Octavia start eens in de twee weken slecht

Skuh

Nieuw lid
Eens in de 2/3 weken start mijn Skoda Octavia III uit 2013 1.6 TDI 105pk heel slecht. Dan heeft ie wel bijna 8 seconden nodig om aan te slaan. Is echt eenmalig want daarna gaat het weer 2/3 weken goed. Ik heb brandstoffilter al vervangen en ook nieuwe batterij in de autosleutel. Ik heb de auto uit laten lezen en kreeg geen foutmeldingen. Wat zou het kunnen zijn?
Verder heb ik nog wat kleine dingetjes: de vloer bij de passagierszijde nat is. En de autoradio loopt wel eens vast of gaat zijn eigen leven leiden.
Wellicht heeft iemand een oplossing?

Ik heb het bij de mijne ook af en toe.
Klinkt raar maar het lijkt er wel op dat het gebeurt als er veel wind staat die precies op de grill staat.
Ook heb ik er alleen "last" van als de auto bijvoorbeeld een weekend niet is gebruikt en ik dan op de maandag naar mijn werk MOET.

Duijzer

Donateur
Dat heb ik een paar jaar geleden ook gehad. Accu doorgemeten, was goed. Wat werkte is na 1-2 seconden de startknop (of sleutel) weer in te drukken zodat hij uit gaat en dan direct weer te starten. Dan sloeg hij in één keer aan. Het gebeurde maar af en toe, ik heb zeker twee jaar zo gereden. Toen de accu een keer laten vervangen en sindsdien is het probleem toch weg.
Dus of het nu een cel in de accu is die dan net niet mee doet of iets anders, maar na het vervangen van de accu start hij bij mij altijd zoals het hoort..

Voor de natte vloer kun je even kijken naar de paravan. Die in nog wel eens vol zitten of als je een panorama dak hebt de afvoeren daar van bekijken. Dat van het slecht starten heb ik ook last van. Net als of er lucht in het brandstof systeem zit. Ik denk dat ik morgen de dealer bel of ze zo een oplossing kunnen geven voor het starten.

Ik heb zelf nog lopen zoeken wat het kon zijn. En op een Duits forum hadden ze het over de nokkenas versteller die kapot gaat. In de link staat een filmpje waar het word uitgelegd.

Bovenaan Onderaan