ben bezig een Octavia II Combi uit te zoeken / samen te stellen als leaseauto voor mn nieuwe baan en heb wat vraagjes. Het gaat hoogstwaarschijnlijk om een Elegance 1.9 TDI met DSG in storm blue met stoffen Ivory bekleding.

1 Heeft er iemand tips / op-aanmerkingen op de motorisatie( DSG bak niet fijn, beter handmatige 2.0 nemen bijvoorbeeld etc)
2 Werken PDA's met ingebouwde GPS goed in deze auto( maw, geven de ruiten geen problemen met doorlaten van GPS signalen)
3 Is de Stream radio icm stuurwielbediening, maxidot en kleinleer pakket de beste prijs-kwaliteitsverhouding of heeft iemand een beter alternatief
4. Heeft er iemand een foto van de standaard 15" velgen onder een O2 combi? Ik ben benieuwd of ik nog andere velgen zou moeten nemen of dat dit "goed genoeg" oogt( verwende kwast dat ik ben ..).
5. Wat is de levertijd momenteel van een O2 Combi?
6. Wat kan ik gemiddeld als 'korting' van een dealer vragen. Ik wilde de stream radio proberen, maar is bijvoorbeeld 16" sirius velgen er ook bij mogelijk?

Ik hoor wel wie wat voor me kan beantwoorden ...

Dank alvast!

Groet,
Jasper.

1. De 1.9 wordt doorgaans als wat "rauw" ervaren. De 2.0 Tdi schijnt mooier te lopen.
2. Werkt prima, alleen als je de dubbele ramen kiest als optie niet. (Zal je wel niet doen, want deze optie is erg duur)
3. Ik vind de stream radio erg duur, aftermarktet kan je voor hetzelfde geld betere kwaliteit krijgen denk ik. Voordeel is wel dat de stream mooi geintergreerd is en geen gedoe met losse frontjes en zo. Jammer is dat Skoda geen stuurwielbediening levert als je geen Skodaradio erbij besteld, de meeste aftermarket radio´s kunnen hier namenlijk prima mee overweg. klein leer pakket is prettig stuur voelt prettig aan. Maxidot zou ik doen, het staat niet alleen fraaier, maar biedt ook wat extra instelmogelijkheden.
4. De beste foto die ik voor je kan verzinnen is deze: http://oldpartner.skoda-auto.com/share/mediumsize/OCN10052.jpg Ikzelf vond destijds het wiel wat te klein voor de grootte van de auto, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
5. weet het niet exact, maar volgens mij een week of 10? (Zie ook het lange topic elders op dit forum)
6. Voor leaserijders is de korting ongeveer 1,5 à 2 procent. Op de opties (zeker die later aangebracht worden) verdient de dealer het meest en dus kan je daar ook de meeste korting op krijgen.

Succes met de keuze!

Olaf

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Daniel_TDI</font><hr />

1. De 1.9 wordt doorgaans als wat "rauw" ervaren. De 2.0 Tdi schijnt mooier te lopen.
2. Werkt prima, alleen als je de dubbele ramen kiest als optie niet. (Zal je wel niet doen, want deze optie is erg duur)
3. Ik vind de stream radio erg duur, aftermarktet kan je voor hetzelfde geld betere kwaliteit krijgen denk ik. Voordeel is wel dat de stream mooi geintergreerd is en geen gedoe met losse frontjes en zo. Jammer is dat Skoda geen stuurwielbediening levert als je geen Skodaradio erbij besteld, de meeste aftermarket radio´s kunnen hier namenlijk prima mee overweg. klein leer pakket is prettig stuur voelt prettig aan. Maxidot zou ik doen, het staat niet alleen fraaier, maar biedt ook wat extra instelmogelijkheden.
4. De beste foto die ik voor je kan verzinnen is deze: http://oldpartner.skoda-auto.com/share/mediumsize/OCN10052.jpg Ikzelf vond destijds het wiel wat te klein voor de grootte van de auto, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
5. weet het niet exact, maar volgens mij een week of 10? (Zie ook het lange topic elders op dit forum)
6. Voor leaserijders is de korting ongeveer 1,5 à 2 procent. Op de opties (zeker die later aangebracht worden) verdient de dealer het meest en dus kan je daar ook de meeste korting op krijgen.

Succes met de keuze!

[/ QUOTE ]

In aanvulling, de 1.9TDI loopt rond 3000tpm wat rauw, hieronder en hierboven (3000tpm in 5e versn. is ongeveer 130-135km/uur) is het een stuk beter.

De korting bij de leasemij is ook afhankelijk van je werkgever. Hier loopt al een draadje over en hieruit blijkt dat er ook een aantal werkgevers de korting geheel opeisen (zoals bij mij helaas). Anders is 1% wel te doen, meer is meegenomen.

Wullum

Actief lid
Kies als het effe kan de 2.0 TDI met DSG. Feestje elke keer als je het gaspedaal vloert /forum/images/graemlins/rockon.gif Blijft trekken en gaan.
Heb qua korting de dealer en de leasemij tegen elkaar uitgespeeld. Kreeg uiteindelijk bijna 7% korting, wat zich in een aanmerkelijk lagere leaseprijs vertaalde.
Kon er plotseling een Nexus navi binnen budget bij.
Nadeel is dan weer dat dealer nadien wel voor elke scheet extra laat betalen (geen gratis goodies meer, dus)

smg

Lid
Ook na een jaar kan ik de stuurwielbediening van de radio niet prettig vinden, terwijl de gewenning er nu toch wel is. Lijkt leuk, maar je gebruikt 80% van de gevallen de knopjes aan de rechterkant (nummer of zender vooruit/achteruit en harder/zachter). Die handelingen doe je net zo makkelijk op de radio. De knopjes links (frequentie of CD omhoog/laag, mute en....stuurwielverlichting uit) gebruik je zelden. Verder heb ik een Audience, waar ik achteraf toch liever een aftermarketradio met Mp3-functie zou kiezen (voor zelfde geld heb je een erg dikke radio!).
Leren stuur is erg lekker en een must, ik vond de gedeeltelijk leren bekleding ook heel veel mooier dan de standaard bekleding.
Standaard-velgen is smaakkwestie, maar ik heb er geen klachten over.

DavidB

Nieuw lid
-Zelf vind ik een beetje roeren met die pook wel lekker, dus voor mij een handbak in combinatie met de 2.0 TDI. Het zou ook kunnen dat de DSG-bak net niet meer binnen mijn budget paste /forum/images/graemlins/smirk.gif
-Klein leerpakket en maxidot kosten zo weinig dat het voor iedereen een optie zou moeten zijn.
-Ik vind de Stream radio wel beter staan dan de aftermarket modellen (die voor dat geld op zich volgens mij wel beter zijn). Maar ja, de parking distance control op het schermpje van de Stream is ook wel cool /forum/images/graemlins/smirk.gif
-Door de eenvoudige bediening van de Stream (zonder kleine pielknopjes) vind ik het multifunctionele stuur zeker geen noodzaak.
-Verder hang ik mijn iPod aan de Stream, dus een aftermarket radio met mp3 is aan mij toch niet besteedt.
-De 15"velgen vind ik zelf net een maatje te klein. Daarom voor mij de 16" Sirius (eigenlijk ook weer omdat het sportonderstel met de 17" Pegasus velgen net buiten mijn budget vallen).
-De levertijd steekt volgens de dealer als volgt in elkaar: ca. 7 weken levertijd voor de fabricage, 1 a 2 weken voor het transport en dan nog 1 week voor het kenteken/rijklaar maken. Afhankelijk van de planning kan het ook korter of langer duren (uitloop naar maximaal 12 weken).

In ieder geval veel plezier bij het uitzoeken van JOUW O2 /forum/images/graemlins/laugh.gif

Allemaal bedankt voor de reacties tot nu toe. Mocht je nog tips e.d. hebben, graag !

Zaterdag a.s. ga ik proefrijden in een O2 combi 1.9 TDI DSG. Ik mag 'm de eerste week Mei gaan bestellen en dan hoop ik dat ik hm voor mn vakantie kan ophalen ( half augustus )... Kan ik de inrijkilometers in 1 dag maken /forum/images/graemlins/winkie.gif

Iemand overigens ervaring met de Skoda dealer in Voorschoten?

Groet,
Jasper.

Mau

Lid
Hee Jasper,

Alleen nog even over de velg: je krijgt geen spijt van een 16". De 15" vind ik ook net iets te klein voor de O2 hij staat ook nogal hoog op zn pootjes. Ik Heb zelf de Sirius besteld en overweeg zelfs een verlagingsset...

Op dit forum bij de foto's van leden zijn goede foto's te vinden van een blauwe en een beige O2 met Sirius. De Sirius zijn ook nog eens veel mooier dan de Vega, hoor... /forum/images/graemlins/1761.gif

Bovenaan Onderaan