Octavia nu al kaduk?!

exup

Lid
Cilinder overslag op cilinder 1,2 en 3, is onder garantie vervangen, de bobine van cilinder 4 heb ikzelf voor eigen rekening preventief vervangen, de bobines zijn van het type serie R.

Het echte testen op de weg moet even op zich laten wachten, want het is me te nat!

Exup

Dutch4x4

Senior Member
Hee, dat zijn bobines die ver na de foute serie H zitten!

Komt er dus een nieuw bobineprobleem voor VAG aan? Hoe dan ook, het bobineprobleem van VAG-auto's uit 2001-'03 (met name 1.8T, maar V5, VR6 en W8) gold voor bobines uit de serie H. Vanaf serie J zou het weer goed zijn. Voor de vervanging van H-bobines gold trouwens een coulanceregeling.

Ik ben trouwens het afgelopen jaar hier alweer een paar bobineklachten tegengekomen, maar die waren dan voor de O2. Dus of dit daaraan gerelateerd is?

exup

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

Vanaf serie J zou het weer goed zijn.

[/ QUOTE ]

Nope, de mijne waren van de "J" serie en dus heel erg slecht, volgens J.D. is pas vanaf de "L"serie het probleem verholpen
grin.gif

Genesis

Dutch4x4

Senior Member
Wacht even, heb je nu de R-serie of de J-serie?

En uit welk bouwjaar is je Octavia eigenlijk?

Dutch4x4

Senior Member
Dat lijkt me nu ook de logische conclusie.

Alleen is het noemen van de gammele serie nuttiger informatie dan het noemen van de goede...

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: johnnywalker</font><hr />

ik wil niemand bang maken maar vorige week is er bij mij ook al eentje vervangen ...

[/ QUOTE ]

Zozo... Gaat VAG dus inderdaad op die tweede golf bobineproblemen af?
crazy.gif

BiBo

Lid
Bij mijn Altea 2.0FSI zijn er ook reeds twee vervangen(icm vocht in bougieschacht). Alleen vraag ik me af, als er slechte series tussen zitten, worden deze netjes omgewisseld door PON of blijven deze gewoon als reserveonderdelen naar de dealer gaan?? Vervolgens wel of geen geluk bij stuk gaan en dan buiten de garantie toch voor de volle prijs moeten laten vervangen.
confused.gif
confused.gif

exup

Lid
Ik had de "J" serie, die was slecht, ik heb nu de "R" serie en die is goed (of in ieder geval zou het moeten zijn)

Mijn Octavia is van Mei 2003.

Exup

Okee dan.....
Over welk type motoren hebben we het hier, en wat zijn de sympotmen? aangezien ik net een O1 van oktober 2002 heb gekocht, ben ik nu wel enorm benieuwd. Ten tweede, zit dit probleem alleen maar in de O1 ontsteking? Die van de Felicia die vorig jaar is vernieuwd vind ik nog steeds niet super..........

MVG, Peter

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: exup</font><hr />

Ik had de "J" serie, die was slecht, ik heb nu de "R" serie en die is goed (of in ieder geval zou het moeten zijn)

[/ QUOTE ]

Ah, die van mij ook en ik heb ook J-bobines. Ze doen het allemaal nog, maar ik zou dus volgens Jeroen Dik op een 'tijdbom' zitten?

Nou ja, in ieder geval gaan ze langer mee dan die H-meuk: die gingen meestal binnen 1 à 2 jaar al. Het voordeel daarvan was dat het allemaal binnen de garantie was. Nu moet je weer coulance vragen en wordt het lastiger om op kosten van Skoda preventief te vervangen - zoals jij dus al hebt ervaren.

Superpetur: het ging voor Skoda destijds alleen om de 1.8T. De andere VAG-motoren met die problemen zaten alleen bij VW en Audi.

exup

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: exup</font><hr />

[/ QUOTE ]

Ah, die van mij ook en ik heb ook J-bobines. Ze doen het allemaal nog, maar ik zou dus volgens Jeroen Dik op een 'tijdbom' zitten?

Nou ja, in ieder geval gaan ze langer mee dan die H-meuk: die gingen meestal binnen 1 à 2 jaar al. Het voordeel daarvan was dat het allemaal binnen de garantie was. Nu moet je weer coulance vragen en wordt het lastiger om op kosten van Skoda preventief te vervangen - zoals jij dus al hebt ervaren.

Superpetur: het ging voor Skoda destijds alleen om de 1.8T. De andere VAG-motoren met die problemen zaten alleen bij VW en Audi.

[/ QUOTE ]

Weet niet of je ge-chipped bent, maar ik weet wel dat als je gaat chippen dan gaat het wel een ietsie pietsie heel veel sneller met het overlijden van de bobines,
407.gif

Genesis

Dutch4x4

Senior Member
Yep, gechipt. Zie mijn sig.
grin.gif

Maar goed, intussen dus ruim 3,5 jaar geen problemen.

*zoekt snel een eind hout om 't af te kloppen*

japiejo5

Actief lid
Snap er helemaal niks van,....R, S, Q, H - serie ????

Wat voor verhaal gaat hier aan vooraf,..en wat voor problemen heb je / ondervind je bij deze slecthe series???

</font><blockquote><font class="small">Citaat: japiejo5</font><hr />

Snap er helemaal niks van,....R, S, Q, H - serie ????

Wat voor verhaal gaat hier aan vooraf,..en wat voor problemen heb je / ondervind je bij deze slecthe series???

[/ QUOTE ]

Ja nu word ik ook "Angstig" met mijn 1.8T uit 2000

Dutch4x4

Senior Member
Okee, korte samenvatting dan:

- probleem geldt voor 1.8T's tussen 2001 en maart 2003
- de vier bobines (elke cilinder eentje) houden ermee binnen een jaar tot twee jaar mee op en zelden tegelijk
- je merkt 't meteen: er zit geen gang meer in de auto en binnen een paar minuten sta je aan de kant van de weg
- afslepen naar dichtstbijzijnde dealer en bobine werd onder garantie dan wel coulance vervangen
- VAG stond op het randje van een terugroepactie, maar uiteindelijk werd besloten om het onder coulance op te lossen
- veel Skoda-dealers gingen zelfstandig verder door op kosten van Skoda ook preventief te vervangen
- de foute bobineserie van Bosch had een onderdeelnummer dat eindigde op H
- vanaf J (maart 2003) zijn er geen problemen meer (hoewel exup nu dus anders heeft meegemaakt...)
- de fabrikant Bremi, die de bobines in licentie maakte, is er bijna failliet op gegaan; VAG heeft productie daar ook weggehaald en verplaatst naar Beru
- als je nu in een 1.8T uit die periode rijdt en je hebt nog steeds niks gemerkt, is de kans groot dat je al met nieuwe bobines rondrijdt, anders had je allang een keer aan de kant van de weg gestaan...

Duidelijk?
wink.gif

Verder kun je hier zoeken op 'bobines' voor meer info en op internet op 'VAG coilpack problems'. Die laatste levert héél veel hits op...
grin.gif

exup

Lid
Heb nu 4 nw bobines en de problemen zijn weg, motor trekt als een lier en jast het toerental ook in zijn 5de versnelling zo door naar de 6.ooo rpm

Genesis

French

Lid
Heb ik geluk gehad zeg. Mijn Octavia is van maart 2003 en heeft dus blijkbaar net de nieuwe bobine meegekregen want ik heb gelukkig geen problemen gehad.

Bovenaan Onderaan