Octavia wireless carplay android

redriver

Senior Member
We gaan binnenkort de fabia verruilen voor een octavia combi 3 2018. Hierin zit mirrorlink en je kunt via usb je telefoonfuncties op het auto mediascherm projecteren en zo je telefoonfuncties kopiëren. Nu heb ik 2 modules gevonden waarmee je dit draadloos kan (usb kabel elke keer aansluiten is een beetje ouderwets). De carsifi en de aawireless. Maar beide zijn nu niet leverbaar. Heeft iemand andere ideeën hoe een Android smartphone draadloos te koppelen met de auto?

Bakkertje

Forumguru

redriver

Senior Member
Die bovenste link is inderdaad flink aan de prijs. De tweede link is voor carplay en volgens mij dus voor een iPhone en niet voor android.

Bakkertje

Forumguru
Dan zou je even verder kunnen zoeken naar 1 voor Android bij Ali, kijk anders ook even op youtube of er filmpjes zijn van mensen die dit al hebben gedaan, zodat je ook zeker weet dat je er 1 koopt die doet wat je wilt.

Laatst bewerkt door een moderator:

HarrieSkoda

Forumguru
Carlinkit werkt perfect! Zelf ervaring mee. Weliswaar Apple.

Zij hebben ook Android Carlinkits! Veel plezier ermee, ga je geen spijt van krijgen :)!

Rallye

Forumguru
Die Motrade geeft je Android Auto als je het nog niet hebt. TS heeft het wel, maar niet draadloos. Ik spreek bewust van Android Auto: Mirrorlink is slechts op weinig telefoon gebruikt en nooit echt doorgebroken - en dus vervangen door Android Auto.

Volgens mij doet Carlinkit alleen Apple Carplay, maar maakt men twee versies van de dongle: voor Android radio’s en voor OEM. Wat TS nodig heeft is zo’n dongle voor Android auto. Die van AAwireless is ergens anders op het forum besproken. Van anderen weet ik niet.

Bovenaan Onderaan