Jordlusk
Actief lid
We kennen de verhalen allemaal over de TSI blokken.
Zelf ben ik eigenaar van een skoda supurb 1.8 TSI 160 pk uit 2010 of beter gezegd eigenaar van een olieboot.
Maar volgens Martin schilder skoda dealer heel normaal een verbruik van een liter olie op 900 tot 1000 km.
Zelf heel tevreden met de auto het rijd fantastisch maar toch bekoelde de liefde echter 4 weken geleden doordat hij mij in Toscane liet staan. tijdens het op schakelen naar zijn 6 rijdend 80 km per uur. motor vibratie horten en stoten blok liep te springen onder de kap.
Auto afgesleept naar euromotori in Grosseto (skoda dealer) om daar 4 dagen later te horen dat de motor gewisseld moet worden (WTF).
Ja ik heb vertrouwen in onze spaghetti vreters euhm NOT.
We hebben de auto laten repatriëren naar NL en Bij de A-point laten na kijken tot mijn verbazing vier Nieuwe bougies en het probleem was weg echter komt natuurlijk weer terug want de kool aanslag op de bougies zorgt voor problemen met de ontsteking door jawel natuurlijk olie verbruik.
A-point adviseert motor revisie wat natuurlijk in de papieren loopt. want volgens A-point is dat verbruik niet normaal.
Dus nu zelf tot de conclusie gekomen een nieuwe auto IK heb hierbij een mooie op het oog.
Een Octavia uit 2013 1.8 TSI 180 PK mooi ding maar kreeg er meteen een na smaak bij is dat weer zo,n blok waarbij je weer olie verbruik hebt kettingspanner problemen nokkenassen versteller we kennen het allemaal wel.
Heeft er iemand hier ervaring mee of tips of zeggen jullie meteen niet doen.
Wanneer zijn de problemen opgehouden bij deze motoren.
Alle reacties zijn welkom.
Mvg Jordy
Zelf ben ik eigenaar van een skoda supurb 1.8 TSI 160 pk uit 2010 of beter gezegd eigenaar van een olieboot.
Maar volgens Martin schilder skoda dealer heel normaal een verbruik van een liter olie op 900 tot 1000 km.
Zelf heel tevreden met de auto het rijd fantastisch maar toch bekoelde de liefde echter 4 weken geleden doordat hij mij in Toscane liet staan. tijdens het op schakelen naar zijn 6 rijdend 80 km per uur. motor vibratie horten en stoten blok liep te springen onder de kap.
Auto afgesleept naar euromotori in Grosseto (skoda dealer) om daar 4 dagen later te horen dat de motor gewisseld moet worden (WTF).
Ja ik heb vertrouwen in onze spaghetti vreters euhm NOT.
We hebben de auto laten repatriëren naar NL en Bij de A-point laten na kijken tot mijn verbazing vier Nieuwe bougies en het probleem was weg echter komt natuurlijk weer terug want de kool aanslag op de bougies zorgt voor problemen met de ontsteking door jawel natuurlijk olie verbruik.
A-point adviseert motor revisie wat natuurlijk in de papieren loopt. want volgens A-point is dat verbruik niet normaal.
Dus nu zelf tot de conclusie gekomen een nieuwe auto IK heb hierbij een mooie op het oog.
Een Octavia uit 2013 1.8 TSI 180 PK mooi ding maar kreeg er meteen een na smaak bij is dat weer zo,n blok waarbij je weer olie verbruik hebt kettingspanner problemen nokkenassen versteller we kennen het allemaal wel.
Heeft er iemand hier ervaring mee of tips of zeggen jullie meteen niet doen.
Wanneer zijn de problemen opgehouden bij deze motoren.
Alle reacties zijn welkom.
Mvg Jordy