Octavia TDI DSG met 20% bijtelling?

roever

Lid
Hallo Skoda forummers,

Ik ben me een beetje aan het orienteren op een nieuwe leaseauto omdat ik in oktober weer een bestelling mag plaatsen. Mijn eisen zijn diesel, automaat en 20% bijtelling, maar ik loop een beetje vast. Ik heb de volgende auto's op mijn lijstje staan:
- Audi A3 sportback 1.6 tdi S-tronic
- Golf Variant 1.6 tdi DSG

Beiden mooie auto's, maar de Audi is erg duur als je een paar opties wilt en bij de Golf Variant (die ook niet goedkoop is!) zitten de stoelen niet geweldig. Nou zou de Skoda Octavia Combi EB een geweldig alternatief zijn: ruimte, lekkere stoelen, diezelfde lekkere diesel met automaat en alle gewenste luxe, alleen door het gebrek aan 20% bijtelling een stuk duurder per maand.

Zijn er voor nieuwe modeljaren nog plannen om de Octavia 1.6 tdi DSG te voorzien van een Start-Stop systeem (waardoor 20% bijtelling haalbaar wordt), of hoef ik daar niet meer op te rekenen?

tha a

Senior Member
ik verwacht niet dat die nog komt. Het kannibalisme tov Volkswagen door Skoda wordt steeds duidelijker. Dit zijn nog de kleine puntjes waarop er verschil wordt gemaakt.. mMar een definitief antwoord kan ik je niet geven.. (heb zelf uiteindelijk gekozen voor Octavia 1.6TDI ebl handgeschakeld. Meer complete auto voor minder geld dan de Golf)

hemi24

Forumguru
Reken er maar niet op; modeljaarwissel is net geweest (> week 22 is modeljaar 2012).
Als er nog iets wijzigd, dan zou het kunnen bij een eventuele tussentijdse update rond week 46, maar aangezien we in de aanloop zitten naar Audi A3 versie 3, Golf 7, etc... Zou ik niet te veel meer rekenen op schokkende ontwikkelingen!

roever

Lid
Ik was er inderdaad al bang voor, het zit hem waarschijnlijk ook niet in de techniek want die ligt blijkbaar gewoon op de plank. Jammer, ik kijk al sinds 2006 bij elke nieuwe auto met een scheef oog naar de Octavia, maar het komt er elke keer net niet van!

Bovenaan Onderaan