leonpard
Actief lid
Ik een Octavia III FL combi , 2.0 TDi DSG. Ik ben heel erg tevreden met mijn auto, maar wat mij stoort is het weggedrag in snelle bochten en bij hard remmen. Als je een beetje snel een lange bocht ingaat, dweilt de auto behoorlijk (voor mijn gevoel aan de achterzijde). Ook bij hard remmen ontstaat er grote instabiliteit. Beide voelen niet prettig.
Ik kan mij niet herinneren dat mijn vorige OIII combi dit verschijnsel had. Zou het aan de banden kunnen liggen (Conti PremiumContact 6 225/45/R17 Y), dat de wang slap is? Of aan de vering / demping?
Ik heb een redelijk rustige rijstijl, maar bij een afrit van de ene naar de andere snelweg wil ik toch niet te veel hoeven afremmen (bv. met 100 vanaf de A7 Groningen naar de N31 ri Leeuwarden)
Zijn er meer OIII combi-rijders die dit "probleem" hebben??
Ik kan mij niet herinneren dat mijn vorige OIII combi dit verschijnsel had. Zou het aan de banden kunnen liggen (Conti PremiumContact 6 225/45/R17 Y), dat de wang slap is? Of aan de vering / demping?
Ik heb een redelijk rustige rijstijl, maar bij een afrit van de ene naar de andere snelweg wil ik toch niet te veel hoeven afremmen (bv. met 100 vanaf de A7 Groningen naar de N31 ri Leeuwarden)
Zijn er meer OIII combi-rijders die dit "probleem" hebben??
Laatst bewerkt: