Octavia van slag (Al die electronica ook...)

JayBee

Nieuw lid
Vrijdagavond na een concert vanuit Eindhoven naar huis gereden. Bij een korte tussenstop ging mijn alarm af. Wat ik ook probeerde telkens ging het alarm weer af.
Uit noodzaak de auto maar even open gelaten. Na 10 minuten weer op weg naar huis maar de Octavia was compleet van slag. Dashboardverlichting, radio, airco, alles ging continu aan en uit. Melding op dashboard dat cornering lights uitgeschakeld waren. Eigenlijk was het enige wat bleef werken was de verlichting en de motor. Was geen accuprobleem want starten ging prima.
Zonder richtingaanwijzers en andere hulpmiddelen toch thuisgekomen. Gelukkig want het was half twee..
Echter kon ik nog steeds mijn auto niet afsluiten zonder een alarm te triggeren.

Dilemma: Laat ik een nachtje mijn auto (Met Columbus...) open staan of bel ik Skoda service?
Bij diefstal zonder braakschade krijg ik een rekening van de leasemaatrschappij.
Om toch maar geen resico te nemen toch maar gebeld en dan komt de ANWB dus (na 45 min).
Die kan echter niets doen aan alles wat electronisch is (VAGCOM) dus helaas niets mee opgeschoten.

Uiteindelijk hebben we de auto om 03:00 's nachts met gierend alarm bij de dealer neergezet (Industriegebiedje)

Helaas was het zaterdag wintercheck dus geen tijd om te kijken. Hopelijk maandag een oplossing.
Wel raar dat je de Skoda met geen mogelijkheid zonder alarm af kan sluiten...

hemi24

Forumguru
Dilemma: Laat ik een nachtje mijn auto (Met Columbus...) open staan of bel ik Skoda service?
Bij diefstal zonder braakschade krijg ik een rekening van de leasemaatrschappij.

Tja, je krijgt die twee life-hammers er natuurlijk niet voor niks bij... :icon_smile_dead:

JayBee

Nieuw lid
@ Timster: Sleutel schakelde het alarm ook in. Welk knopje 2x indrukken?
@ Hemi: Tja, in uiterste noodzaak had ik dat ook wel gedaan maar voorkomen is beter...
@ Noord26: Maandagmiddag weten we het (Hoop ik)

floyd2

Forumguru
Kon je 'm niet resetten???(accu los voor een minuut)
Ik had dit pas geleden met onze bedrijfscitroen en daar kon ik dus niet eens meer mee rijden.(allemaal knipperende lampjes etc.)
Na de reset loopt ie alsof er niks gebeurt is en is het tot nu toe niet meer terug gekomen.

ghostbuster

Nieuw lid
heb een vergelijkbare storing wel eens gehad in mijn toenmalige polo,
alles knipperen, moter zelfs uitvallen en weer starten
oorzaak vocht in kabelboom oplossing auto strippen en opnieuw bedraden
wat was ik blij dat het garantie was

JayBee

Nieuw lid
Zo, gelukkig heb ik hem weer terug. Het was een defecte trekhaakmodule die de canbus in de war schopte. Deze is vervangen en hij doet het weer.
Wat Floyd2 zegt klopt denk ik wel: Toen de ANWB een tijdje de accu los had gegooid deed alles het weer maar alleen mijn alarm bleef af gaan. Maar de reset werkte wel.
Dashboard, radio en airco gingen weer aan. Tip voor de volgende ;)

@Timster, ik heb het 2x drukken op vergrendelen meteen geprobeerd maar het alarm blijft ingeschakeld (Rode lampje in portier knippert)
Al lijkt het me onwaarschijnlij dat je altijd het alarm in moet schakelen...

Wat wel netjes is is dat de dealer hem helemaal uitgezogen heeft. Was ook wel nodig maar was ik nog niet aan toe gekomen.

"trekhaakmodule" is geloof ik een bepaalde schakeling in de computer waardoor de auto weet dat er een trekhaak aanwezig is,
hierdoor gaat de achteruitwaarschuwingspiepjes niet aan wanneer je een stekker in de contactdoos (naast je trekhaak) hebt zitten
die stekker geeft een signaal door aan je computer in de auto.

Misschien niet helemaal technisch juist opgeschreven maar komt vast wel iemand met de juiste benamingen.:grin:

http://www.amtgarageforum.nl/seat/ibiza/inleren-trekhaak-module-canbus-29625.html

Bovenaan Onderaan