Octavia plastic strip achterzijde vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaToolman

Nieuw lid
Hallo,

Ik ben van plan een Octavia Combi aan te schaffen (waarschijnlijk uit Duitsland). Nou zitten er altijd wel wat gebruikssporen op een gebruikte auto, maar helaas zit er op de auto die ik heb gezien een beschadiging op de zwarte plastic strip (linksachter) tussen de bumper en de achterklep; net alsof er een deuk / barstje in zit met als gevolg dat de strip op deze plek een witte vlek heeft met beschadiging. Ik heb een foto bijgevoegd. Stel dat ik deze auto toch wil kopen; Valt dit nog weg te poetsen met een speciale plastic / kunststof poets (zie ander onderwerp) of is zo'n strip te vervangen?

Groeten,

Tim

200912151626423321.jpg

Neptukker

Forumguru
-Edit, vergeet mijn l*lverhaal, heb zelf een 2009 model en was vergeten dat dit wel standaard was op het <2009 model en (zo lijkt het) een ongespoten bumperdeel is.-
Dit is zo te zien geen standaard strip maar een naderhand aangebrachte accesoire. Mischien is het wel mogelijk om die gehele (in mijn ogen niet al te fraaie) zwarte strip te verwijderen. De lijmresten willen er dan vast wel af. Is dat een oplossing?

Aiii

Lid
Hallo,

Ik ben van plan een Octavia Combi aan te schaffen (waarschijnlijk uit Duitsland). Nou zitten er altijd wel wat gebruikssporen op een gebruikte auto, maar helaas zit er op de auto die ik heb gezien een beschadiging op de zwarte plastic strip (linksachter) tussen de bumper en de achterklep; net alsof er een deuk / barstje in zit met als gevolg dat de strip op deze plek een witte vlek heeft met beschadiging. Ik heb een foto bijgevoegd. Stel dat ik deze auto toch wil kopen; Valt dit nog weg te poetsen met een speciale plastic / kunststof poets (zie ander onderwerp) of is zo'n strip te vervangen?

Groeten,

Tim

Ziet eruit alsof het plastic is verbogen, daarom dat het nu wit is. Nu ben ik geen expert by all means, maar dit zit in het plastic en is volgens mij niet meer weg te krijgen.

Maar we hebben hier wat poetsfanaten zitten, misschien bestaat er wel een wondermiddeltje, maar ik vrees ervoor.

Dit is zo te zien geen standaard strip maar een naderhand aangebrachte accesoire. Mischien is het wel mogelijk om die gehele (in mijn ogen niet al te fraaie) zwarte strip te verwijderen. De lijmresten willen er dan vast wel af. Is dat een oplossing?
Nee, dit stuk plastic is gewoon onderdeel van de pre-facelift achterbumper. :)

Falcon

Donateur
Een andere oplossing kan zijn om de onderstaande chromen rand van Milotec te bestellen en eroverheen te plakken. Volgens mij valt hij precies over die plek heen met de linkerkant.

1818_0.jpg

Erik_NL

Forumguru
Hallo,
Ik ben van plan een Octavia Combi aan te schaffen
Hey DaToolman,
reduceer s.v.p. het formaat van je afbeelding zodat de lay-out van het forum gelijk blijft.
Zijwaards moeten scrollen om iemands antwoord te kunnen lezen, wat doe je ons aan

Ronnie

Forumguru
Dit is een mooi klusje voor wanneer het een beetje warmer wordt; De lijst is een apart onderdeel van de bumper, na het demonteren van de bumper(als je een beetje handig bent een fluitje van een cent) kun je simpelweg de lijst er uit duwen, deze is "geklikt" met plastic aangegoten klemmetjes. Je zou het ook kunnen proberen om voorzichtig de lijst met een stevige fohn (wij gebruiken een verfstripper) de zaak te verwarmen tot zo'n 100 gr. (de fohn wel steeds bewegen, anders krijg je blaren).
Derde mogelijkheid is de lijst zo te verwijderen: plak de lak af met crepeband, zet er een breed plamuurmes tussen en probeer of hij losschiet, daarna weer het verhaaltje met de fohn.
Succes!!

Constant

Erelid
Met bumperlak (tien Euro oid) kun je het plekje wegverven.

Deukje zou ik laten zitten (ben niet zo handig met een föhn), bij een combi zijn beschadigingen haast onvermijdelijk bij vervoer van zware spullen (er zal dus vroeg of laat weer een nieuwe beschadiging bijkomen).

LenK

Forumguru
Zal geen gemakkelijk klusje zijn.
Behalve dat het een klein deukje met vrij scherpe randen is, wat moeilijker is lijkt me, is er grote kans dat je bij verwarmen van het plastic nog verder van huis raakt omdat het plastic om het deukje heen ook warm wordt en vervormt, gaat golven oid.

DaToolman

Nieuw lid
Bedankt voor de snelle reacties. Moet idd wel mogelijk zijn er iets aan te doen, maar de auto moet natuurlijk eerst nog gekocht worden. Heb ook nog geen reactie gehad van de verkoper over wat ze er nog aan kunnen doen.

In ieder geval bedankt!

Sand3r

Senior Member
Wat kost deze strip los?
Nieuw bij de dealer of van een schade auto?

Ik denk dat het heel erg meevalt.

DaToolman

Nieuw lid
Misschien dat er nog iemand over dit onderwerp leest?

De auto staat te koop in DLD; Oldenburg. Dat is voor mij +/- 100min rijden. Heb inmiddels met de verkoper contact gehad en ze kunnen de strip wel bijpoetsen; vervangen gaat iets kosten, maar hoeveel wisten ze nog niet. Verder heeft cylinder 1 geen druk, maar dat wordt gerepareerd; wat zou dit kunnen zijn? Verder nog gevraagd naar de mogelijkheid van winterbanden en een trekhaak (hulpveren nodig?) Verdere staat van de auto is prima: Sheckheft aanwezig en volgens de verkoper helemaal bijgehouden.

Ben wel erg gecharmeerd van deze wagen en de beschadigde strip is geen onoverkomelijk probleem. Kan deze altijd nog laten vervangen.

Maar goed; als jullie nog suggesties of opmerkingen hebben over bepaalde zaken waar ik bij deze auto op moet letten, hoor ik het graag.

De auto staat op de volgende site: http://www.nord-automobile.de/index_41_0_1__.html?PHPSESSID=0868d24351cfe1a81d5e812940990c5a

en dan even zoeken op Skoda.

De vraagprijs is € 10.900,00 en de exportprijs ligt rond de € 10.400,00. Inclusief BPM en andere kosten zou de auto voor € 12.700,00 bij ons voor de deur staan.

Oh ja, voordat dit eventueel doorgang kan vinden, moet ik eerst nog onze clio verkopen: http://link.marktplaats.nl/294808923. Iemand interesse? Over de prijs valt wel te praten.

Ben ook bezig met een Megane station 2.0 16V uit 2006 via Renault Munsterhuis, maar mijn voorkeur gaat uit naar een Octavia en helaas is het model dat ik voor ogen heb, erg schaars in NL.

Groeten,

Tim

DaToolman

Nieuw lid
Hallo Allemaal,

Het is niet de auto uit dit onderwerp geworden, maar een Octavia 2.0FSi Elegance uit Nederland. Zie profielfoto.

Nogmaals bedankt voor de reacties.

Tim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan