Neptukker
Forumguru
Voor de Autoweek van 1 april staat een vergelijkingstest aangekondigd tussen een Octavia en een Focus:
-----------------------------------------------------------------------
AutoWeek nr. 14/2009 | Een octaaf hoger
Lezerstest
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI – Ford Focus Wagon 1.8 Flexifuel
De Ford Focus en Skoda Octavia zijn capabele karren met vergelijkbare prijzen. Toch worden er in ons land bijna drie keer zoveel Focussen verkocht als Octavia’s. Betekent dit ook dat die Ford drie keer beter is? We vergelijken de onlangs ‘opgeknapte’ Skoda, voorzien van een Combi-carrosserie en moderne 1,4-liter TSI-motor, met de vorig jaar gemoderniseerde Ford. In deze test treedt de Focus Wagon aan met een 125 pk sterke 1,8-liter onder de kap.
----------------------------------------------------------------------
Leuk dat dit vergelijk er komt, aangezien mijn bestelde Combi 1.4 TSI aanstaade is en ik de Focus ook hoogelijk waardeer. Bij shortlist aankoop nieuwe auto ontbrak bij ons de Ford omdat deze geen moderne motoren heeft.
Grote vraag is: op welke punten gaat de Skoda scoren en op welk vlak scoort de Ford?
Ik doe alvast een voorzet:
interieurkwaliteit --> Octavia
rijeigenschappen --> Focus
ruimte --> Octavia
afwerking --> Skoda
prijzen accesoires --> Ford
motor --> Skoda
waardevastheid --> gelijkspel
emotie --> Ford
stoelen --> Skoda
positie achter stuur --> Skoda
imago --> Ford
prijs/kwaliteit --> gelijkspel
Wie doet er meer/andere voorspellingen
-----------------------------------------------------------------------
AutoWeek nr. 14/2009 | Een octaaf hoger
Lezerstest
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI – Ford Focus Wagon 1.8 Flexifuel
De Ford Focus en Skoda Octavia zijn capabele karren met vergelijkbare prijzen. Toch worden er in ons land bijna drie keer zoveel Focussen verkocht als Octavia’s. Betekent dit ook dat die Ford drie keer beter is? We vergelijken de onlangs ‘opgeknapte’ Skoda, voorzien van een Combi-carrosserie en moderne 1,4-liter TSI-motor, met de vorig jaar gemoderniseerde Ford. In deze test treedt de Focus Wagon aan met een 125 pk sterke 1,8-liter onder de kap.
----------------------------------------------------------------------
Leuk dat dit vergelijk er komt, aangezien mijn bestelde Combi 1.4 TSI aanstaade is en ik de Focus ook hoogelijk waardeer. Bij shortlist aankoop nieuwe auto ontbrak bij ons de Ford omdat deze geen moderne motoren heeft.
Grote vraag is: op welke punten gaat de Skoda scoren en op welk vlak scoort de Ford?
Ik doe alvast een voorzet:
interieurkwaliteit --> Octavia
rijeigenschappen --> Focus
ruimte --> Octavia
afwerking --> Skoda
prijzen accesoires --> Ford
motor --> Skoda
waardevastheid --> gelijkspel
emotie --> Ford
stoelen --> Skoda
positie achter stuur --> Skoda
imago --> Ford