Octavia III RS

Bart86

Nieuw lid
Beste Forumleden,

Sinds kort in het bezit van een Octavia RS 245. Een geweldige auto en zit te kijken om hem nog wat aan te passen. Hieronder (niet de beste foto) van mijn auto. Hij is al verlaagd, andere uitlaat, diffuser, sideskirts.

Een aantal zaken heb ik gezien die me mooi lijken en heb hier een paar vragen over.

IMG_5782.jpg

Ik wil een andere set velgen met winterbanden. Nu heb ik de GMP Rebel 19" gezien. Twijfel tussen helmaal zwart of zwart gepolijst (jullie mening?)

Schermafbeelding 2021-12-14 om 17.38.13.png

En welke winterbanden (maat/merk) zouden jullie aanraden?

Verder zat ik te kijken naar koplampen en eventueel remlichten tinten ? Iemand ervaring mee? Misschien de ramen nog een tint donkerder.

Ik wil een zwart logo voor- en achterop. Hoe kan ik deze het beste vervangen? iemand ervaring mee?

Van banden beletteren heb ik een voorbeeld gezien en dit ziet er ook heel gaaf uit zag ik. Ik vraag me alleen af hoe deze letters zicht houden op den duur, niet dat je na een tijdje de helft mist. Uitkijken met stoepranden uiteraard.

Schermafbeelding 2021-12-15 om 05.47.17.png
Schermafbeelding 2021-12-15 om 05.47.33.png

Mochten jullie meer tips/ideeën hebben dan hoor ik dit uiteraard graag. Bedankt alvast voor de response.

JeSko

Forumguru
Welkom, mooie auto!

Verlaging doet hem goed. Zowiezo geen zwarte velgen nemen, die gaan verloren onder je auto, en je ziet amper wat van het velgdesign, zonde van je geld, dan zou ik zelf de gepolijste nemen :)

Winterbanden zou ik voor je RS 225/45/18 nemen, denk dat dat ideaal is, in de zomer kan je dan weer 19 inch rijden, en anders ook gewoon in de winter 225/35/19, kan prima. Merk hoor ik altijd goed van de Michelin pilot 4 supersport, maar die kosten meteen veel geld. Zijn wel de ultieme banden voor een RS, ze beperken de wheelspin, al heb jij wel een 245, die zijn gesperd en daardoor hebben ze minder wheelspin dan de eerste generatie RS mk3 Octavia.

Licht units tinten kost niet veel, heb het destijds ook laten doen voor 90 - 120 euro ofzo, elke goede wrapper kan dit voor je doen. Effe googlen op nabijgelegen wrapbedrijven. Ramen idem, kost niet superveel en in de buurt is vast een bedrijf te vinden, prijzen liggen zo rond de 200-300 voor de hele achterzijde en zijramen.

Logo's vervangen doe je zo

https://www.skodaforum.nl/forum/downloads/logos-vervangen-superb-2.355/

Overweeg echter ook gekleurde, zwarte lijken van ver al snel op simpele zwarte stippen. Zoek maar eens in deze link, keuze genoeg.

http://www.kopacek.com/Skoda/OCTAVIA-III/Emblems/

Tire letters kunnen mooi zijn, maar houden doorgaans niet eeuwig, maatje van me heeft ze er zo'n 10.000 km op gehad, en dat ware echt dure en geen Ali spul, maar na 10.000 km begonnen ze er af te vliegen, waste of money imo.

Succes ermee en als je nog vragen hebt stel ze maar.

Grts Jefrey :thumbsup:

Bovenaan Onderaan