Octavia RS 230 Combi 19"

rssr

Lid
Voor mijn RS 230 die ik eind januari verwacht ben ik al enige tijd op zoek naar 19" velgen die de originele moeten vervangen. Niet eenvoudig zo blijkt want op de Duitse webwinkels is er nog geen vrijgave voor de 230pk en in België wordt me gezegd dat veel velgen niet passen wegens de grotere remmen.
Welke velgen passen zeker?

Jee13

Forumguru
Inderdaad, 18 zal ook nog wel passen

Ik heb remombouw gedaan naar 345mm en dan is minimale velggrootte 17 inch

ertromp

Forumguru

rssr

Lid
Aan "ertromp": voor enkele velgen is dat zo, maar het aanbod voor bvb. de 220pk is x-maal groter.
Ik ga op safe spelen en opteer voor de VW Golf Pretoria velg, 8x19, waarvan me is verzekerd dat-ie
zeker past.
Bedankt voor jullie reacties!

CDK

Forumguru
@rssr, als je dat een mooi wiel vind prima, maar imho denk je veel te moeilijk. 19" met de juiste J / ET / steekmaat past sowieso altijd. Als dat niet past ben ik stikjaloers op jouw BBK :jaja:

Antera

Donateur
Dit gaat zeker passen staat de 230 niet standaard op 18 inch? Dan moet 19 inch zeker geen probleem zijn. Meestal zijn zelfs de winterwielen nog een maatje kleiner

LelievreKenny

Actief lid
op de rs230 zijn de standaard wielen 18'. 19' is geen probleem en 17' ook niet (daar staan men winterbanden op). Kleiner is niet mogelijk omdat de remschijven en remblokjes te grootzijn :deuk:

De standaard rs230 velgen zijn die "alfa" look velgen (vin ik echt prachtig)

Badsloefke

Forumguru
Aan "ertromp": voor enkele velgen is dat zo, maar het aanbod voor bvb. de 220pk is x-maal groter.
Ik ga op safe spelen en opteer voor de VW Golf Pretoria velg, 8x19, waarvan me is verzekerd dat-ie
zeker past.
Bedankt voor jullie reacties!
Verkoop je uw originele velgen dan ? Zo ja hoeveel vraag je ervoor ?

rssr

Lid
Die gaan zekerweg. Alleen kan ik nog niet zeggen mét of zonder banden. Dat hangt af van de combinatie die ik zal aankopen. Ik twijfel nu al tussen 18 of 19" , gezien de staat van de Belgische wegen.
Zie ook: rubriek "Gezocht", waar ik op zoek ben naar Turini's...

Bovenaan Onderaan