Octavia voor lange mensen?

egels41

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Vanwege een nieuwe baan mag ik op zoek naar een nieuwe lease-auto. Na enig uitzoekwerk lijkt de Skoda Octavia Combi de beste keuze te zijn qua prijs / kwaliteit verhouding. Op internet zijn ook bijna alleen maar positieve reacties te vinden. Wat ik echter niet kan terug kan vinden is of de Octavia Combi ook geschikt is voor lange mensen. Ik ben zelf 2.04 mtr en in veel auto’s komen mijn benen knel te zitten tussen stuur en midden-console. Ik ben benieuwd of er tussen de Octavia-bezitters op dit forum mensen zitten met hetzelfde ‘probleem’ en wat hun ervaring is.

Verder zit ik te twijfelen tussen de busisness edition 1.9TDI DSG of de business edtion 2.0TDI. Omdat ik verwacht toch vrij veel file te moeten rijden, gaat op dit moment mijn voorkeur uit naar de 1.9TDI met DSG. De prestaties van de 1.9TDI zijn wel minder dan de 2.0TDI maar dan ga ik toch liever voor het comfort van een automaat.

higgy

Forumguru
't Is een open deur, maar al eens bij een dealer binnengelopen en in een Octavia gaan zitten?

egels41

Nieuw lid
Scherp..

Staat uiteraard wel op de planning maar heb er de afgelopen tijd nog geen gelegenheid voor gehad. Misschien volgend weekend maar tot die tijd leek me dit forum wel de meest geschikte plaats om deze vraag te stellen

Ik ben 1.97, en de Octavia is voor mij veruit de beste keus als ik vergelijk met bijv. de Focus, Astra, Golf of 307. De stoel ken lekker ver naar achter, het stuur kan ver naar je toe gehaald worden. Middenconsole zit mij totaal niet in de weg.

Ook ik heb, met mijn lengte van 1.98 m, geen enkele moeite een comfortabele zitpositie te vinden in de O2. Heb de stoel zelfs niet helemaal op de achterste stand staan.

Suc6!

Dutch4x4

Senior Member
Voor de goede orde: ik ben 1.93m en voel me een dwerg als ik naast JC sta. En ik geloof dat hij weinig problemen met de Octavia heeft...

crazy.gif
Ik denk dat veel lange mensen die op zoek waren naar een passende auto vanzelf in een Octavia tercht zijn gekomen als ik lees hoeveel lange mensen (ben zelf ook 1,97) er eentje hebben ..

egels41

Nieuw lid
Dat zijn allemaal goede berichten en dit versterkt alleen maar het gevoel dat ik al had. Namelijk dat de Octavia in alle opzichten een goede keuze is.

Ik hoop volgend weekend tijd te hebben om bij de Skoda dealer langs te gaan en eea zelf te ervaren.

___JC___

Forumguru
Present.
grin.gif

Ik ben 2.10 meter en vrij breed. Absoluut geen problemen met de ruimte. De Octy I was al erg ruim voor zn klasse. Veel meer dan bijvoorbeeld Audi of VW. De Octy II is nog ruimer en dus een superruime wagen. De ruimte achter je houdt niet over op de achterste stand uiteraard. Daar zit geregeld iemand achter me te zeuren dat ie geen bloed meer in zn benen heeft.

Skody

Actief lid
Ook 1.94 en geen enkel probleem. Inderdaad de stoel niet in z'n achterste stand. In combinatie met het hoger / lager verstellen van de stoel en het stuur is er altijd een ideale zitpositie te vinden. Lekker is natuurlijk dat dit zo'n beetje de enige wagen is waarbij (wanneer je bijvoorbeeld de Combi hebt) een enorme partij laadruimte kunt combineren met voldoende plaats achterin voor de kids, ondanks dat je tussen de 1.90 en 2.10 bent. Moet je eens proberen in willekeurig welke Volvo / BMW / Ford / Opel van dit type.

Gysman

Actief lid
>Moet je eens proberen in willekeurig welke Volvo / BMW / Ford / Opel van dit type.

Laatst een keer proefgereden in een vectra station...

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />

Sjezus, 2.10 mtr!
worshippy.gif

[/ QUOTE ]

Hoefde er niks voor te doen hoor.. Ging vanzelf.
grin.gif

Skody

Actief lid
Dan pas je er wel voor in, maar niet meer achterin
confused.gif
. Ga het maar 's proberen als je de stoel op de achterste stand zet! Heb een vriend met een BMW 3 station. Je knieën zitten bijna in de kofferbak
uitlachen.gif

___JC___

Forumguru
Waarom zou je in godsnaam achterin gaan zitten in je eigen auto?
grin.gif

En achter mij kunnen mensen tot 1.80 meter best zitten hoor.
Beetje krap dat wel.
Een BMW 3-serie heeft achterin veel minder ruimte dan een Octy overigens.

Skody

Actief lid
Gelijk heb je. Ik ga zelf ook niet achterin zitten, maar de kids wel. En die zijn niet blij in een Astra / Vectra, BMW3 e.d. kan ik je vertellen. In de Octi geen enkel probleem overigens.

tim

Lid
Bevalt prima met 1.99! Stoel niet eens in achterste stand. Wel wat minder hoofdruimte dan in mijn 307: Ik "stoot" af en toe mijn haar als ik gel in heb.

Bovenaan Onderaan