octavia II greenline businessline uitrusting help!

thijskok

Senior Member
Hallo,

Na verschillende leaseauto's de afgelopen 12 jaar nu mijn eerste Skoda besteld.
Helaas is dit gebeurd via de dealer ( en onze controller) en nu weet ik niet precies wat nu standaard bij de greenline business hoort.
Op de site van skoda zie ik dat de swing de navigatie is die bij dit type hoord maar op dit forum lees ik veel over de admunsen (o.i.d.)
Heeft deze auto in deze uitvoering?:
- getint glas achter ( vanaf b stijl)
- full auto climat controll
- 15 inch LM velgen
- 8 speakers
- parkeercensoren voor en achter
- regen en lichtsensor
- BT carlit
- 5 inch navigatie met touchscherm

Ik ben nu bang dat ik een paar verkeerde aanames heb gedaan en straks met dingen zit die ik niet wil
De businessline subsite van skoda geeft wel aan dat de site veroudert is maar ik kan nergen vinden wat er wel en niet in de auo zit

gr thijs

Hallo,

Na verschillende leaseauto's de afgelopen 12 jaar nu mijn eerste Skoda besteld.
Helaas is dit gebeurd via de dealer ( en onze controller) en nu weet ik niet precies wat nu standaard bij de greenline business hoort.
Op de site van skoda zie ik dat de swing de navigatie is die bij dit type hoord maar op dit forum lees ik veel over de admunsen (o.i.d.)
Heeft deze auto in deze uitvoering?:
- getint glas achter ( vanaf b stijl) - nee is optie
- full auto climat controll - vanaf 2010 wel
- 15 inch LM velgen - ja
- 8 speakers - ja
- parkeercensoren voor en achter - alleen achter
- regen en lichtsensor - geloof het wel
- BT carlit - niet meer vanaf 2010
- 5 inch navigatie met touchscherm - ja de amundsen vanaf 2010 ipv de columbus.

Ik ben nu bang dat ik een paar verkeerde aanames heb gedaan en straks met dingen zit die ik niet wil
De businessline subsite van skoda geeft wel aan dat de site veroudert is maar ik kan nergen vinden wat er wel en niet in de auo zit

gr thijs

Zie bovenstaande antwoorden

thijskok

Senior Member
damn jongens jullie zijn snel met de antwoorden.
Das dus ff klote voor mij m.b.t. de carkit want die heb ik wel nodig.
Ik ga morgen ff met de controller om de tafel om te kijken wat we nog kunnen regelen ( auto is afgelopen vrijdag besteld in oldenzaal.

thanxs.

thijs

Wasmachineman

Forumguru
Als de auto net besteld is kunnen ze altijd nog wat wijzigen in de order en bijbestellen. En als het een voorraad auto is, niet dus en moet er achteraf iets gebeuren in de werkplaats te Oldenzaal.

diesel73

Nieuw lid
Als het een voorraad auto is (van 2009) hebje wel BT carkit, dan heb je geen climatronic maar climatic.

EN een parrotje is toch ook niet zo duur? zeker niet in de lease meegenomen.

[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @Maarten_SFC. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]

thijskok

Senior Member
Ze gaan voor mij proberen om de BT er nog bij te laten plaatsen.
Parrot vind ik jammer als het geintergreerd in het systeem kan.

gr thijs

Wasmachineman

Forumguru
Tuurlijk is ingebouwd af-fabriek het mooiste en moet het raar lopen wil het nu niet erbij besteld kunnen worden ? Auto is afgelopen vrijdag besteld, dus nu is de werkorder aangemaakt en een paar weken vóór de verwachte productieweek kun je niets meer wijzigen. Even afwachten dus ! Succes met het wachten, Thijs :xyxthumbs:

Ik zou de upgrade naar de 16" Crateris velgen er nog proberen bij te regelen. Kost rond de € 100,00 dacht ik. Zijn fraaier dan standaard 15" velgen. Een wat grote velg staat de vrij ruim bemeten octavia beter ... is allemaal wat meer in verhouding.

Verder een prachtige auto en slimme keuze.

VTR_Firestorm

Nieuw lid
Weet iemand overigens of de BT carkit, als optie op model 2010, ook goed functioneert met een HTC S710? Onze wagenparkbeheerder heeft hier nl. slechte ervaringen mee.

diesel73

Nieuw lid
@Firestorm

Ik kreeg in september vorig jaar een lijstje met compatible telefoons van mijn dealer icm de BT in mijn toen besteld greenline.

Daar staan de volgende HTC´s in: Touch dial, TyTn II, Kaiser, de Touch cruise/diamond/dual en de S730.

Over de S710 wordt dus niets gemeld.

thijskok

Senior Member
Vanuit mijn ervaring als ICT-er kan ik je melden dat, mits de S710 de laatste rom updates heeft hij wel zal werken. De touch cruise en diamond zijn uit het zelfde bouwjaar en hebben de zelfde BT module. Als zij werken doet de S710 het ook wel.

gr thijs

verglas

Nieuw lid
Bij mij heeft de dealer verteld dat het BT-systeem niet zonder problemen werkt, daarom zal er bij mijn O2 een Parrot-systeem worden ingebouwd.. Ach ja, wel een volautomatische airco, da's ook niet slecht... :cheer:

TL@

Forumguru
Dat heeft mijn dealer ook gezegd, maar toen ik hem ging ophalen, bleek dat hij enkel ervaring had met de BT-kit in VW en niet met de Skoda versie, hij was dan ook verrast dat het zonder problemen en perfect werkte.

thijskok

Senior Member
Nou het verhaal is compleet.

Het wordt een zwarte Greenline Business edition met sunset, BT en electrische ramen achter. ( 139 euro voor een benelux nav cd, zijn ze helemaal gek geworden!!!!).
Levertijd 10 weken!!!!!!!!!!
Ik heb de 16 inch velgen nog geprobeerd alleen wilde mijn baas dat niet vanwegen de uitstoot co2(?????????). Maar das geen probleem want die zet ik er dan zelf wel onder.
Nog ff 1 vraagje. In de 2010 versie zat toch wel de volautomaat airco?

verglas

Nieuw lid
Ja, in de 2010-versie zit de automatische airco..!! Dle bluetooth-voorbereiding is komen te vervallen..
Nog 3 nachtjes (niet) slapen en dan heb ik hem.....!!!!!

Octavia

Nieuw lid
Ik zou de upgrade naar de 16" Crateris velgen er nog proberen bij te regelen. Kost rond de € 100,00 dacht ik. Zijn fraaier dan standaard 15" velgen. Een wat grote velg staat de vrij ruim bemeten octavia beter ... is allemaal wat meer in verhouding.

Ja juist, dat dacht ik ook. Helaas is het geen optie ivm uitstoot. Maar: als accesoire kan het ineens weer wel! (kosten E 795,-) Laat Camiel het maar niet horen.

ps. 16" is inderdaad een aanrader

Octavia

Nieuw lid
Velgen OII 15-16-17" ?

"donker grijze is de mijne 1.4 tsi op 15"205 60
zilvere 16" 205 55 "

Ziet er beide goed uit moet ik zeggen. Dat zijn nog eens goede vergelijkings foto's ! Wel heb ik het idee (zie ook verderop in het forum) dat een grotere velg de wielkas iets meer opvult. Maar het kan altijd beter, groter, duurder.. Bijtelling wordt nu wel iets minder (20%), daarom zat er nog wat ruimte op het leasebedrag!

Rijdt nu nog oude O1 combi (2007) op gas.. Vorige week besteld: OII combi greenline bussinesline donkerzwart :489: op 16"crateris

Bovenaan Onderaan