Octavia Rs 2007

Remo_koen

Nieuw lid
Hallo,
Graag had ik wat info gekregen ivm de aankoop van een octavia rs van 2007 en 250000km op de teller.
Kan deze motor nog even mee als hij goed onderhouden is?
Eventueel punten waar ik moet op letten bij aankoop?
Mvg

Maartenvds

Forumguru
@Remo_koen welkom op dit forum! even gekke vraag maar wat is het kenteken misschien heb jij wel mijn oude RS op het oog haha. Je moet even kijken hoe het zit met lekkage daar kunnen deze motoren wel om bekend staan. Verder ook de remschijven en klauwen eveneens als de turbo. Dit zijn dingen die vaak rondom dit soort kilometrages vervangen moeten worden of de geest kunnen geven.

Remo_koen

Nieuw lid
@Maartenvds kenteken zal niet makkelijk gaan ,is een belgische wagen. Ik zal naar deze punten kijken als ik vrijdag ga kijken. Ik weet ongeveer op wat ik moet letten bij wagens met de deze kmstand. Kon het enkel maar eens navragen. Heb een jaar garantie,dus moest er iets zijn. Had eerder de gedachte aan een motorrevisie gezien het feit benzine ---> hoge kmstand maar dit is mss ver gezocht.

Maartenvds

Forumguru
@Remo_koen ohnee haha dan niet nee. En eventueel uitlezen als je dat zelf kan danheb je soms ook nog verborgen gebreken . Jaar garantie is wel fijn dan heb je vaak toch wel lang de tijd om goed te kijken

Remo_koen

Nieuw lid
@Maartenvds Zelf uitlezen zou kunnen als ik de kabel en het programma heb. Heb het vroeger nog met een Alfa gedaan.Nu als er nog meer dingen zijn waar ik op moet letten dan hoor ik het wel. Vind het vrijwel heel stil op de meeste forums tegenwoordig :thumbsdown::thumbsdown:

Remo_koen

Nieuw lid
Klein vraagje nog...vind nergens terug of die nu een distributieriem of ketting heeft...lees hier en daar tegenstrijdige berichten:thumbsdown:

Maartenvds

Forumguru
Er zijn 2 motor Type en met een riem en een nog met een ketting. De PFL heeft een riem zo uit mijn hoofd maar kan ook net zijn in het productieproces dat ze zijn gaan wisselen.

Maartenvds

Forumguru
@Remo_koen Je moet vooral naar het motorische kijken en hoeveel kms je rijd. De rest is goed te vervangen qua interieur heb ik toen ook radio lampen ventilatie rooster enz vervangen.

Remo_koen

Nieuw lid
@Remo_koen Je moet vooral naar het motorische kijken en hoeveel kms je rijd. De rest is goed te vervangen qua interieur heb ik toen ook radio lampen ventilatie rooster enz vervangen.
Qua kms zal het 15 a 20000 per jaar zijn.
Radio zit er denk ik al iets leuk in...als ik de foto's bekijk. Voor de rest mss nog een trekhaak installeren. Maar dat kan ik allemaal zelf.

Maartenvds

Forumguru
@Remo_koen nee is niet de standaard radio maar van Pioneer Ps die mooie rode knop kan je voor een paar euro vervangen voor een mooie zwarte. Mocht je nog vragen hebben kan je ze altijd stellen ik weet veel van deze auto af en ook wat je er allemaal aan kan aanpassen :D:D

Remo_koen

Nieuw lid
@Remo_koen nee is niet de standaard radio maar van Pioneer Ps die mooie rode knop kan je voor een paar euro vervangen voor een mooie zwarte. Mocht je nog vragen hebben kan je ze altijd stellen ik weet veel van deze auto af en ook wat je er allemaal aan kan aanpassen :D:D
Ok goed om te weten. Ik hou je wel op de hoogte wat het word.

Bovenaan Onderaan