Volgens mij lopen er een paar dingen door elkaar. Waar de vraagsteller het over snelheidssensoren heeft, bedoeld hij waarschijnlijk de ABS sensoren. Die meten of er verschil zit in het aantal omwentelingen. Zo merkt de auto bijvoorbeeld op als een van de banden te weinig spanning heeft. Daarnaast wordt de omwentelingssnelheid gebruikt voor het bepalen van de snelheid (omwentelingen x omtrek) en daar moet het verschil niet te groot worden. De omtrek neemt door slijtage iets af naarmate de band ouder wordt, maar het verschil moet niet te groot worden (door een heel andere maat band te monteren) omdat dan de snelheidsmeter ook af gaat wijken.
Als eerste moet je zorgen dat de wielomtrek/diameter voor en achter en links en rechts hetzelfde is. Dat mag in principe niet veel afwijken. Kleine verschillen door verschil in slijtage kunnen wel, maar het moet niet te groot worden.
Verder moet je er rekeningen mee houden dat grotere wielen ook iets meer kracht van de auto vragen. Een 1.8TSi zal dat waarschijnlijk probleemloos aan kunnen. Maar bij sommige auto's moet je daar rekening mee houden. Ik heb een 4x4 waar ik (flink) grotere banden op gelegd heb (voor betere prestaties in het terrein en grotere bodemvrijheid). Maar daar heb ik ook de tandwielen in de tussenbak moeten vervangen omdat de motor anders te weinig vermogen leverde voor die grotere wielen. De snelheidsmeter wijkt daar nu ook veel meer af door die grotere wielen.