Octavia RS vragen

Sch

Nieuw lid
Vanavond proef gereden met een Octavia RS benzine, uit 2006 met 42.000 km. Fijne auto, gaat hem wel worden denk ik.

Wel heb ik wat vragen die jullie vast wel weten te beantwoorden:
- hoe zit het met de remklauwen, deze heeft rode, ik dacht dat ze groen waren ?
- wat zijn de beste opties voor achteraf navi inbouwen, mijn voorkeur gaat uit naar een Skoda af fabriek systeem, bv de Columbus. Kan dit en wat bedragen de kosten ongeveer ? Of is het beter een Pioneer oid in te laten bouwen ?
- Hoeveel speakers heeft een RS standaard ?
- wat is ongeveer de Long Life onderhoudsinterval bij 20.000 per jaar ?
- deze auto staat op 18 inch, wat kost een originele set 17 inch Zenith met banden ?
- ABT, wat is het verschil tussen de 240 pk en de 270 pk tuning ?
- Bestaan er ook prijslijsten van ABT ?

Ik ben benieuwd naar de reacties!

De remklauwen zijn tijdens een update van de RS van groen naar rood gegaan volgens mij. Dus alleen de eerste RS'en hebben dan groene klauwen.

Hallo.

Die RS is - op de middenconsole na - helemaal gaaf, want ik ben er ook wezen bij wezen kijken. Tenminste als ie bij Martin Schilder staat.
Ik vond alleen de wijze waarop deze werd aangeboden niet helemaal juist, want er ontbreekt iets in de middenconsole.
Verder een keurige auto. Succes ermee.

Groeten van Gert.

Falcon

Donateur
- Aangaande navi. Columbus is natuurlijk een prachtig systeem, maar los peperduur. Daarnaast zijn er nog al wat diefstal acties bekend rondom dit systeem. Daar in tegen zijn er toch al aardig wat alternatieven. Met en zonder afneembaar frontje. Maar daar loopt wel een topic over in het andere forum. Trouwens kijk ook eens naar het merk Zenetec.

- RS Hatchback heeft standaard 8 luidsprekers (meer info over standaarduitrusting --> http://directlease.nl/DLNl/equipment.do?carTypeId=5692)

- Bij de dealer is op die moment de Zenith 17 inch velgen in de aanbieding via verrassendskoda.nl magazine. Dit voor een 975 euro. Maar voor dit bedrag kun je ook eens kijken naar velgen van Milotec in Duitsland www.milotec.de.

Prijslijst ABT kun je vinden op de site. Maar er is ook nog een alternatief, dit is JD Tuning. Bij JD zijn wij afgelopen jaar met de Skoda meeting geweest. Marco02 heeft hier zijn 1.8 TSI laten tunen en kan niet anders zeggen dat de professionaliteit bij JD er vanaf druipt. Meer info over tunen bij JD staat op de site natuurlijk, maar forumlid Plaza kan je meer ervarings info geven. Trouwens er is nog iemand met een RS hier een topic overbegonnen. ;)

Mocht je besluiten bij JD te gaan tunen, neem dan even contact op met mij. Misschien kan ik korting voor je bediening vanuit het Skodaforum. Nee heb ik, maar ja kan ik altijd krijgen.

Veel plezier met de RS :)

Falcon

Donateur
Heb ik ook .. en is kwa prijs ook best interresant. Probleem is alleen dat ze niet met afneembaar front worden aangeboden en dat kan best weleens een niet overbodige luxe worden ivm opvallende blauwe RS. :)

Sch

Nieuw lid
Het is inderdaad de RS die in Alkmaar staat, wat ontbreekt er dan aan de middenconsole ?

Hey.

In een RS hoort minimaal een standaard radio "stream "te zitten en de hele middenconsole is in aluminiumlook.
Volgens de verkoper heeft de vorige eigenaar de radio/CD of navigatie eruit gehaald.
Waarom wist hij mij niet te vertellen.
Ik vind , dat als je een RS koopt, deze compleet hoort te zijn.
Zoek maar een andere op en je zult zien hoe het hoort. Klik maar op de link en bekijk de interieurfoto maar.
Succes ermee.

Groeten van Gert.

http://www.autoweek.nl/occasion.php?oid=5804929&sprid=180537987&cache=no

Rallye

Forumguru
In een RS hoort minimaal een standaard radio "stream "te zitten en de hele middenconsole is in aluminiumlook. Volgens de verkoper heeft de vorige eigenaar de radio/CD of navigatie eruit gehaald.

Ik kan op de foto (http://cav.cartel.nl/94TDVD_3.jpg) niet zien dat er iets mist in de console. Mogelijk zit er in plaats van een alu-kleur omranding een zwarte in? Dat zou met de verschillende soorten omrandingen te maken kunnen hebben. Niet alleen zijn er alu en zwarte, maar ze verschillen ook iets qua vorm afhankelijk van het soort radio of navigatie. De omranding van, volgens mij, de Audience-radio was anders dan die van de Stream. Als de eerste eigenaar de oorspronkelijke Audience eruit gehaald heeft moest hij een nieuwe omranding en heeft hij de goedkoopste (de zwarte) gekozen.

Vanaf eind mei 2006 (week 22) zijn de remklauwen van groen naar rood gegaan.

Voor een extra setje velgen en (winter-)banden 17" heb ik volgens mij € 1500 betaald (bij aanschaf van de auto). Waarom wil je van de 18" af? Ik heb het altijd zonde gevonden dat ik ze nieuw niet genomen heb.

Hoi, Ralley.

Ik mag aannemen, dat bij jouw de middenconsole wel alulook is ???
Dat is toch standaard bij een RS of snap ik het nu niet ????
Bij die in Alkmaar is dat en zwarte console met een goedkope radio/ CD speler en zo'n lullig plastic opbergbakje eronder en dat was geen potje om te zien.
Je hebt zelf de foto toch ook bekeken die in jouw laatste bericht staat :1884:
Ziet er niet uit en haalt in mijn ogen heel het interier naar beneden.
Maar de koper moet het zelf weten.

Groeten van Gert.

Rallye

Forumguru
Hoi, Ralley.

Ik mag aannemen, dat bij jouw de middenconsole wel alulook is ???
Dat is toch standaard bij een RS of snap ik het nu niet ????
Bij die in Alkmaar is dat en zwarte console met een goedkope radio/ CD speler en zo'n lullig plastic opbergbakje eronder en dat was geen potje om te zien.
Je hebt zelf de foto toch ook bekeken die in jouw laatste bericht staat :1884:
Ziet er niet uit en haalt in mijn ogen heel het interier naar beneden.
Maar de koper moet het zelf weten.

Groeten van Gert.

Ja, ik heb de originele Stream, met de alulook rand. Wellicht is het mogelijk om ook bij deze auto gewoon een alulook rand te bestellen (moet een onderdeelnummer voor zijn) die past bij deze 1-din radio, of je vervangt ook meteen de radio voor een Stream (die zijn wel te krijgen).

___JC___

Forumguru
Misschien is de Columbus eruit gejat en is het frontje daarbij gesloopt. Hebben ze voor een lelijke oplossing gekozen.

Rallye

Forumguru
Misschien is de Columbus eruit gejat en is het frontje daarbij gesloopt. Hebben ze voor een lelijke oplossing gekozen.

De auto is uit 2006, dan heeft er sowieso (eerst) iets anders ingezeten dan een Columbus (die toen, ongetwijfeld tot verdriet van het dievengilde, nog niet bestond).

___JC___

Forumguru
De auto is uit 2006, dan heeft er sowieso (eerst) iets anders ingezeten dan een Columbus (die toen, ongetwijfeld tot verdriet van het dievengilde, nog niet bestond).

Je had toen toch ook wel zo een soort dubbel-din navigatiesysteem? Mijn Octy is uit 2006 en ik heb een Audience radio. Een 6 cd wisselaar voor CD/MP3 voorin. Die zit op dezelfde manier vast als een Columbus. 4 schroeven. Maar die vindt het dievengilde gelukkig niet zo aantrekkelijk.

Bovenaan Onderaan