Octavia Tradition duurder?

CF1

Lid
Hallo mede-forumleden,

Hier in België heb ik net de folder in de bus gekregen ter gelegenheid van het autosalon.

Ik schrok wel even toen ik de prijs van de Octavia 'Tradition' (dit is de O1 1U combi versie met climatronic, armsteun, klapsleutel en 8 geluidsboxen die na de lancering van de O2 in het aanbod bleef) geafficheerd zag: 14.400 euro voor een 1.6 MPI.

Ik meen mij namelijk te herinneren dat Skoda niet zo lang geleden dit model van de eerste generatie aanbood voor een prijs rond de 12000 euro.

Ik vraag me nu af of dit een strategie is van het bedrijf om concurrentie met de eigen O2 uit de weg te gaan.

Nederlandse skoda eigenaars, ik geloof dat dat bij jullie deze versie 'Demarrage' heet (maar sla me niet dood, mocht dat niet het geval zijn)

!Škoda!

Actief lid
Nederlandse skoda eigenaars, ik geloof dat dat bij jullie deze versie 'Demarrage' heet (maar sla me niet dood, mocht dat niet het geval zijn)

Klopt, hij heet hier 'Octavia Combi Démarrage' en is verkrijgbaar vanaf 19.990 Euro.
Uitrusting:
Klein leerpakket
15" licht metalen velgen
Climatronic
Parking distance control
Klapsleutel met centrale vergrendeling
Stoelbekleding “bamboo black”

!Škoda!

Actief lid
Waarom wil iemand nog een O1 kopen?
Vanwege financiele redenen, Hij is ten slotte ruim goedkoper met een redelijk uitrustingsniveau.

Deze truc gebeurt trouwens steeds meer: bjiv. de Citroen Picasso bestaat/bestond ook nog geruime tijd naast de Citroen C4 Picasso, tegen een gereduceerde prijs.

!Škoda!

Actief lid
Het land waar wij belasting over belasting betalen!!!!!!!!

:ot:
Sorry..... Maar dat heb je mis....
In het geval van lease betalen we belasting (bijtelling) over belasting(BTW) over belasting(BPM) over belasting (importbelasting)

Je bent iets te positief..... :ahum:

Bovenaan Onderaan