Octavia II FACELIFT ?

RS-ke

Lid
Deze kwam ik tegen op het net.
Hopelijk is dit een kwakkel, want sta op het punt om de Octavia Scout te bestellen.

Bijlagen

• facelift.jpg
    facelift.jpg
    91,6 KB · Weergaven: 356

Frankie

Actief lid
Hopelijk is dit een kwakkel, want sta op het punt om de Octavia Scout te bestellen.

Weet niet je je er zorgen om moet maken of er minder zorgen door gaat maken, maar dit is zeker geen nieuws. Deze afbeedlingen hebben we al lang geleden gezien. Weet ook niet precies wat ik ervan moet vinden. De achterkant lijkt wel iets dynamischer.. Maar goed, als ze er nog een jaartje of 2 mee wachten ben ik tevreden ;)

hmja, de scout is in duitsland pas sinds begin dit jaar leverbaar, dus ze gaan niet op één jaar tijd een "vernieuwd" model op de markt gooien volgens mij. ik vermoed dat de eerste voorstelling van de facelift pas tegen eerste helft volgend jaar zal komen, rond de tijd van het autosalon in Geneve. wil dus zeggen dat de "vernieuwde" skoda rond eind 2008 bij de dealer zou moeten zijn. Dat zou ook kloppen met de cycli van 4 jaar die ze bij skoda handhaven: om de 8 jaar komen ze met een nieuw model voor de proppen, en in de helft van die 8 jaar wordt het ontwerp ietsje aangepast. de O2 wordt gebouwd sinds 2004, dus reken zelf maar even...
100% zeker is dat natuurlijk nooit, maar je kan het als vuistregel nemen. ik rij sinds enkele weken met een scout, en het is gewoon super!

VEEJAY

Forumguru
Denk dat het toch maar de Seat Toledo Sportsedan gaat worden, dat wordt denk ik een groot concurrent voor de O2. Qua prijs en motorisering zal ie hetzelfde zijn, de smaak van de koper zal het bepalen..

LenK

Forumguru

Praatje en plaatjes hierover zijn al eerder langsgekomen.

Die onderste mag het van mij best worden, net iets meer "schwung" dan de huidige O2 en de wiizingen passen heel goed bij de rest van de koets.
Maar je zou eerder verwachten dat er iets van de Roomster/Fabia2 kenmerken naar de O2 komen en dan zou zoiets als bij de bovenste foto van toepassing kunnen zijn en dat vind ik dus jachch...
Rondom wat meer chroom mag van mij ook wel (chroomstrip zijkant en aan achterklep)

Op diverse sites lees je de IAA van dit jaar (september)als podium voor de facelifted O2.
Als die dan 2008 op de markt komt zit je op ongeveer 4 jaar na intro.

elcocheSKODA

Actief lid
Denk dat het toch maar de Seat Toledo Sportsedan gaat worden, dat wordt denk ik een groot concurrent voor de O2. Qua prijs en motorisering zal ie hetzelfde zijn, de smaak van de koper zal het bepalen..

Veejay,

Ben benieuwd of de prijs in het Skoda spectrum blijft voorwat betreft de SEAT Sportsedan. Kwa grote zal deze nieuwe SEAT eerder met een Passat of Mondeo moeten worden vergeleken.
Misschien staat op de IAA de volgende maand wel een proto !!

LenK

Forumguru
Wacht met smacht op het komende nieuws: Komt er een O2 facelift op de IAA 2007?
En waar blijft de DSG op benzine motoren?
De dieselaars zullen wel benieuwd zijn wanneer de commonrail diesels komen in een Skoda.
Na Audi daalt het een en ander nu in ieder geval al af naar VW af: de Tiguan krijgt diverse DSG modellen en de common rail diesels. Nu Skoda nog.
Volgend voorjaar wil ik een andere auto. Zoals de vlag er nu voor staat ziet dat er niet goed uit voor Skoda omdat ze niet bieden wat ik zoek.

sitechris

Donateur
Ik ben zeker benieuwd naar de nieuwe common-rail diesels. In de nieuwe Audi A4 debuteert de 2.0 met 143 pk/320 nm. Het zal in de Skoda nog wel even duren, denk dat pas met de facelift de overstap naar common rail gemaakt gaat worden. En ik denk dat de sterkere versie volgt in de RS. Maar ik ben benieuwd hoeveel pk/nm de sterkste 2.0 gaat leveren. Je hebt natuurlijk de 2.7 TDI van 190 pk. Hoe zinvol is het dan om een 2.0 TDI van 200 pk op de markt te gaan brengen?

Gelukkig koop ik pas over 2 jaar een nieuwe auto, dus ik heb nog ff tijd om de kat uit de boom te kijken ;)

LenK

Forumguru
Die foto's kom je overal tegen.
Enige wat er aan de buitenkant te zien is dat opzetstuk aan de voorbumper waaronder misschien iets verstopt zit als andere mistlampen of zo.

Gieliovd

Forumguru
Hoeveel lijken liggen er achterin die Tsjech???

Allemachtig, daar mogen wel een paar transportblokken tussen!

:)

MD71

Nieuw lid
Ik ben niet zo heel blij als er een facelift komt... ik heb namelijk 'net' een 1.8TSI besteld die zeer waarschijnlijk half oktober komt. Niet zo leuk dat ik direct al een oud modelletje heb... Dealer even bellen??? Wat jullie?

LenK

Forumguru
Ik wacht juist op die facelift en hoop dat ie binnenkort wordt aangekondigd.
En dat de 1.8 DSG leverbaar wordt.
Begin volgend jaar wil ik hem hebben.
Als er geen facelift of geen DSG komt dan komt er hier waarschijnlijk geen Skoda meer voor de deur. Ga niet langer wachten.

Zosas

Nieuw lid
Pas over 2 maanden kan ik bestellen :)
Dus mocht hij aan het eind van het jaar te bestellen zijn, zit ik redelijk in de buurt.

Ik neem aan dat alleen de buitenkant een facelift heeft gekregen?

Bovenaan Onderaan