Octavia zijwind gevoelig

chris01

Senior Member
ik heb het gevoel dat onze octavia de laatste tijd wat zijwind gevoeliger is, voelt wat slap aan.
we hebben vorig jaar voor eigenlijk alle rubbers voor vervangen incl stabilisatoren en schokbrekers.
achter is nog niets vervangen. auto heeft 234500 gelopen.
de auto staat achter op MAD hulpveren incl de originele.
hebben jullie enig idee ?

Canon-Eye

Forumguru
Achterschokbrekers eens laten testen met de hulpveren niet op druk? Dan weet je of vervanging aan de orde is.

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
@Peter-036 Op de tablet krijg ik de Chrome autocorrectie met geen mogelijkheid uitgeschakeld, kan het nergens vinden. En dan verandert-ie soms woorden pas na de volgende spatie. Meestal zie ik het wel, maar soms fopt hij me toch.
Inmiddels gecorrigeerd.

Laatst bewerkt:

chris01

Senior Member
heb net even goed gekeken, zag 1 schokbreker waar druppels olie over liepen.
deze zal wel lek zijn ! heb gelijk nieuwe monroe besteld.
zal wel het euvel zijn ?

lawewing

Forumguru
De Octavia is volgens mij altijd wel wat zijwindgevoelig (op de snelweg met 100+ km/h). Mijn toenmalige Octavia2 heb ik verlaagd met Eibach veren. Dat verbeterde de wegligging behoorlijk.

chris01

Senior Member
de auto van ons is ook van 2006, ga ik niet meer verlagen. ben zomers ook nogal zwaar bepakt als we met vakantie gaan. Caravan , skibox met boot erin en motor achterin van 75kg. heb er hulpveren onder. haha.

chris01

Senior Member
afgelopen maandag nieuwe schokbrekers gemonteerd, de auto voelt weer veel stabieler aan.
ook de vluchtheuvels kan je weer fatsoenlijk nemen .
auto zal altijd wel iets gevoeliger blijven voor wind omdat ik deze achter iets hoger op de poten heb staan ivm met hulpveren.
allemaal maar weer bedankt voor het meedenken !

chris01

Senior Member
Afgelopen week weer met de caravan erachter geleden, moet zeggen dat het wel verbetert is. Raak ook de verkeersheuvels eigenlijk niet meer.

Bovenaan Onderaan