Octavia rs combi

putskie

Nieuw lid
Hallo ik rijd nu met een octavia rs tdi bouwjaar july 2007 , en ben van plan in het voor van 2011 een RS tfsi aan te schaffen ,ik doe maar een 15000 km /jaar .Maarkan je een benzine motor ook chiptunen ?heeft iemand een idee wat het verbruik is van een tfsi ? Mijn tdi verbruikt gemiddeld 8,5 l .

mvg Putskie

België -West-vlaanderen

hai putskie
een tfsi is ook te chippen en deze zal een flinke stap omhoog gaan met het vermogen
wat het verbruik wordt hangt heel erg af van je rechtervoet
ik zit gemiddeld rond de 8.8 liter per 100 km
maar ik ben en vrij rustige rijder

Racer

Lid
@putskie,

Zelfs een tfsi (misschien wel JUIST een tfsi) is prima de tunen. Dat verhoogt het rijplezier nog wat meer. Er is overigens veel over te vinden op dit forum, maar ook op de website van JD en Hartog-tuning iis zeer veel informatie voorhanden.

PS. Mijn gemiddelde verbruik is ongeveer 1 liter op 11 km. Maar bij stevig doorrijden is 1 op 6 ook mogelijk ;)
PS2. Bij mij heeft de maatwerk-chip 248pk/380Nm opgeleverd.

Succes.

Racer

Huyzen

Lid
Hoi
ik rij alleen in de stad en rij tegenwoordig 1 op 8 gemiddeld, met zware rechtervoet. Getuned, ca. 245 pk geloof ik.

Wil je een nieuwe kopen of 2e hands?

Ja kan prima, ik heb 'm ook laten chippen, ik rijd op LPG, mijn verbruik ligt zo rond de 1 op 10 schat ik, bij rustig rijden. Hij zou 245pk/350-375Nm moeten zijn.

putskie

Nieuw lid
Ik koop hem nieuw bij een bevriende dealer.

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek, om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor je begrip.[/MODERATORBREAK]

Ralph

Lid
Ik heb hem ook laten chippen bij JD en het verbruik is inderdaad afhankelijk van je rijstijl! Zo rij ik stadsritjes gemiddeld 1:10 en snelweg met 120 op cc 1:13-14

FredV

Banned
Ik heb hem ook laten chippen bij JD en het verbruik is inderdaad afhankelijk van je rijstijl!
Kijk, dit is nu iemand die het snapt:)

putskie

Nieuw lid
Man man da word leuk aan de verkeerslichten ,naast nen dikken beamer gaan staan(mischien toch maar geen M3):ahum: en dan gaaz geven .doei ; iedereen bedankt voor de uitleg.tjuuuus

groeten uit België (w-vl)

Bovenaan Onderaan