Octavia welk segment?

Kan iemand mij vertellen wat de autoklasse van de Octavia is? Ik dacht namelijk dat deze in segment D zat maar dit klopt volgens mij niet. Volgens mij zit hier de Supurb al in dus denk toch nu dat de Octavia in segment C zit.

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

renYek

Lid
Ik heb sowieso al eens gezocht naar wat de criteria zijn om binnen een bepaald segment te vallen, maar heb het niet gevonden :(

Ik kan er ook niets over vinden. Ik heb bij de anwb een lijst gezien en hier staat deze in segment D. Helaas is alles wat ik verder gezien heb C segment. Ook heb ik proberen te vinden wat nu exact bepaald welk segment een auto valt. Hier kan ik wel globale bepalingen vinden maar geen vastgestelde.

LenK

Forumguru
Octavia = C
Wel iets groter uitgevallen maar voor de rest komt ie overeen met Golf, Leon en A3 dus C.
Het enigzins een vaag begrip gebaseerd op grootte en/of prijs.
Door het iets grotere formaat wordt er bij de Octavia getwijfeld.
En vanwege de prijs mag de Volvo S40/V50 weer vaak mee doen met de grotere jongens terwijl ie daar qua formaat niet bij hoort.

Michel

Forumguru
Octavia = C
Wel iets groter uitgevallen maar voor de rest komt ie overeen met Golf, Leon en A3 dus C.
Het enigzins een vaag begrip gebaseerd op grootte en/of prijs.
Door het iets grotere formaat wordt er bij de Octavia getwijfeld.
En vanwege de prijs mag de Volvo S40/V50 weer vaak mee doen met de grotere jongens terwijl ie daar qua formaat niet bij hoort.

En die Volvo S40/V50 staat weer op een Focus onderstel en die is op zijn beurt dus weer een concurrent van de Golf.

Bovenaan Onderaan