Octavia RS TFSI 2012

Richard4

Nieuw lid
Zou iemand mij kunnen vertellen wat je het beste kunt tanken met een RS.
Is dat 98 of 95.
Ik kan het nl nergens vinden.

sitechris

Donateur
Je kunt 95 tanken. Als je de auto laat chippen (aanrader!) dan moet je 98 tanken om vol rendement van je chip te hebben.

SileX

Senior Member
2012 model is een TSI en 95 is geen probleem, ook met chip. Als ik 98 tank wordt ik 'beloond' :)

Race Eend

Forumguru
Als je 98 mag tanken, altijd doen, heb je een tankpas op RON95 benzine, dan kan dat ook. Verbruik zal beter zijn op 98 en prestaties zullen op 98 hoger zijn

___JC___

Forumguru
Kleine aanvulling op Chris, als je gechipt bent haal je met 98 MEER rendement uit je chip. Ook met 95 ga je het verschil echt wel merken.

Rallye

Forumguru
Volgens een recent stuk in Autovisie is VPower minstens 97 octaan (maar is dat te moeilijk voor de gemiddelde gebruiker), dus je zit niet ver mis.

LT83

Forumguru
@ Chris....of je tankt Aral 102 of BP Ultimate met E85 kun je nog wel wat meer uit je chip halen ;)

Heeft iemand trouwens een idee wat de lage buitentemperatuur ongeveer met je koppel doet. Ik weet dat het koppel waarschijnlijk wat hoger
wordt, maar heb het idee dat het echt wel redelijk wat scheelt (merkbaar). Iemand ervaring met een percentage of aantal nm's?

Race Eend

Forumguru
Luuk, koppel kan wel 20Nm schelen zomer vs winter (bij jou auto, niet bij een 1.2 TSI uiteraard), 5% zegmaar.

Bovenaan Onderaan