Octavia RC

asdekoning

Nieuw lid
Op de nieuwe site van Skoda zag ik net een melding van speciale uitvoering van de Octavia, de Octavia RC ??

Iemand enig idee?

Zou het geen stunt zijn voor een afstandsbestuurbaar model, Octavia Remote Controlled? Dat zou wellicht ook die cirkelachtige tekentjes verklaren in het logo?

Als ik zo naar het logo kijk denk ik dat het gaat over een radiografische model auto.

RC -> Radio Controlled

edit
chips, net te laat... :tongue:

Peter79

Actief lid
Als je ook kijkt naar net boven de naam octavia, zie van die kringeltjes die aangeven dat het weleens radio controlled kan zijn...ik gok er in ieder geval op

Hetzer

Forumguru
Als je ook kijkt naar net boven de naam octavia, zie van die kringeltjes die aangeven dat het weleens radio controlled kan zijn...ik gok er in ieder geval op

ik zie geen kringeltjes!! waar zien jullie die dan, boven het logo?

asdekoning

Nieuw lid

Zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Lijkt me best leuk om te hebben, hopelijk komt ie ook in een zwarte combi :xyxthumbs:

sitechris

Donateur
Logisch toch ? RC=Race Car

Er komt dit jaar een nieuwe RS maar wat deze RC is, geen idee...

De RC is een extreme versie van de RS. Veel Carbon, allerlei exotische materialen, sportstoelen, aangepast sportonderstel, een wat extremer uiterlijk, wat gadgets etc etc. Ik heb ergens gelezen (denk in een duits autoblad) dat de meerprijs tov de gewone RS zo'n 10.000 a 12.000 euro is. Je krijgt daar geen enkele pk extra voor. Wel een lichtere auto.

De auto is imo meer marketing dan echt voor de verkoop.

Vergelijk hem met de bmw 125i performance. Daar wordt een gewone 125i volledig gepimpt en lichter gemaakt, maar ook dat kost een lieve duit centen.

Raman

Nieuw lid
Op de nieuwe site van Skoda zag ik net een melding van speciale uitvoering van de Octavia, de Octavia RC ??

Iemand enig idee?

Ja zeker,
ik zat ook te denken, maar kijk een naar dat Octavia logo !
op de I staan golfjes sensor-golven.
en RC staat meestal voor Remote Control.
en dan met die sensor-golven dat match met elkaar.
mijn idee is dus dat er een Skoda Octavia Gadget komt,
gewoon leuk voor de kinderen of de verzamelaar.
de Skoda Octavia Remote Control!

M.S.

Ja zeker,
ik zat ook te denken, maar kijk een naar dat Octavia logo !
op de I staan golfjes sensor-golven.
en RC staat meestal voor Remote Control.
en dan met die sensor-golven dat match met elkaar.
mijn idee is dus dat er een Skoda Octavia Gadget komt,
gewoon leuk voor de kinderen of de verzamelaar.
de Skoda Octavia Remote Control!

M.S.

Dat denk ik ook. RC zou voor Ralley Car kunnen staan maar de kringeltjes boven de i lijken inderdaad te duiden op een 'radio controlled' model. Wel een leuke actie voor de echte liefhebber. Nog maar effe wachten tot de 22e en dan weten we het.

Bothje

Heel gewoon lid
Was dat niet de RS+ die in Essen stond?
Daar staan aan de achterkant niet die radio golfjes boven de "I" van Octavia
Dus maar wachten tot de 22ste januari om het zeker te weten.

skoda_octavia_rsplu_587108a.jpg

Bovenaan Onderaan