Octavia RS -> Kodiaq

He Forum!

Maarten, 33 uit het mooie Limburg! Lang mee gelezen hier in mijn keuze voor een kodiaq. Uiteindelijk mag ik na 9 maanden levertijd hem morgen ophalen. Ben benieuwd hoe dat bevalt na 3.5 jaar en 160000 km in onderstaand! Hele leuke tijd mee gehad maar nu iets meer ruimte nodig en helaas ook iets minder pks..

Hopelijk van het weekend wat nieuwe fotos!

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
9 maand levertijd en minder vermogen, dus ik neem aan dat het een Sportline wordt met 1.5 TSI?

Welkom trouwens!

CDK

Forumguru
Welkom Maarten, dat wordt afzien straks met de Kodiaq, qua vermogen dan..... Voor de rest een fijne auto!!

Bedankt jongens! Wordt inderdaad een 1.5 TSI sportline. Zal wel even wennen worden inderdaad. Vooral in Duitsland waar ik toch regelmatig op tijdstippen op de Autobahn zit waar het compleet leeg is.. Maar goed, 3 kids was een bewuste keuze ;)

CDK

Forumguru
Met een 2.0 is het al behelpen boven de 100 dus ik wens je veel sterkte ;)
De luchtweerstand op de koets is extreem. Een 1.0 Octavia is in een 100-150 sprint zelfs nipt sneller als een 2.0 Kodiaq :bangheid:

JeSko

Forumguru
Je kan prima met 5 personen in een Octavia toch?

Kan wel ja, in een SuperB nog makkelijker, maar ik zou niemand het willen aandoen om zelfs in mijn SuperB een lange rit te moeten doorstaan in het midden van de achterbank, dat zit gewoon altijd slecht na een langere tijd. Zo'n midden zit is imo niet gemaakt om mensen over langere afstanden te vervoeren. Laat staan in een Octavia, das nog krapper.

Vanaf 3 kinderen zou ik ook een 6+ zitter kopen.

Bovenaan Onderaan