Octavia O3 Sportpakketonderdelen

030

Forumguru
Is er iemand die al meer foto's heeft langs zien komen van de sportpakketonderdelen (kon even geen bestaand topic vinden):

Zijskirts en voorlip:
sportpakket%20octavia%203%20voorlip%20achter%20diffuser-550x550.JPG

'Diffusor':
sportpakket%20octavia%203%20voorlip%20achter%20diffuser%202-550x550.JPG

Ik ben met name gecharmeerd van de diffusor, ik kan alleen nog weinig 'echte'foto's vinden afgezien van onderstaande shots die al wat ouder zijn:

Skoda_Octavia_III_Combi_Sport_Paket_2013_prvni_00_800_600.jpg

Skoda_Octavia_III_Combi_Sport_Paket_2013_prvni_03_800_600.jpg

De prijzen vallen reuze mee (grond):
- Diffusor: 239,-
- Voorlip: 172,-
- Sideskirts: 61,-

030

Forumguru
Tsja, ik weet niet wie er over de terminologie bij Skoda gaat, bij Audi heten het sideblades of steenslagbescherming. Het woord diffusor is ook bijvoorbeeld een tikkeltje overdreven.

s-line

Forumguru
@ertromp , het is wel degelijk een "diffusor" kijk maar goed, hij zit op de achter bumper geplakt je ziet de naad. Wel zo goed gedaan want je ziet geen kleur verschil en dat is knap lastig bij rood!

ertromp

Forumguru
@ertromp , het is wel degelijk een "diffusor" kijk maar goed, hij zit op de achter bumper geplakt je ziet de naad. Wel zo goed gedaan want je ziet geen kleur verschil en dat is knap lastig bij rood!
Nee dat is voor mij echt geen diffusor. Als je kijkt naar de aerodynamica dan is het onderste gedeelte (het Carbon) in de foto hieronder een echte diffuser

mode_carbon_mercedes_c63_amg_luftstrom_rear_diffuser.jpg

Wat ik bij de Skoda zie is een aangeplakte spoiler o.i.d.

s-line

Forumguru
Daarom zij ik ook tussen haakjes, diffusers zijn er in zoveel soorten en maten.
Maar die jij post dat is inderdaad een "echte"!
Maar die zal niet staan op een octavia.;)

Joske

Forumguru
Even dit topic afstoffen... ben mij aan het oriënteren op "iets" dat de achterkant wat moet opfleuren :D

Vandaar... alleen vroeg ik mij af, wat als je parkeersensoren hebt? Bij de bovenstaande rode Octavia zie ik namelijk geen parkeersensoren zitten?

iemand idee?

Joske

Forumguru
Ik heb de vraag bij Kreijne neergelegd betreffende de parkeersensoren. Ben benieuwd naar hun antwoord :)

Klaasje

Forumguru
Is op de foto niet goed te zien, maar zijn in Metal Grey gespoten. Oorspronkelijk waren ze zwart.

Bovenaan Onderaan