Octavia RS chip Abt / JD ?

Remc0

Nieuw lid
Ik ben aan het kijken om mijn wrx in te ruilen voor een Octavia RS.
Ik weet dat ik qua vermogen een stapje terug doe, maar ik kan haast niet anders.
De Subaru is gewoon weg te klein voor een gezin.
Vandaar dat ik interesse heb in een RS.
Ik lees op dit forum dat er 2 soorten chips zijn, die van JD en die van Abt.
Wie kan mij de kosten hiervan vertellen ?

En ik heb gelezen dat je vanuit Skoda ook je auto kan laten chippen naar 240 pk.
Wat zijn de kosten hiervan ?
 

richyk

Actief lid
Hoi Remco,

Welkom hier ! Ik heb ook een RS besteld en wel de Combi. Gewoon een zeer ruime auto met een giga laadruimte en ook niet onbelangrijk 200 pk. Via Pon kun je de RS laten chippen naar ongeveer 240 pk voor rond de 1300 euro met behoud van fabrieksgarantie. Ik heb mijn RS besteld bij een dealer die de auto laat "helpen" bij JD en ook de garantie overneemt. Kosten voor deze chip met 245 pk en 350 nm zijn 790 euro ! Kijk hier maar: http://www.jdengineering.nl/

Suc6 met je keuze !
 

Remc0

Nieuw lid
Dat is zeker interessant. Doet hij alleen de waardes vervangen, of word er ook nog individueel naar gekeken ?
Elke auto is immers anders.
Doen jullie ook met Skoda's uitlaten wijzigen ?
Gezien het een turbo motor is helpt dit veel.
Bij mijn WRX heb ik nu alles laten vervangen, inclusief up- en downpipe.
Dit scheelt aanzienlijk (40 pk), en de turbo pakt sneller op.
Als ik overstap op een Octavia wil ik dit ook graag.
Ik heb afgelopen zaterdag in de combi gereden, en het valt me nog niet tegen, alleen zou ik er wat meer geluid in willen hebben, en dat de turbo wat lager ingrijpt.
Volgens mij grijpt deze nu pas bij 5000 toeren in.
Als dit omlaag kan naar 3000 is dit leuk. Volgens mij kom ik dan met een open downpipe een heel eind.

Ik zie nu dat je uit Zaanstad komt.
Ik ook ongeveer....
Bij welke dealer ben je geweest ?
 

richyk

Actief lid
Ik heb mijn RS gekocht bij Seatdealer Van der Velden in Benthuizen dus niet echt in de buurt /forum/images/graemlins/shocked.gif Aangezien er nog niet zo heel veel O2-RS uitvoeringen rondrijden zal ik waarschijnlijk 1 van de eerste zijn met een gewijzigde setup denk ik. Wel weet ik dat Dutch4X4 een en ander gewijzigd heeft maar dit is een O1.

Bij mijn auto gaat er na de vakantie een JD-chip in en gelijktijdig komt er een Full Milltek uitlaat onder. Voordeel hiervan is dat de chip afgestemd wordt op de RS met Milltek zodat er waarschijnlijk nog wat extra vermogen vrij komt /forum/images/graemlins/grin.gif Ook laat ik de auto iets verlagen en komen er andere remschijven en blokken onder.

Jeroen Dik(JD) leest altijd eerst de in jouw auto aanwezige software uit en slaat deze op onder jouw kenteken zodat je altijd weer terug kunt naar origineel bijv. in geval van lease. Hierna gaat de nieuwe software er in en worden er vervolgens al rijdend diverse metingen gedaan waar je overigens zelf altijd bij mag/kan zijn !

Indien nodig of gewenst wordt vervolgens de software nog handmatig aangepast als je bijvoorbeeld wat meer koppel zou willen in 4 of 5 of als je zou willen dat de turbo er bij een iets lager toerental inkomt ! Ook is er tegenwoordig de mogelijkheid om gelijk een rollenbanktest te doen aangezien hij deze inmiddels achter zijn bedrijf heeft. Ik heb er inmiddels mijn VW Caddy 1.9TDI laten doen die een koppel heeft van 362 NM en een vermogen van 152 PK.

En nee ik heb geen aandelen /forum/images/graemlins/wink.gif
 
A

andreg

DMT in België net over de grens met BOSCH rollerbank. Schrijft ook op maat. Ik zelf heb een Octavia 220PK/350NM.
Er staat nog wel ergens een grafiekje van mij op het forum
 

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Waarom vraag je het niet aan Mark Verhoeven?
Zover ik weet tuned hij ook andere auto's dan Subaru's. En dan weet je zeker dat het op jou auto wordt afgesteld.


Groetjes,
Marcel
 

richyk

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SKODACHAUFFEUR</font><hr />

Waarom vraag je het niet aan Mark Verhoeven?
Zover ik weet tuned hij ook andere auto's dan Subaru's. En dan weet je zeker dat het op jou auto wordt afgesteld.


Groetjes,
Marcel

[/ QUOTE ]

Ook Mark Verhoeven heeft inderdaad zijn sporen verdiend met het tunen van auto's en met name in de rallysport en is zeker een goede tuner. Persoonlijk vind ik het een groot voordeel dat JD volledig gespecialiseerd is in VAG-auto's.....
 

VEEJAY

Forumguru
MArk is inderdaad een goede tuner, heb probleemloos 4 jaar met een aardig getunede Toledo gereden. De service was perfect.
 

Remc0

Nieuw lid
Mark ken ik wel vanuit de Subaru's. Ik wist niet dat hij ook vw deed.
@richyk:
Zodra je uitlaat eronder zit ben ik wel benieuwd naar het geluid.
Kan ik dan een keer komen luisteren ?
 

richyk

Actief lid
Kan altijd Remco, verwacht alleen niet teveel gebrul want de Milltek is wel wat luider als standaard maar zeker geen brulpijp !
 
A

andreg

Ik zou lekker naar DMT gaan. Scheelt ook nog geld. En hij racet nog steeds zelf. Mooie grote loods met een super nieuwe BOSCH rollerbank. Mijn broer heeft een Leon door JD gechipt en die trap ik eruit. Geen andere toepassingen behalve divertervalve van Forge.
 

richyk

Actief lid
Tja Andre, chippen is al jaren een discussiepunt op de diverse autofora, die vind dit en die vind dat. Iedereen moet gewoon daarheen gaan waar hij/zij het beste gevoel bij heeft denk ik. DMT levert trouwens (nog) geen software voor de nieuwe TFSI motoren...
 

Remc0

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: richyk</font><hr />

Kan altijd Remco, verwacht alleen niet teveel gebrul want de Milltek is wel wat luider als standaard maar zeker geen brulpijp !

[/ QUOTE ]
Kan het dus niet vergelijken met mijn huidige scoobysport pijp /forum/images/graemlins/grin.gif
Hoeft niet te brullen, maar ze moeten natuurlijk wel opzij gaan als ik eraan kom.

Zonder dollen, er moet wel een beetje geluid in zitten, maar performance is een pré.
 
Bovenaan Onderaan