Octavia RS ook als diesel

VEEJAY

Forumguru
Tijd voor een proefritje
24.gif
 

LenK

Forumguru
Als die prijzen van Autoweek kloppen dan wordt er weer een slaatje uit geslagen door die PON

2.0 FSI versus 2.0 TDI = € 2300 verschil
2.0 TFSI RS versus 2.0 TDI RS = € 2420 verschil

Verschil tussen ongeblazen FSI en TDI lijkt mij meer te kosten dan tussen een turbo FSI en een opgevoerde TDI

Reken nog eens terug naar guldens € 36105 = fl 79565, € 37375 = fl 82364. Dat is toch een idioot bedrag

Om bij hetzelfde merk te blijven: voor € 36000 koop je ook 3 Fabia's. Is die prijs van die RS TDI dan nog te calculeren. Nee dus, hij is gewoon OVERPRICED.
 

Dutch4x4

Senior Member
Da's waar, maar ik verbaas me erover hoe al die dieselrijders altijd maar zo makkelijker over die hogere bijtelling heen stappen.
 

sitechris

Donateur
kostentechnisch gezien kun je beter een Business Edition kopen en die laten tunen. Dan heb je niet het mooie RS uiterlijk, maar aan de andere kant heb je vergelijkbare uitrusting en een fors lagere aanschafprijs (29.100 + 1250 voor de tuning) = 30.300 . De RS kost 36.105 en dan moet je ook nog je radiootje bijkopen.
 

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: sitechris</font><hr />

kostentechnisch gezien kun je beter een Business Edition kopen en die laten tunen. Dan heb je niet het mooie RS uiterlijk, maar aan de andere kant heb je vergelijkbare uitrusting en een fors lagere aanschafprijs (29.100 + 1250 voor de tuning) = 30.300 . De RS kost 36.105 en dan moet je ook nog je radiootje bijkopen.

[/ QUOTE ]

Kijk, da's nog eens de moeite waard. Hollander?
 
"Als die prijzen van Autoweek kloppen dan wordt er weer een slaatje uit geslagen door die PON"

Helaas is het niet PON, maar is de overheid die dit bedacht heeft, dieseltoeslag bovenop de BPM.

In bijvoorbeeld Oostenrijk, waar deze vorm van geldklopperij aanzienlijk minder is, is het prijs verschil tussen benzine en diesel 0,00 euro.

Al heeft sitechris wel gelijk, niet de SHOW, wel de GO, en je bespaart ruim 6000 eurootjes (voor de kopers onder ons)
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: One_Happy_Rider</font><hr />

Al heeft sitechris wel gelijk, niet de SHOW, wel de GO, en je bespaart ruim 6000 eurootjes (voor de kopers onder ons)

[/ QUOTE ]

Ook voor de bijtellers nog een serieus verschil...
 

Henny

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Erikje</font><hr />

Houd er rekening mee dat deze RS vooral geleased zal gaan worden, in deze klasse maakt een paar duizend euro meer niet zoveel uit.


[/ QUOTE ]
Die snap ik niet hoor Erikje. Ik ben het helamaal met LenK eens. Het blijft een absurd bedrag voor een auto, lease of niet.
 

___JC___

Forumguru
Leaserijder present...

Ik baal als een stekker dat deze er niet een paar maanden eerder was. Scheelt eur 1.000 met mn huidige octy en de RS is al Tutti lamponi!
*^%#())R^&amp;W)*^WRF
mad.gif
 

VEEJAY

Forumguru
36K wordt bij ons in de lease volgens mij een gigantisch hoog bedrag, zeker met nog wat extra kosten omdat het een gti' achtig modelletje is. Ik weet zeker dat hij 200 euro meer per maand meer zal kosten dan mijn huidige Octi en dan nog eens de bijtelling die er bovenop komt.

Helaas heb ik niet zoveel over voor een auto. Welke auto dan ook.
 

Octaviarijder

Actief lid
Een Seat Leon met dezelfde motor kost nog geen 32.000 euro, ik vind die verschillen wel erg groot worden. Alle waar naar zijn geld, maar je moet jezelf inderdaad niet gaan overprijzen.
 

sitechris

Donateur
het is een nichemodel, dus daar hoeven ze er niet erg veel van te verkopen en kunnen ze wat met de prijs stoeien.. Voordeel van de RS tov de Seat is natuurlijk wel de betere uitrusting, meer ruimte en meer luxe. Dus ik denk dat je met de RS mss nog wel beter uitbent als met een Leon. Die zijn trouwens ook nog super oncomfortabel geveerd.
 
Ik ga de O2 niet eens vergelijken met een Leon2. Heb met beide aardig wat ervaring en als ik een Leon rijd dan word ik daar niet vrolijk van, vergeleken met de O2. Neemt niet weg dat de O2 RS TDI gewoon erg duur is, zeker als er niet eens een radio in zit. &gt;&gt; lees net dat die er wel gewoon in zit.

Wat me trouwens opvalt is dat de website van Skoda zo ontzettend slecht bijgehouden wordt. Gegevens zijn oud en nieuws vind je overal eerder dan op Skoda.nl. Dat lijkt me niet de bedoeling. Maar ook dat soort dingen als opties (velgen enz) waarvan je op z'n minst een plaatje wil zien als je het als optie erbij neemt... daar mag best een keer wat aan gebeuren.

Voor de rest: O2 RS TDI, ik mag 'm wel
smile.gif
. Jammer dat ie echt veel te duur is voor mij.
 

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Toink</font><hr />

Wat me trouwens opvalt is dat de website van Skoda zo ontzettend slecht bijgehouden wordt. Gegevens zijn oud en nieuws vind je overal eerder dan op Skoda.nl. Dat lijkt me niet de bedoeling. Maar ook dat soort dingen als opties (velgen enz) waarvan je op z'n minst een plaatje wil zien als je het als optie erbij neemt... daar mag best een keer wat aan gebeuren.

[/ QUOTE ]
Helemaal mee eens: Skoda.nl =
biggthumpdown.gif
 

Exciter

Administrator
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Toink</font><hr />

Wat me trouwens opvalt is dat de website van Skoda zo ontzettend slecht bijgehouden wordt. Gegevens zijn oud en nieuws vind je overal eerder dan op Skoda.nl. Dat lijkt me niet de bedoeling. Maar ook dat soort dingen als opties (velgen enz) waarvan je op z'n minst een plaatje wil zien als je het als optie erbij neemt... daar mag best een keer wat aan gebeuren.

[/ QUOTE ]
Helemaal mee eens: Skoda.nl =
biggthumpdown.gif


[/ QUOTE ]

En daarom hebben wij Skodaforum.nl
grin.gif
grin.gif
grin.gif
 

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

36K wordt bij ons in de lease volgens mij een gigantisch hoog bedrag, zeker met nog wat extra kosten omdat het een gti' achtig modelletje is. Ik weet zeker dat hij 200 euro meer per maand meer zal kosten dan mijn huidige Octi en dan nog eens de bijtelling die er bovenop komt.

Helaas heb ik niet zoveel over voor een auto. Welke auto dan ook.

[/ QUOTE ]

Wij zitten bij ING Carlease en toen de benzine RS uitkwam wist een van de medewerkers van ING mij te vertellen dat de RS versies een hogere restwaarde hebben dan een 'normale' Octy en dat daarom de leaseprijs weer wat goedkoper is.
Zodra de RS diesel op de site staat zal ik het verschil in leaseprijs met een 2.0TDI ff posten.
 
Bovenaan Onderaan