Octavia met vochtproblemen in de EB box

Larz

Nieuw lid
Goedemorgen

eerst even voorstellen.
Ik ben lars uit tegelen heb een Skoda octavia 2006 elegance 2.0 tdi.
ik heb deze nu anderhalf jaar.Ik ben er opzicht wel over te spreken maar heb er veel pech mee.

Niet direkt aan de auto verwijdbaar want ik had mijn auto 13 dagen en een vrachtauto had mij niet gezien en hij was al bijna total loss. Schade was 12.000 euro en ze hebben hem "gewoon" gemaakt. was denk ik beter om hem af teschrijven maar verzekering was de baas ;(

nadat hij was gemaakt heb ik zelf nog een klein schadetje gemaakt maar dat woog niet op tegen de bijna total loss.

nu staat mijn auto altijd binnen maar ik heb sinds maadag allerlei problemen. hij is nu bij de garage uirgelezen en er kwamen heel wat foutcodes. nu blijkt dat ik vocht heb onder mijn eb box?? herkent iemand dit probleem en weten jullie wat zo een grapje gaat kosten?? en mag dit uberhaupt wel gebeuren???

Het zit onder de motorkap met nog eens een deksel.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet Lars

hemi24

Forumguru
Wat is überhaupt een EB-box?!?

Gezien je verhaal van de voorgeschiedenis, ben ik bang dat je het slachtoffer bent geworden van schadeherstel-mafia; die verdienen namelijk het meeste aan de onderdelen die ze niet (of niet goed) vervangen/repareren...

Hoi,

ergens anders op dit forum ook al eens gemeld; na een schadegeval bij onze vorige auto (1.6FSI) sloeg onze E-box na een week of 2 ook een beetje op hol, of het restschade was, zullen we nooit weten (gelukkig dacht de verzekering dit wel) maar toevallig was het wel. Het bleek ook een vochtprobleem te zijn, waarschijnlijk toch een beetje uit het lood gaan staan na de botsing.
Oplosssing in ons geval was hele E-box vervangen dus niet alle onderdeeltjes uit de E-box.

Groet,

XIL

jeu

Nieuw lid
Hallo Lars,.Ik ken het probleem.ik heb het zelfde gehad nog geen 3weken geleden,Na veel gedoe en aan veel computers gehangen te hebben ben ik er door een lid van een site er achter gekomen.De zekerings kast stond ook bij mij onder water,ik heb deze schoon gemaakt (gedroogd met de fohn).Je moet wel de hele zekerings kast uit elkaar halen,schrijf van te voren op waar de zekeringen en relais zitten.Ik woon ook in Tegelen (op de 12 apostelen) als je wilt kan ik je wel een paar aanwijzingen geven.mvg Jeu

Antera

Donateur
kijk een bekend probleem dus word dus e-box vervangen en opnieuw programmeren. Kijk anders eens of je het nog onder de schade kan laten vallen

jeu

Nieuw lid
Hallo, ja, vervangen is niet nodig, gewoon even goed drogen en schoon maken heb ik ook gedaan.Spaart heel wat,en dan verkomen dat er weer water binnen dringt.Bij mij heeft het goed geholpen.Het water komt naast de radiator naar binnen en draait zich tegen het schutbord ,daarna komt het over de zekerings kast heen.Ik heb met een leren doek dit afgeschermd en het probleem is opgelost.

Larz

Nieuw lid
Heren

Thankss voor jullie reacties. @ jeu ik kon niet meer rijden ze hebben er gisteren een nieuwe eb box ingezet en alles werkt weer gelukkig. Nu proberen of ik dit aan de verzekering kan opgeven er zat namelijk ook een papiertje onder de kast?!?!?. Ben benieuwd wat ze zeggen zal toch wel weer niks worden. Kosten weet ik nog niet laat ik nog wel weten.

Tevens de vraag ik heb een 2.0 tdi nu moet ik een grootte beurt inclusief distributieriem met waterpomp etc wat zijn jullie ervaringen wat betreft prijzen???

ik hoor graag van jullie greetz Lars

jeu

Nieuw lid
Morgen Lars,ik weet niet wat ze in de garage hier voor vragen,ik weet wel dat je aan onderdelen ong €350.- verder bent.
Ik doe namelijk alles zelf,met een collega.Ik kan je wel inverbinding brengen met iemand hier in de buurt.
gr jeu

Larz

Nieuw lid
Goedemorgen Jeu

Ik zou ook het liefst alles zelf doen maar tijd he ;( . heb nu ook al de afspraak staan voor woensdag ongeveer 750 euro is de raming geen dealer. ik heb slechte ervaringen met auto arena.
wat de eb box kostte meld ik nog. Maar mocht ik in de toekomst eens tegen wat anders aan lopen zal ik zeker aan je denken jeu ;)

iedereen alvast een fijn weekend greetz larz

Bovenaan Onderaan