Octavia v. Fox , weer als beste uit de test

ebagg

Nieuw lid
Na 5 uur in de file te hebben gestaan en al 16(!) uur in de auto te hebben gezeten en nog maar 4000 km op mijn nog maagdelijke Octavia en nog 400 km te gaan heb ik om 3 uur ‘s ochtends de vos test gedaan. Ik moet zeggen dat met €400,00 onderdelen schade het beter had gekund maar het arme beest was er slechter aan toe (althans dat neem ik aan) Het verhaal: .... Na de Brenner pas slinger je nog voor een aantal kilometers naar beneden en bij Bolzano begint de weg een beetje open te raken. Voor mij was dat op dat moment een verademing na zoveel uur met sneeuw en files gestoeid te hebben. Eindelijk op cruise control, 170 en de stoel iets meer naar achteren…. Schiet er opeens een vos van links naar rechts, boem! Had totaal geen zin om naar het arme dier te zoeken en besloot om door te rijden naar het eerstvolgende benzine station. Na een paar seconden ging het water reservoir lampje branden. Nog een paar seconden later een waarschuwing lampje dat er een lamp was uitgevallen. Op het navigatie systeem zag ik dat ik maar een paar kilometer te gaan had naar het dichtstbijzijnde station en eenmaal gestopt kon ik de schade inspecteren. Bijna niets, geen krasje en kon alleen een stukje zwarte grill gemist zien. Even dat water controleren… motorkap open: bende! Radiator naar achteren gedrukt, thermo fan los, waterreservoir helemaal aan diggelen… wel goed thuis gekomen en de volgende middag gelijk naar de garage. Daar konden ze nog het een en ander aan het lijstje toevoegen waaronder alle plastic protectie platen die je onder en rond de motor vindt. De onderdelen zijn binnengekomen, morgen is het weer goed, hoop ik.

Dat stukje zwarte grill… daarachter zit volgens mij een mogelijkheid om extra mist / spot lights te monteren, een beetje als de golf III cabrio?

Heb trouwens een Skoda kalender 2006, 30 jaar in Boleslav (of zo) met fabriek foto’s in het engels / Tsjechisch. niet echt mijn stijl, iemand anders wel? Ik stuur ‘m op voor diegene die ik daar een plezier mee kan doen.

Ciao

higgy

Forumguru
Die kalender lijkt me leuk voor Exciter!

Voor de rest: je waterhuishouding kapot en toch goed thuisgekomen? Op een trailer?

Beker

Actief lid
Zo zie je maar, de vos geeft zich niet zomaar gewonnen...
Denk dat je blij mag zijn dat je redelijk snel gestopt bent.

ebagg

Nieuw lid
Ik heb nog 300 kilometer gereden na de aanreiding, het was de ruitenwasservloeistofreservoir dat aan diggelen was geslagen maar toch het /forum/images/graemlins/icon_smile_dead.gif ziet er slecht uit... hoopte weer rond te kunnen karren vandaag maar de garage deelde me mee dat er toch nog een aantal onderdelen bij komen: radiator intercooler en wat buisjes. Dan te bedenken dat er geen krasje op de lak zit. schade tot nu toe, alleen onderdelen 800, daar komt uurloon nog bij en het is nog maar de vraag hoe snel de onderdelen binnen kunnen komen...
en mijn verzekering betaalt dit soort dingen niet, geen plasma screen dus voor mij dit jaar... hoop alleen dat het een boef van een vos was en niet een mamma vos met kleine baby vosjes die nu op eten wachten in deze barre winter...
vertrek weer naar Nederland dit weekend, of dat met Tjechisch staal zal zijn is nog de vraag.

rickske

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

en mijn verzekering betaalt dit soort dingen niet, geen plasma screen dus voor mij dit jaar... hoop alleen dat het een boef van een vos was en niet een mamma vos met kleine baby vosjes die nu op eten wachten in deze barre winter...
vertrek weer naar Nederland dit weekend, of dat met Tjechisch staal zal zijn is nog de vraag.

[/ QUOTE ]

Heb je dan geen full omnium verzekering genomen? Ik doe dat altijd de eerste 2 jaren bij een nieuwe auto en daarna neem ik een mini omnium die dan nog glasbreuk,diefstal,natuurrampen en het aanrijden van wilde dieren vergoed en dit kost een €250 tot €300 per jaar.

Bovenaan Onderaan