Octavia RS in de regio Voorne-Putten of Rotterdam

dcstuurman

Nieuw lid
Hoi, heeft er iemand een Octavia RS in bovengenoemde. Ik heb een Mk1 RS en ik zou graag mijn vriendin willen laten kijken of een Mk2 RS wat voor ons is. En dan niet onder commerciële omstandigheden, je RS hoeft dus niet te koop te staan. Mvg Daniël

c971d81042b670dae79789279cc6368c.jpg

vleier

Forumguru
Ik kan mijzelf wel daarvoor aanbieden maar het is wel een eindje rijden voor jullie. en weet niet of het model wel iets is dat jullie zoeken (pre face lift of gewoon een facelift en of het hatchback of station moet zijn en natuurlijk Diesel of benzine)

turboturbo

Forumguru
Off-topic; mooi exemplaar heb je! De mk1 blijft toch wel de mooiste, vind ik.

Wat zijn je plannen met jouw RS mocht er een mk2 komen?

dcstuurman

Nieuw lid
Ik kan mijzelf wel daarvoor aanbieden maar het is wel een eindje rijden voor jullie. en weet niet of het model wel iets is dat jullie zoeken (pre face lift of gewoon een facelift en of het hatchback of station moet zijn en natuurlijk Diesel of benzine)

Hoi vleier, ik had twijfel over een Mk2 RS van voor de facelift. Waarschijnlijk TFSI, maar had een diesel niet uitgesloten... Is denk ik te ver weg voor mijn vriendin.

dcstuurman

Nieuw lid
Off-topic; mooi exemplaar heb je! De mk1 blijft toch wel de mooiste, vind ik.

Wat zijn je plannen met jouw RS mocht er een mk2 komen?

Dank je! Ergens vind ik dat ook, maar denk dat de Mk2 meer voor mijn vriendin is. Helaas geen budget voor 2 auto’s. Het idee was inruil of verkoop, maar vind het ene kant zonde omdat er na aanschaf eind 2013 toch al gauw aan 10K aan aanpassing en (preventief) onderhoud zit. Denk ook spuitwerk steenslag, wielen, Michelin banden, remmen en details als nieuwe stootlijsten, matten, antiklopsensoren.

turboturbo

Forumguru
Herkenbaar ik heb er in 4 jaar tijd ook al 5k aan m'n O1 verspijkerd (en dan hebben we het alleen maar over inhalen achterstallig onderhoud en preventief wat dingen aangepakt) Dat ga je bij verkoop helaas niet terug zien meer in de opbrengst /prijs.

De tfsi is wel een heel ander blok dan de oude 1.8 20VT met zo z'n eigen aandacht punten zoals verkoling inlaatkleppen als gevolg van directe inspuiting. Nu is de 1.8 20VT ook niet ongevoelig voor storingen, maar is nog wel 'ouderwets robuust' zeg maar.

Succes met de beslissingen!

Wat benzine vs diesel betreft; is je jaar kilometrage zo hoog dat het financieel niet veel uit maakt?

Laatst bewerkt:

dcstuurman

Nieuw lid
Herkenbaar ik heb er in 4 jaar tijd ook al 5k aan m'n O1 verspijkerd (en dan hebben we het alleen maar over inhalen achterstallig onderhoud en preventief wat dingen aangepakt) Dat ga je bij verkoop helaas niet terug zien meer in de opbrengst /prijs.

De tfsi is wel een heel ander blok dan de oude 1.8 20VT met zo z'n eigen aandacht punten zoals verkoling inlaatkleppen als gevolg van directe inspuiting. Nu is de 1.8 20VT ook niet ongevoelig voor storingen, maar is nog wel 'ouderwets robuust' zeg maar.

Succes met de beslissingen!

Wat benzine vs diesel betreft; is je jaar kilometrage zo hoog dat het financieel niet veel uit maakt?

Eigenlijk ga ik niet heel veel kilometers maken, net boven de 20k, maar doordat 98 niet nodig is ligt het omslag ook iets lager en het is minder erg om meer kilometers te maken.

Op zich valt het onderhoud wel mee, was denk ik omgerekend max 1000 per jaar, de rest waren “wil ik hebben” zoals spuitwerk, wielen, spoiler, matten en remmen.

Duijzer

Donateur
Ik heb een O3 RS Tdi op zo’n 45 min rijden. Niet de doelgroep die je beschrijft, maar mocht je langs willen komen: welkom!

innocenti

Forumguru
Veel te mooi om weg te doen. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik heb hetzelfde issue in het verleden gehad. Heb toen een kleine Japanner voor mn vrouw als eigen auto erbij gekocht. Met die keuze nog steeds blij. Yaris P1

Verzekering en wegenbel minder dan 35/mnd. Verbruik veel gunstiger en ze is dolblij met een kleine overzichtelijke auto.

dcstuurman

Nieuw lid
Veel te mooi om weg te doen. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik heb hetzelfde issue in het verleden gehad. Heb toen een kleine Japanner voor mn vrouw als eigen auto erbij gekocht. Met die keuze nog steeds blij. Yaris P1

Verzekering en wegenbel minder dan 35/mnd. Verbruik veel gunstiger en ze is dolblij met een kleine overzichtelijke auto.

Op zich slimme keuze. Ik hoef mijn auto alleen voor rondritjes, leuke dingen en vakanties te gebruiken, maar sinds ik samenwoon is dat een stuk meer! Ook omdat haar auto geen cruise control heeft. En het is leuk dat de auto op reis gaat...

innocenti

Forumguru
Advertentienummer: m1301734028

Zie MP. Zo een heb ik voor mn vrouw gekocht. Airco, cruise en dit type is ongelooflijk degelijk. Kan je de O1 houden.

Bovenaan Onderaan