Octavia II wederom winnaar in vergelijkende test Autoweek

Gisteren de Autoweek ontvangen.
Skoda Octavia 1.6FSI Tour wint het van Citroen C4 Picasso en nieuwe Peugeot 308SW. Belangrijkste reden is dat Skoda het meeste waar biedt voor het geld.
 
Ze vergelijken hem altijd met een kleine middenklasse, terwijl hij bij de prijslijst toch echt vaak bij de middenklasse staat.
Ik snap dat niet.
Maar ook daar komt hij steeds goed uit de testen.
Hij wint gewoon altijd :D

Veel waar voor je geld, zowel uitrusting als degelijkheid en kwaliteit.
 

bat

Lid
Ze vergelijken hem altijd met een kleine middenklasse, terwijl hij bij de prijslijst toch echt vaak bij de middenklasse staat.
Is het niet andersom? Qua prijs vergelijkbaar met de zogenaamde compacte middenklasse (dus oa de 308SW), qua grootte met de middenklasse (dus oa de Passat).
 
Hij wordt inderdaad vaak getest tegen de Jetta's, Passats, Mazda6, Laguna's, maar hoort qua prijs in het in rijtje van de 308, C4, Focus....
 
Gisteren de Autoweek ontvangen.
Skoda Octavia 1.6FSI Tour wint het van Citroen C4 Picasso en nieuwe Peugeot 308SW. Belangrijkste reden is dat Skoda het meeste waar biedt voor het geld.

Overbodig (maar wel leuk) voor de Skoda rijder, zou dit wellicht toch nog mensen over de streep trekken om voor een Skoda te kiezen?
 

vdijk

Lid
wat voor uitvoering is de "Tour" ?
Is het meer (of misschien minder) dan een elegance.

Ik ken de uitvoering niet
 

Fabia

† In Memoriam
Het is een Ambiente uitvoering die nu Tour heet. En heeft als extra o.a. parkeerhulp, radio cd speler, klein leerpakket en 16 inch lichtmetalen wielen.
 
Hij wordt inderdaad vaak getest tegen de Jetta's, Passats, Mazda6, Laguna's, maar hoort qua prijs in het in rijtje van de 308, C4, Focus....

Terecht dat hij in de juiste prijsklasse wordt getest. (Waar ook de Jetta in thuishoort trouwens). Een Passat of een Laguna is toch echt wel een slagje groter, met name de kortere wielbasis van de Octavia is voor iemand met wat langere benen (zoals ik) nou niet echt handig. Binnen zijn eigen prijsklasse is de OII echter een van de grootste/ruimste. Tegen een Passat legt hij het toch echt af, wat mij betreft.
 

bat

Lid
Het is een Ambiente uitvoering die nu Tour heet. En heeft als extra o.a. parkeerhulp, radio cd speler, klein leerpakket en 16 inch lichtmetalen wielen.
Het is inderdad een plusuitvoering van de Ambiente, alleen verkrijgbaar op de 1.6FSI uitvoering.

Het pakket is weer bijna hetzelfde als het Attractive pakket wat je sowieso op de Ambiente kunt bijbestellen zonder meerprijs.
 

van_der_P

Senior Member
Ze vergelijken hem altijd met een kleine middenklasse, terwijl hij bij de prijslijst toch echt vaak bij de middenklasse staat.
Ik snap dat niet.
Maar ook daar komt hij steeds goed uit de testen.
Hij wint gewoon altijd :D

Veel waar voor je geld, zowel uitrusting als degelijkheid en kwaliteit.

In weze is het een Volkswagen golf in een ander jasje. En niet zoals veel mensen denken een Passat.
Maak aan die golf een andere,(langere) neus en verleng de ruimte achter de achteras, voila de octavia:D:
 

van_der_P

Senior Member
Het is een Ambiente uitvoering die nu Tour heet. En heeft als extra o.a. parkeerhulp, radio cd speler, klein leerpakket en 16 inch lichtmetalen wielen.

Klopt helemaal de prijzen zijn 23010 euro voor de HB, en 23970 euro voor de Combi.
 

TL@

Forumguru
Terecht dat hij in de juiste prijsklasse wordt getest. (Waar ook de Jetta in thuishoort trouwens). Een Passat of een Laguna is toch echt wel een slagje groter, met name de kortere wielbasis van de Octavia is voor iemand met wat langere benen (zoals ik) nou niet echt handig. Binnen zijn eigen prijsklasse is de OII echter een van de grootste/ruimste. Tegen een Passat legt hij het toch echt af, wat mij betreft.

Als je de prijs buiten beschouwing houdt dan legt het inderdaad (juist) af tegen een Passat. Ik heb de keuze gehad tussen de Passat (bijbetalen, minder uitrusting) en de O2. Ik had al een Passat al aanloopwagen (25.000km mee gereden). Ik rij liever in de O2, alleen al door het feit dat de O2 veel minder onderstuur heeft dan de Passat en iets minder traag is met dezelfde motor.

In weze is het een Volkswagen golf in een ander jasje. En niet zoals veel mensen denken een Passat.
Maak aan die golf een andere,(langere) neus en verleng de ruimte achter de achteras, voila de octavia:D:

Nope, dan heb je een Jetta :uitlachen:
 
Duitse tests tonen vergelijkingen met o.a. BMW 3-serie, Mercedes C-Klasse, Audi A4 en VW Passat. Bijna altijd de station-uitvoering. Ook bij deze vergelijkingen staat de O2 z'n mannetje!
 

Yoske

Nieuw lid
De 'Tour' in de autoweek heeft een multifunctioneel stuurwiel, die is volgens de prijslijst van april 2008 niet te bestellen...en de velgen lijken meer op 'pallas' dan op 'lyra'. Pallas staat ook niet in de optielijst. Typisch...
 
Als je de prijs buiten beschouwing houdt dan legt het inderdaad (juist) af tegen een Passat. Ik heb de keuze gehad tussen de Passat (bijbetalen, minder uitrusting) en de O2. Ik had al een Passat al aanloopwagen (25.000km mee gereden). Ik rij liever in de O2, alleen al door het feit dat de O2 veel minder onderstuur heeft dan de Passat en iets minder traag is met dezelfde motor.

Nope, dan heb je een Jetta :uitlachen:

Inderdaad. Een golf met extra grote koffer bak.
Misschien een idee om de koffer deksel van de SupberB op de octavia te schroeven.
 
Bovenaan Onderaan