Octavia III 1.6TDI -> 20% bijtelling?

japie101

Nieuw lid
Ik sta op het punt wat keuze te maken, en het zou mij helpen als ik zou weten of er een O3 combi komt met 20% bijtelling.

Concreet betekent dit dat de CO2 uitstoot max 112g/km mag zijn in 2013.

Weet iemand wanneer dit soort gegevens beschikbaar komen?
Ik zou hier zeer mee geholpen zijn.
 

Jasper02

Banned
Ik sta op het punt wat keuze te maken, en het zou mij helpen als ik zou weten of er een O3 combi komt met 20% bijtelling.

Concreet betekent dit dat de CO2 uitstoot max 112g/km mag zijn in 2013.

Weet iemand wanneer dit soort gegevens beschikbaar komen?
Ik zou hier zeer mee geholpen zijn.[/

Denk pas wanneer de O3 pas daadwerkelijk word aangekondigd of gepresenteerd.
 

hemi24

Forumguru
Volgens de eerste berichten zal er een Greenline versie van de O3 komen met een uitstoot 89 gram CO2/km en gemiddeld verbruik van 3,4 l/100km.
Dus dat mag ver binnen de 20% zijn...
Belangerijkere vraag lijkt me wat de prijzen zullen zijn voor de diverse uitvoeringen.

Wil je een en ander nalezen moet je even hier kijken, of hier. Autoweek werkt blijkbaar nog steeds aan de vertaling van het artikel van haar zusterbladen...
 

Dickkreijne

Nieuw lid
Goedemorgen.

De specificaties waren bij de O2 direct te spiegelen aan de Golf VI TDI (HB/Variant).
Bij de nieuwe Golf VII heeft de 1.6TDI Bluemotion (bij Skoda de Greetech) een uitstoot van 99gr/km. (Specificaties Volkswagen Golf Highline - Volkswagen.nl)

Aangezien de auto´s op hetzelfde MQB platform komen te staan is de kans groot dat de O3 ook deze gunstige uitstoot geniet volgend jaar.
Helemaal met de de uitspraak van Volkswagen dat Skoda direct van de nieuwste technieken gebruik mag maken...
 

Darkside

Forumguru
Wees er maar niet bang voor er zal zeker een 20% versie komen.
De nieuwe TDI's (en TSI's) zijn weer een stuk zuiniger. 20% is daarom goed te halen.
Mijn vraag is of er straks een 14% versie is van de combi. En dan het liefst nog met DSG.
De nieuwe golf gaat 85gr uitstoten en met DSG 88gr geloof ik.
Dan ben ik benieuwd wat de station uitvoering gaat doen. Die zal waarschijnlijk net buiten de boot vallen als combi versie.
En aangezien de O3 groter word zal het voor hem nog lastiger zijn.
Gelukkig heb ik (en vag dus ook) nog even de tijd om dat voor mekaar te krijgen. Eind 2014 is het pas tijd voor een volgende auto.
 

Bakkertje

Forumguru
Ga er maar rustig vanuit dat er een greenline komt met 20% bijtelling.
Uit de link die Hemi eerder al postte:
Durch den Einsatz von hochfesten Stählen konnte Skoda beim Octavia das Leergewicht um bis zu 102 Kilogramm senken. Das kommt vor allem dem Verbrauch zu Gute. Die GreenLine-Version soll grade mal 89 Gramm CO2 pro Kilometer ausstoßen.

89 gram is ruim voldoende om in aanmerking te komen voor 20% bijtelling..
Het wachten is even op de officiele info en prijzen dan wordt het allemaal duidelijk. We kunnen ons wellicht beter afvragen of er nu eindelijk een 1.6 TDI komt met DSG die in de 20% valt?
En wat te denken van de nieuwe Superb, de huidige voldoet vanaf 2013 niet meer aan de 20% norm, hopelijk gaat die dan net als de O2 op dieet en verliest ie ook zo'n 102 kg...
 

Darkside

Forumguru
Vind het opzich niet vreemd dat er nog geen gegevens bekend zijn.
De auto moet nog officieel gepresenteerd worden.
 

Falcon

Donateur
Daarnaast verwacht ik een 1.4TSI GreenTech met cylinderuitschakeling... maar dat is nergens op gebaseerd verder :tongue:
 

flip

Lid
Toch, toch! De Duitse boekskes spreken toch volmondig van de 1,4 tsi 122pk èn de 140pk (en dat is de versie met cilinderuitschakeling, zie golf vii). Alleen nu nog de prijzen afwachten (men beweert hardnekkig dat er geen/amper een prijsstijging komt) en de bestelbon ondertekenen.
 

flip

Lid
Voor een Belg klinkt dit misschien als klinkklare onzin, maar toch. Er zijn de roetfilter- en egrperikelen bij de moderne diesels. En het feit dat een diesel nu toch milieubelastender (wat een woord!) is dan een moderne benzine. En het feit dat ik me het kan/wil veroorloven (geld op spaarboekje brengt toch niets op). En meest nog: mevrouw de Hoofdboekhouder is akkoord!

Maarrrrr... eerst afwachten wat een bijna 4 jaar oude O2 met ongeveer 70.000 km op de teller opbrengt! Want voor niets gaat de zon op!

BTW: mijn broer is nog altijd in de wolken met zijn Fabia 1.2 tsi: wat een duiveltje-in-een-doosje is me dat!
 
Bovenaan Onderaan