Octavia RS Bonneville 300pk 4x4

CDK

Forumguru
Dit las ik zojuist op onderstaande Duitse website, laat maar naar Nederland komen!! :jaja::D

http://www.skoda-portal.de/2014/04/das-sondermodell-octavia-rs-bonneville-kommt-mit-300-ps-und-4x4/

OcRS_design_001-630x210.jpg

Das Sondermodell Octavia RS Bonneville kommt mit 300 PS und 4×4
Skoda bringt den Octavia RS endlich mit Allrad und einem kräftigen Leistungszuwachs. Das SondermodellOctavia RS Bonneville ist ab sofort in einer limitierten Auflage verfügbar. Hier vorab die wichtigsten Infos bevor Skoda den Octavia RS Bonneville per offizieller Pressemitteilung ankündigt.

Das Herzstück des Octavia Bonneville ist ein 2,0-Liter Turbobenziner mit einer Leistung von 222 kw (300 PS). Einen Diesel wird es nach meinen Informationen vorerst nicht geben. Die Kraft wird durch die Haldexkupplung der fünften Generation bei Bedarf gerecht auf alle vier Räder verteilt. Eine Progressivlenkung macht das Fahrzeug auch in schwierigen Situationen beherrschbar. Der Spurt von 0 auf 100 soll in nur 6,5 Sekunden erledigt sein. Klingt nach jeder Menge Spaß!

Obwohl ich noch auf die ersten Bilder warte, wird sich der Bonneville auch optisch vom klassischen Octavia RS unterscheiden. Meine Infos beschränken sich derzeit auf eine Tieferlegung um 25mm, Spurverbreiterungen sowie serienmäßig neue 19 Zoll Alufelgen “Xtrem Edition Boneville”.

OcRS_design_002-600x424.jpg

Der Octavia RS Bonneville startet bei 38.290,- Euro und kann ab sofort bestellt werden. Der schnelle RS erfordert auch eine schnelle Entscheidung, denn das Sondermodell ist auf 500 Einheiten weltweit limitiert. Wer ernsthaftes Interesse an dem Mega-RS hat meldet sich zügig bei dem Verkäufer seines Vertrauens. Jeder Skoda Händler hat ein Kontingent von zwei Octavia RS Bonneville. Sobald die Info offiziell ist werden die 500 Fahrzeuge zügig vergriffen sein.

Die Lieferzeit beträgt sechs Monate. Weitere Details folgen im laufe des Tages. Und ich dachte, beim Gipfeltreffen vor ein paar Tagen ging es um den Snowman…

Joske

Forumguru
en hier de Google Translate versie wegens niet Duits-geschoold :D

Het speciale model Octavia RS Bonneville wordt geleverd met 300 pk en 4 × 4
Skoda Octavia RS brengt eindelijk de vier-wiel en een sterke toename van de prestaties.Het speciale modelOctavia RS Bonnevilleis nu beschikbaar in een gelimiteerde oplage.Hier is een voorbeeld belangrijke informatie voor Skoda Octavia RS Bonneville kondigde via een officieel persbericht.

Het hart van de Bonneville Octavia is een 2.0-liter turbo benzinemotor met een vermogen van 222 kW (300 pk).Een diesel zal het niet volgens mijn informatie nu.Het vermogen wordt verdeeld door de vijfde generatie Haldex-koppeling als nodig is om alle vier de wielen.Een progressieve besturing maakt de controle over het voertuig, zelfs in moeilijke situaties.De sprint van 0 naar 100 in slechts 6,5 seconden worden voltooid.Klinkt als veel plezier!

Hoewel ik ben nog steeds wachten op de eerste beelden van de Bonneville zal visueel afwijken van de klassieke Octavia RS.Mijn informatie is momenteel beperkt worden verlaagd door 25mm, Spoorverbreders en standaard 19-inch aluminium velgen, nieuwe "Xtreme Edition Boneville".

OcRS_design_002-600x424.jpg

De Octavia RS Bonneville begint bij 38 290, - EUR en kan direct worden besteld.De snelle RS vereist ook een snelle beslissing, omdat de speciale editie is beperkt tot 500 stuks wereldwijd.Iedereen die een serieuze interesse in de mega-RS heeft logt snel bij de leverancier van hun keuze.Elke Skoda dealer heeft een quotum van twee Octavia RS Bonneville.Zodra de informatie is officieel zal worden snel verkocht de 500 voertuigen.

De levertijd is zes maanden.Meer details zullen volgen in de loop van de dag.En ik dacht dat op detopeen paar dagen geleden gingen we naar de Sneeuwman ...

• Leuk
Waarderingen: CDK

Ronnie

Forumguru
Hernn de Kluijver: Etwas weiter lesen:

Update 02.04.14: Nur um sicher zu gehen: Ja, ich habe mir einen Aprilscherz erlaubt. Einige haben sogar noch einen drauf gesetzt
icon_smile.gif

ertromp

Forumguru
Dit zijn geen grapjes meer :deuk: Die moet toch gewoon komen :D Of moet ik alsnog overstappen op een Leon Cupra

• Leuk

LT83

Forumguru
precies wat ik ook meteen dacht bij het lezen van het bericht @VEEJAY
Volgens mij doet de golfR met 300pk het al onder de 5 seconden zelfs

• Leuk

Spector

Forumguru
in Tsjechië is het toch mogelijk een RS met 4x4 te bestellen? Althans die info kreeg ik van de dealer. Als ik me niet vergis met 275pk.

Rallye

Forumguru
in Tsjechië is het toch mogelijk een RS met 4x4 te bestellen? Althans die info kreeg ik van de dealer. Als ik me niet vergis met 275pk.

Daar heb ik nooit van gehoord. Lijkt me ook in strijd met de modelpolitiek van VW. Heb je een link?

Joske

Forumguru
ik heb er online alvast niets over gevonden.. tenzij.. je de getunede versie meeneemt, die komt inderdaad op een 270pk uit.
(van 1 of ander racemerk, de naam ontschiet me even, was trouwens een Duitse tuner als ik het goed gelezen/begrepen had)

Bovenaan Onderaan