OctaviaIII style business my 2017 standaard opties

Tom D

Actief lid
Hoi allemaal

Vorige week mijn OctiIII 1.6 diesel Style Business met 18Inch Alaris, Sunset en leer/alcantara mogen ontvangen. Wat een ontzettend fijne auto is dit:-)

Toch meteen maar een vraagje:

Bij het samenstellen van de auto in juli dit jaar las ik dat de Octavia Combi in Style business een 220 volt stopcontact in de middenconsole achter moet hebben. Bij mijn auto zit echter alleen een bakje voor papiertjes etc. 12 Volt was ook niet erg geweest, maar nu zit er achter helemaal geen stroomvoorziening, en dat is met kids en Iphones etc. wel zo handig natuurlijk.

Weet iemand van jullie of deze optie is uitgefaseerd door de fabriek, of dat dit (hoewel ik het nergens als optie kon aanvinken) toch een los accessoire is geweest dat niet standaard wordt meegeleverd?

Ik hoor het graag!

Dixon

Actief lid
Dit zit in het Functiepakket:
Functie pakket
  • Zonnescherm voor achterruit, bagagenettenset en 230V socket (Hatchback) 11, 12 € 300,- € 248,- € 52,-
  • Zonnescherm voor achterruit, bagagenettenset en middenarmsteun achter (Hatchback) Alleen i.c.m. 1.6 TDI Greenline motor € 350,- € 289,- € 61,- -
  • Vanuit bagageruimte neerklapbare achterbank, bagagenettenset en 230V socket (Combi) 11, 12 € 250,- € 207,- € 43,-
  • Vanuit bagageruimte neerklapbare achterbank, multifunctionele pocket onder de hoedenplank en bagagenettenset (Combi) Alleen i.c.m. 1.6 TDI Greenline motor € 200,- € 165,- € 35,- -

Volgens mij nog wel achteraf te monteren.

Tom D

Actief lid
th.jpg

Thankx voor de info Dixon! Functiepakket zat er niet meer in, en ik was ten onrechte in de veronderstelling dat het erop zou zitten. Als ik je berichtje goed lees, kost die 220v socket 43 euries. Weet jij misschien of in de console al een stroompunt/aansluiting voor de socket is voorzien? Als dat zo is dan bestel ik hem gewoon, want dat is toch wel gemakkelijk, frituurpan op de achterbank voor de vette hap :-)

Tom D

Actief lid

Nog even een aanvulling: op mijn kenteken staat ook Quartz Grey, en ik heb metal grey besteld. Zijn dit identieke kleuren?
Op de www van Skoda vond ik Metal-grey maar "komo-vuilzakken" grijs, maar ik wilde perse geen zwarte omdat mijn vorige S2 ook al zwart was.
In elk geval is de kleur in werkelijkheid schitterend! (maar dat is natuurlijk altijd subjectief)

SkodaFabiarijder

Actief lid
Inhoudelijk kan ik geen antwoord geven, maar ik geef je als tip mee dat je frituurvet in vaste vorm moet gebruiken, anders gaat het zo klotsen onder het rijden

Stakie75

Senior Member
Heb je toevallig het Dynamic pakket, want daarmee kunnen niet alle opties, ondanks dat Website daar geen melding van maakt? Ik heb een bijna dezelfde configuratie besteld en 220 achter kon niet net zoals via een knop in de achterbak, de bank neerklapbaar. Heeft allemaal met Dynamic pakket te maken.

Tom D

Actief lid
Hallo Stakie75,

Geen Dynamic packet inderdaad, maar ik kwam er wel achter dat automatisch inparkeren standaard aanwezig is, en ook vermoeidheidsherkenning kan ik aanzetten in de setup. Volgens mij heb ik dat niet bested, of ik moet door de bomen het bos niet meer hebben gezien m.b.t. de inhoud van de pakketten/standaardopties.
Ook zat er een leuk vuilbakje voor in het portier bij, een telefoonhouder voor in de middenconsole en een multimediahouder achter op de passagiersstoel.....

Als dat allemaal niet standaard is, dan bestaat Sinterklaas echt, en komt hij uit Tsjechie!

fonzamundo

Forumguru
Bekijk bijlage 54596

Thankx voor de info Dixon! Functiepakket zat er niet meer in, en ik was ten onrechte in de veronderstelling dat het erop zou zitten. Als ik je berichtje goed lees, kost die 220v socket 43 euries. Weet jij misschien of in de console al een stroompunt/aansluiting voor de socket is voorzien? Als dat zo is dan bestel ik hem gewoon, want dat is toch wel gemakkelijk, frituurpan op de achterbank voor de vette hap :-)

Als Belg lust ik ook wel die bitteballetjes maar hou er wel rekening mee dat je op de 230v stekker maar 150w mag trekken he. De frituurpan zal dus niet lukken en zeker de zekering eruit laten klappen. Je moet zelfs met grote koelboxen (zeker die met een compressor) uitkijken

(Beetje flauwe reactie want dat wist je wel al toch?)

SkodaFabiarijder

Actief lid
Als Belg lust ik ook wel die bitteballetjes maar hou er wel rekening mee dat je op de 230v stekker maar 150w mag trekken he. De frituurpan zal dus niet lukken en zeker de zekering eruit laten klappen. Je moet zelfs met grote koelboxen (zeker die met een compressor) uitkijken

(Beetje flauwe reactie want dat wist je wel al toch?)
Als hij maar niet langs de weg staat met pech nu...

B.Stuurder

Forumguru
Inderdaad is het 230V stopcontact achterin niet standaard én kon het niet besteld worden met het Dynamic pakket.
Weet iemand waarom niet?

jongetje

Forumguru
Nog even een aanvulling: op mijn kenteken staat ook Quartz Grey, en ik heb metal grey besteld. Zijn dit identieke kleuren?
Op de www van Skoda vond ik Metal-grey maar "komo-vuilzakken" grijs, maar ik wilde perse geen zwarte omdat mijn vorige S2 ook al zwart was.
In elk geval is de kleur in werkelijkheid schitterend! (maar dat is natuurlijk altijd subjectief)
Ach, ik heb de cappuccino beige kleur en op mijn kenteken staat "geel".

Dixon

Actief lid

Metal Grey = Quartz Grey (geworden) Mooi kleur! Heb ik ook besteld :D

Functiepakket kost overigens geen € 43,- (denk dat dit de BPM is), knippen plakken uit de prijslijst.
Dacht ergens gelezen te hebben achter af monteren € 400/ € 500,-. Duur frituren, kun je beter een generator kopen

Tom D

Actief lid
Hi Dixon, Voor 500 euro kan ik bijna een tweedehands frietwagen kopen :-)
Dan wordt het dus toch een 12-volt usb-splitter van de action met zo'n kek blauw ledje....

Bekijk bijlage 54596

Ohja, dat wil ik ook! hebben ze een dubbel stopcontact? een voor de frituurpan, en een voor de vriezer om de hapjes in te bewaren? :deuk:

Bovenaan Onderaan