Octavia II met DSG als C-label ?

MinT

Lid
Beste mensen een tegenvaller : ik mag geen één Skoda leasen omdat de DSG-uitvoeringen (diesel) vanaf D-label zijn...

Huidige lease-bak kan ik nog tot eind februari 2010 rijden als ik het zou willen.
Mocht er in de tussentijd in de planning een C-label DSG gepland zijn voor de Skoda dan wil ik best hier op wachten.

Weet iemand of er in de nabije toekomst -net als bij de Volkswagen- Skoda's zullen uitkomen met DSG als C-label ?

Mick

Actief lid
Hopelijk komt de Greenline met een 7 traps DSG, en dan in de 20% regeling. Volgswagen kan het ook met de Bluemotion Golf variant. Deze heeft een 1.6Tdi met DSG 7-traps, en 20 % bijtelling.
Nu Skoda nog. Hopelijk een kwestei van tijd.

Skody

Actief lid
De 170-pk CR Diesel in de Superb is wel een C-label in combinatie met DSG. Andere opties zijn er momenteel volgens mij niet. Of gewoon maar gaan roeren in de pot met de versnellingspook, dan kom je op B-labels, maar kan uiteraard niet beoordelen of dit een optie voor je is. Succes!

hemi24

Forumguru
Misschien niet zo snel, maar de 1.6 CR TDI komt (binnenkort) met 7-traps DSG... (staat in de buurlanden al in de configurator)
Ik heb de motor al, en blijf van mening dat deze motor uitermate geschikt is voor deze bak!!!

Volgens de bronnen CO2 : 123g/km

Dan is het bij ons beter geregeld.

Alles moet in A-B-C vallen en alleen als het een automaat betreft mag het een D label zijn.

MinT

Lid
Onze wagenparkbeheerder is een ZEIKERD...
Ik heb last van mijn onderrug en met een automaat heb ik minder last (linker been is dan ontlast)
Verder mag het alleen een VAG auto zijn.
Wat betreft de Superb : dan zou je dus de CR diesels moeten nemen en die is gelijk met 170pk. Bijv als Ambition. Dit wordt kantje boord qua budget. Hoop dat ik hier ooit nog uitkom met mijn keuze...
Anders wordt het helaas een flutloze passat etc..

Vwb de 1.6 diesel : ik hoop dat die uitkomt en ik kan mijn beslissing eigenlijk 3 maanden uitstellen. Dan zou ik een goeie dealer moeten kunnen vinden die alvast voorinformatie heeft of direct Pon bellen.
Ik denk dat ik dat laatste ga doen...

Stylist

Senior Member
Beste mensen een tegenvaller : ik mag geen één Skoda leasen omdat de DSG-uitvoeringen (diesel) vanaf D-label zijn...

Huidige lease-bak kan ik nog tot eind februari 2010 rijden als ik het zou willen.
Mocht er in de tussentijd in de planning een C-label DSG gepland zijn voor de Skoda dan wil ik best hier op wachten.

Weet iemand of er in de nabije toekomst -net als bij de Volkswagen- Skoda's zullen uitkomen met DSG als C-label ?

Moet het diesel zijn ? ik rijd 55K per jaar, had een 2.0 TDI DSG gekozen als nieuwe auto en een 1.4 TSI DSG benzine bleek goedkoper ! Omslagpunt diesel is door onze dievenbende in Den Haag voorbij de 55K getrokken.
De 1.4 vond ik wat te weinig power, dus nu betaal ik 60 euro pm bij voor de 1.8 TSI DSG. Na de verrekening van de bijtelling is dat 4 euro duurder dan voorheen. En nu rijd ik fluisterstil rond.... Heerlijk ! Je hebt wel het idee langzamer te gaan dan met de diesel, maar dat zal ook door geluid komen denk ik.

MinT

Lid
Ik rijd ook rond de 60-70.000 km per jaar. Het moet een diesel zijn vanuit het reglement (wie verzint dit allemaal ?)

hemi24

Forumguru
Vwb de 1.6 diesel : ik hoop dat die uitkomt en ik kan mijn beslissing eigenlijk 3 maanden uitstellen. Dan zou ik een goeie dealer moeten kunnen vinden die alvast voorinformatie heeft of direct Pon bellen.
Ik denk dat ik dat laatste ga doen...

Ik wens je veel succes met het laatste...

Toen ik bij de bestelling van mijn nieuwe leaseauto bij die club in Leusden informeerde of ik nu een 1.9 PD TDI of een 1.6 CR TDI zou krijgen, beweerde men stellig dat het een 1.9 zou zijn.
Toen ik hiertegen inbracht dat op de Tsjechische site stond dat vanaf de daaropvolgende (productie)week de 1.9 zou worden vervangen door de 1.6 (m.u.v. 4x4 en DSG) bleef men dit tegenspreken!
De week erop belde de dealer dat de bestelling veranderd was, aangezien de 1.9 PD zou zijn vervangen door de 1.6 CR.... :smiley29:

Mijn reactie: "Goh! Echt?!?"

MinT

Lid
Als ik bij directlease.nl kijk of op de site van skoda dan bestaat die 1.6 crd met dsg niet. Of heb ik het verkeerd ?
edit: ik zie bij octavia specs wel een 1.6crd handgeschakeld maar geen DSG..

hemi24

Forumguru
Heb geduld, in NL duurt het altijd wat langer...

D, AT en CZ hebben in de configurator al een tijdje de 1.9 vervangen door de 1.6 voor de 4x4 en DSG.

MinT

Lid
OK... bedankt voor de info. Dit verandert dan een hoop.
Nu kan ik met een gerust hart Pon stoken met vragen :)

MinT

Lid
@hemi24 : Weet je soms ook of de hele PD-reeks vervangen zal worden door de CR reeks net als bij de andere VAG-merken ?
Liefst heb ik een 140pk Octavia.

hemi24

Forumguru
Van de reeks is alleen nog de 2.0 PD TDI met 140pk over...

M.u.v. de Yeti verder nog geen duidelijke bericht over wanneer deze door de CR zal worden vervangen.

Wie het weet, mag het zeggen!

Stylist

Senior Member
Ik rijd ook rond de 60-70.000 km per jaar. Het moet een diesel zijn vanuit het reglement (wie verzint dit allemaal ?)

Wie dit bedenkt...eh...wagenparkbeheerder uit de vorige eeuw ?

Aan de andere kant zou ik het ook niet gelijk aandurven om het park op benzine te zetten. Onze betrouwbare overheid kan zo weer wat bedenken waarmee het omslagpunt weer dik onder de 50K zakt.
En in veel omringende landen zijn de 'boetes' op diesel er niet of minder zwaar. Er komt vanzelf wel weer een Europese richtlijn en dan mogen die hoge heffingen niet meer.
Daarbij...ze kunnen niet blijven volhouden dat diesel vies is. En de ontwikkelingen zijn nog in volle gang.

Bovenaan Onderaan